;
coinex

بازیگران سریال رهایم کن [بیوگرافی + عکس]

در این نوشتار به زندگینامه بازیگران سریال رهایم کن و خلاصه‌ داستان آن می‌پردازیم. رهایم کن جدیدترین مجموعه فیلیمو با بازی محسن تنابنده، هوتن شکیبا و آزاده صمدی است که این روزها از فیلیمو پخش می‌شود.

سریال رهایم کن جدیدترین ساخته‌ی شهرام شا‌ه‌حسینی است که در آن بازیگران محبوب و مشهوری که پیش از این در مجموعه‌های پرطرفدار تلویزیون بازی درخشانی داشته‌اند به هنرنمایی می‌پردازند.

محسن تنابنده، هوتن شکیبا، آزاده صمدی، رابعه مدنی، حسن معجونی، یوسف تیموری، مائده طهماسبی، سام نوری و شهرام قائدی از بازیگران مشهور سریال رهایم کن هستند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سرگیجه [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال آکتور [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال رهایم کن

اولین قسمت سریال رهایم کن در روز جمعه، 1401/11/28 از فیلیمو منتشر شد و مورد استقبال بینندگان قرار گرفت. شهرام شا‌ه‌حسینی پس کارگردانی سریال پربیننده «می‌خواهم زنده بمانم» حالا سراغ روایت داستان عاشقانه، اجتماعی و خانوادگی مجموعه «رهایم کن» رفته است.

بازیگران سریال رهایم کن
عکس بازیگران سریال رهایم کن

علاوه‌بر هنرمندان سرشناسی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، بازیگرانی در سریال رهایم کن حضور دارند که نخستین نقش‌آفرینی در یک سریال درام در شبکه نمایش خانگی را تجربه می‌کنند. هدی زین‌العابدین، مهدی حسینی‌نیا، بابک کریمی، مونا احمدی و محمدصادق میرمحمدی، دیگر بازیگرانی هستند که در ساخته‌ی جدید شهرام شا‌ه‌حسینی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

تهیه‌کنندگی مجموعه رهایم کن را مجید مولایی بر عهده دارد. داستان سریال «رهایم کن» به قلم سینا شفیعی و سجاد ابوالحسنی به سرپرستی مجید مولایی، به نگارش درآمده است.

در ادامه، علاوه بر بیوگرافی بازیگران و کارگردان مجموعه رهایم کن، اسامی عوامل تولید و عکس بازیگران سریال رهایم کن را نیز در اختیار شما قرار می‌دهیم.

محسن تنابنده

بازیگران سریال رهایم کن

زندگینامه بازیگران سریال رهایم کن را با محسن تنابنده آغاز می‌کنیم که در بیست‌وششم فروردین ماه سال ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمده است. او اصالتی دامغانی دارد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی بازیگری است و بازیگری را پیش از ورود به دانشگاه، از تئاتر آغاز کرد.

وی در سال 1383 برای ایفای نقش و نگارش فیلم‌نامه‎ی استشهادی برای خدا برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم‌نامه از جشنواره فیلم فجر شد. این بازیگر محبوب، 5 سال بعد برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های سنگ اول و هفت دقیقه تا پاییز، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

محسن تنابنده در سال 1395 با ایفای نقش در فیلم فراری به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، بار دیگر توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

تابنده پس از نویسندگی و نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌های بسیار در سال 1389 با بازی در نقش نقی معمولی در مجموعه‌ی تلویزیونی پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم به اوج شهرت رسید. او علاوه بر بازیگری در پایتخت، طراح و سرپرست نویسندگان این سریال پربیننده بود. پایتخت یکی از بهترین سریال های طنز ایرانی است و محسن تنابنده برای نقش‌آفرینی و فیلم‌نامه‌‌ی آن سه بار برنده جایزه‎‌ی حافظ شده‌ است.

محسن تنابنده جوایز داخلی و بین‌المللی بسیاری را در کارنامه هنری خود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های جشنواره‌ی فیلم ونیز برای نقش‌آفرینی در جنگ جهانی سوم، کسب جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم شکستن همزمان بیست استخوان از جشنواره بین‌المللی فیلم دیوراما هند و دریافت تندیس بهترین کارگردانی برای ساخت فیلم قسم از نهمین جشنواره فیلم استرالیا، اشاره کرد.

محسن تنابنده در بیست‌وسوم بهمن ماه سال 1394 با انتشار عکس‌هایی از مراسم عقدش، خبر ازدواج خود با روشنک گلپا را به صورت رسمی اعلام کرد. تنابنده در حال حاضر دو فرزند دارد.

بیشتر بخوانید:

سریال های شبکه نمایش خانگی 1401

بازیگران سریال سقوط [بیوگرافی + عکس]

آزاده صمدی

بازیگران سریال رهایم کن
عکس بازیگران سریال رهایم کن

آزاده صمدی در هفدهم دی ماه سال ۱۳۵۷ در لاهیجان به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تئاتر از دانشگاه سوره است و دوره کلاس‌های بازیگری کارنامه را نیز گذرانده است.

وی ابتدا در تئاتر بی‌شیر و شکر حمید امجد بازی کرد و پس از آن در تله‌تئاتر دریاروندگان محمد عاقبتی به نقش آفرینی پرداخت.

صمدی در سال 1385 برای ایفای نقش در سریال «راه بی پایان» به کارگردانی همایون اسعدیان جلوی دوربین رفت و بعد از این مجموعه در فیلم کوتاه «35 متری سطح آب و دندان آبی» هومن سیدی بازی کرد.

بازی در فیلم آفریقا، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر را برای او به همراه داشت.

آزاده صمدی در کلاس‌های بازیگری موسسه کارنامه با هومن سیدی آشنا شد و در سال 1385 با هم ازدواج کردند. اما این زوج هنرمند بعد از هفت سال زندگی در سال 92 از هم جدا شدند.

هوتن شکیبا

بازیگران سریال رهایم کن

هوتن شکیبا در بیست‌و چهارم خرداد ماه سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد، اما در سنندج بزرگ شد. او کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناسی ارشد بازیگری از دانشگاه هنر را دارد.

شکیبا برای اولین بار برای بازی در تله فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی مقابل دوربین رفت و پس از آن در سال ۱۳۹۲، در یک فیلم بلند به نام «شب بیرون» ساخته‌ی کاوه سجاد حسینی نقش‌آفرینی کرد.

از آثار او می‌توان به نقش‌آفرینی در فیلم‌های سینمایی طبقه حساس، هلن، شبی که ماه کامل شد، ابلق، ملاقات خصوصی و مجموعه طنز تلویزیونی لیسانسه‌ها به کارگردانی سروش صحت اشاره کرد.

شکیبا علاوه بر بازیگری به عنوان صداپیشه نیز مشغول فعالیت است. او صداپیشگی دو عروسک دیبی و خونه بغلی را در مجموعه‌ی کلاه قرمزی و عروسک «بچه» و «شاباش» را در برنامه مهمونی ایرج طهماسب در کارنامه هنری خود دارد.

از افتخارات هنری شکیبا می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد درام از بیستمین جشنواره حافظ در بخش سینمایی برای همین فیلم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال پوست شیر ؛ بیوگرافی و عکس

بهترین فیلم ها و سریال های پارسا پیروزفر

محمد حسن معجونی

بازیگران سریال رهایم کن
زندگینامه بازیگران سریال رهایم کن

محمد حسن معجونی در بیست‌و‌هشتم دی ماه سال ۱۳۴۷در زنجان به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته ادبیات نمایشی و سرپرست گروه تئاتر لیو است. او در سال ۱۳۸۶با ایفای نقش در فیلم همیشه پای یک زن در میان است به کارگردانی کمال تبریزی وارد سینما شد.

معجونی در سال ۱۳۸۸ با بازی در مجموعه تلویزیونی مسافران به کارگردانی رامبد جوان به شهرت رسید. او در سریال طنز شمعدونی (۱۳۹۴) به کارگردانی سروش صحت نیز به ایفای نقش کرده‌ است.

معجونی در اسفند ماه ۱۳۹۸ با هدیه‌السادات حسینی‌نژاد که او هم دانش ‌آموخته‌ی کارگردانی و بازیگری است، ازدواج کرد. وی چند سالی است به رشت نقل مکان کرده است و در این باره می‌گوید: «زندگی‌ام را به رشت منتقل کردم؛ اما بازیگری این زندگی را مختل می‌کند. هر وقت جایی کم بیارم برای اجراهای تئاتر به تهران می‌آیم و بر می‌گردم. از تهران و حال و هوای این روزهایش فرار کردم. اینجا زندگی سبک‌تر و راحت‌تری دارم ضمن اینکه کار تئاتر هم می‌کنم.»

از جوایز حسن معجونی می‌توان به دریافت اسپک تاکل «در میان ابرها» اجرا شده در جشنواره تئاتر زوریخ در سال ۲۰۰۶، کسب جایزه ماریا به عنوان بهترین بازیگر مرد برای فیلم خوک در سال 1396 و نامزد شدن برای دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیستمین دوره جشن سینمای ایران اشاره کرد.

مائده طهماسبی

بازیگران سریال رهایم کن

مائده طهماسبی متولد سال 1336 در شهر بابل است. او تحصیلاتش را در رشته‌ی خبرنگاری با گرایش تئاتر تا مقطع فوق لیسانس ادامه داد. شروع کارش از سال 1378 در 42 سالگی با فیلم دایره بود؛ اما فعالیت حرفه‌ای خود را با سریال باجناغ‌ها آغاز کرد و در سال 1387 با نقش‌آفرینی در سریال قرارگاه مسکونی به شهرت رسید.

مائده طهماسبی زمانی که در آلمان دانشجو بود در یکی از تئاترهای فرهاد آئیش با وی آشنا شد و پس از سه سال ارتباط با پیشنهاد فرهاد آئیش با هم ازدواج کردند.

طهماسبی از بازیگران سریال برف بی صدا می بارد به کارگردانی پوریا آذربایجانی بود که سال گذشته از شبکه سه سیما روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال جیران ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال گیلدخت [بیوگرافی + عکس]

رابعه مدنی

بازیگران سریال رهایم کن
بیوگرافی بازیگران سریال رهایم کن

رابعه مدنی، زاده‌ی اول دی ماه سال ۱۳۲۰در همدان است. وی در رشته‌ی مربیگری کودک تحصیل کرده و بازنشسته آموزش و پرورش است. ایشان همسر هنرمند معروف همدانی، سید میرزا رضویان بوده و دو پسر و یک دختر دارد.

رابعه مدنی اولین بار در سال 1379 با پروژه دانشجویی پسرش، امیرشهاب رضویان به نام سفر مردان خاکستری جلوی دوربین رفت و پس از آن در فیلم تهران ساعت هفت صبح نقش‌آفرینی کرد. بازی ایشان چهار سال بعد در فیلم مینای شهر خاموش امیرشهاب رضویان دیده شد.

این بازیگر محبوب در 63 سالگی با سریال پربیننده وضعیت سفید وارد تلویزیون شد و به شهرت رسید. رابعه مدنی برای بازی در فیلم سینمایی برف در سال 1392 تندیس جشن حافظ را دریافت کرد.

سام نوری

بازیگران سریال رهایم کن

سام نوری در بیست و یکم شهریور ماه سال 1350 در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته مدیریت بین‌الملل تمرکز اصول مذاکره و بازاریابی و مدیریت IT از فرانسه است.

پدرش ایشان قهرمان پیشین تیم ملی کشتی بوده و مادرش خانم «فاطمه فردین» بازیگر است. وی خواهرزاده بازیگر مشهور قبل انقلاب سینمای ایران، زنده یاد «محمد علی فردین» است.

سام نوری 21 سال در فراسه به تحصیل و زبان آموزی مشغول بوده و در حال‌حاضر به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی و ایتالیایی تسلط دارد.

نوری در مصاحبه‌ای درباره ورود به دنیای بازیگری گفته بود: «من و علیرضا عصار خواننده، از دوستان قدیمی هستیم و از طریق وی با آقای مدیری آشنا شدم، تا اینکه ایشان پیشنهاد بازی و جلوی دوربین رفتن را دادند.»

او در سال 1388 با بازی در سریال «مرد دو هزار چهره» و ایفای نقش «دکتر شمس» در این مجموعه طنز، بازیگری جلوی دوربین را تجربه کرد و یک سال بعد در سریال «قهوه تلخ» به کارگردانی مهران مدیری به عنوان مترجم دربار دوباره به نقش‌آفرینی پرداخت.

لیسانسه‌ها، نهنگ عنبر، شهرزاد، خائن کشی، لاک‌ پشت و حلزون،  عروس خیابان فرشته، غیبت موجه، قاتل و وحشی و ما همه با هم هستیم، برخی از فیلم‌ها و سریال‌های کارنامه سام نوری هستند.

ایشان علاوه بر بازیگری، بخشی از اداره‌ی یک کارخانه در صنعت تولیدات «شیرآلات صنعتی» را بر عهده دارد. این کارخانه به نوعی تجارت خانوادگی آن‌ها محسوب می‌شود. سام نوری در دی ماه سال 1395 خبر ازدواجش را رسانه‌ای کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران مینی سریال درمانگر [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال راز ناتمام ؛ بیوگرافی و عکس

یوسف تیموری

بازیگران سریال رهایم کن
عکس بازیگران سریال رهایم کن

بیوگرافی بازیگران سریال رهایم کن را با یوسف تیموری به پایان می‌رسانیم. او در ششم دی ماه سال ۱۳۵۷به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1376 با بازی در سریال سرزمین سبز آغاز کرد و سپس با ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی طنز همچون سیب خنده و مجید دلبندم به شهرت رسید. البته تیموری در چند فیلم، بازی در نقش‌های جدی را نیز بر عهده داشته و در ایفای آن‎‌ها موفق بوده است.

یوسف تیموری از بازیگران پر کار تلویزیون است. نوروز رنگی، چوب خط، زوج یا فرد، پنچری، حالت خاص، بچه‌های نسبتاً بد، خروس، دست بالای دست، تجربه‌های آقای خوشبخت و راه در رو از سریال‌هایی هستند که او در آن‌ها ایفای نقش داشته است.

داستان سریال رهایم کن

پس از زندگینامه سریال رهایم کن ، به سراغ داستان این مجموعه جدید فیلیمو می‌رویم. قصه‌ی عاشقانه رهایم کن در بستر رخدادی تاریخی به تصویر کشیده شده است.

بازیگران سریال رهایم کن

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «هاتف و حاتم دو برادر از یک خانواده سرشناس ساکن سیاهرود هستند. حاتم پسر ارشد خانواده دلداده پرستار بچه‌اش، «مارال» است؛ این در‌حالی‌است‌که هنوز ابهامات زیادی در رابطه با سرنوشت زن سابقش در میان اهالی سیاهرود وجود دارد. مارال می‌فهمد جان برادرش در خطر است. حاتم در پی کمک به مارال و پیگیری ماجرا متوجه می‌شود داستان برادر او به برادر کوچک خودش هاتف که چند سالی است به تهران مهاجرت کرده، گره خورده است. با بازگشت هاتف به سیاهرود، دو برادر درگیر موقعیت پیچیده‌ای می‌شوند که خروج از آن ممکن است آنها را تا مرزهای غریبی از عشق و نفرت بکشاند.»

بیشتر بخوانید:

ساعت و روز پخش سریال شبکه مخفی زنان چه زمانی است؟

بهترین فیلم ها و سریال های طناز طباطبایی

کارگردان سریال رهایم کن

شهرام شاه حسینی در چهارم اسفند ماه سال ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی اقتصاد است و از بیست‌و‌سه سالگی فعالیت هنری خود را در تئاتر استاد کسایی آغاز کرد.

بازیگران سریال رهایم کن

شاه حسینی یکی از استعدادهای نوظهور سینمای ایران در دهه ۸۰ بود که با کارگردانی فیلم‌های کوتاه توجه اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران را به خودش جلب کرد. وی در همان سال‌های ابتدایی ورودش به عرصه‌ی هنر چند فیلم کوتاه نیز مقابل دوربین برد که از میان آن‌ها می‌توان چند کیلومتر جلوتر و به طعم خاک را نام برد.

این کارگردان توانمند فعالیتش را در سینما با دستیاری کارگردان‌های مشهوری همچون بهرام بیضایی و رسول ملاقلی‌پور و بهمن قبادی آغاز کرد. ساخت ۳ فیلم کوتاه که ارمغانش سیمرغ جشنواره فجر بود، باعث شد شاه‌حسینی وارد عرصه فیلمسازی شود.

شهرام شاه‌حسینی در سال‌های ابتدایی که وارد سینما شده بود، چند فیلم تجاری از جمله کلاغ پر و زن‌ها فرشته‌اند را ساخت؛ اما با ساخت فیلم خانه دختر نشان داد دغدغه‌های اجتماعی جدی‌تری دارد. اگر چه فیلم خانه دختر او در اکران عمومی دچار تعدیل فراوان شد، با این وجود مسیر را برای شاه‌حسینی به سوی سینمای دغدغه‌مند هموار کرد.

همه چیز آنجاست، هشت و نیم دقیقه، پرستاران، هفته‌ای یک‌بار آدم باش، کمین، مثل یک کابوس و پیدا و پنهان از آثار کارنامه هنری شهرام شاه‌حسینی هستند.

عوامل تولید سریال رهایم کن

کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
نویسندگان: سینا شفیعی، سجاد ابوالحسنی
سرپرست نویسندگان و تهیه‌کننده: مجید مولایی
مدیر فیلمبرداری: آرش رمضانی
مدیر تولید: فواد بور بور
جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی
صداگذاری و میکس: حسین ابوالصدق
طراح صحنه: سهیل دانش‌اشراقی
تدوین: عماد خدابخش
مدیر صدابرداری: یاسر رمضانی
طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی
موسیقی: بامداد افشار
مشاور انتخاب بازیگر: پانته‌آ پناهی‌ها
مدیر اجرایی: کامبیز دارابی
طراحان لباس: مارال جیرانی، نازنین خزاعی
دستیاران اول کارگردان: علیرضا هاشمی، افشین آقایی
منشی صحنه: هدیه نصیری
مدیر برنامه‌ریزی: سجاد دین‌پرست
عکاس: امید صالحی
انلود فیلم و سریال ایرانی

سوالات متداول

بازیگران سریال رهایم کن چه کسانی هستند؟

از جمله بازیگران سریال رهایم کن می‌توان محسن تنابنده، هدا زین‌العابدین، هوتن شکیبا، مهدی حسینی‌نیا، بابک کریمی، مونا احمدی، مائده طهماسبی، شهرام قائدی، رابعه مدنی، آزاده صمدی، حسن معجونی، یوسف تیموری، محمدصادق میرمحمدی و سام نوری را نام برد.

سریال رهایم کن کی پخش می‌شود و کارگردان آن کیست؟

مجموعه رهایم کن ساخته‌ی شهرام شاه حسینی است که هر هفته روز جمعه ساعت 8 صبح به صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو منتشر می‌شود.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال رهایم کن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر