coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سیارک کوچکی به دام گرانش زمین افتاد؛ 2024 PT5 تا نوامبر به دور زمین می‌چرخد

دانشمندان اخیرا سیارک کوچکی را کشف کرده‌اند که مدت کوتاهی مهمان زمین خواهد بود. این سیارک که 2024 PT5 نام دارد، تنها 10 متر طول داشته و قرار است در مداری به دور زمین حرکت کند.

به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه مادرید در اسپانیا با استفاده از محاسبات دقیق مسیر این سیارک را ردیابی و پیش‌بینی کرده‌اند که این جرم آسمانی از پایان ماه سپتامبر (9 مهر 1403) وارد مدار زمین شود و پس از 53 روز، یعنی در اواسط ماه نوامبر (آبان 1403)، زمین را ترک کند.

راهنمای خرید تکراتو

پیش از این هم تحقیقات مشابهی نشان داده بود که برخی سیارک‌ها به دلیل جاذبه زمین به طور موقت در مدار آن به دام می‌افتند. در سال 2006، سیارک کوچکی به مدت حدود یک سال به دور زمین چرخید و سپس از مدار خارج شد. همچنین سیارکی دیگر چندین سال در مدار زمین باقی ماند و در نهایت در سال 2020 از آن خارج شد.

دانشمندان در این تحقیقات، علاوه بر محاسبه مسیر سیارک، منشاء آن را نیز برآورد کرده‌اند. آنها معتقدند که این سیارک از کمربند سیارکی «آرجونا» آمده است؛ منطقه‌ای که تعداد زیادی سیارک در آن به دور خورشید و در مسیری مشابه مدار زمین حرکت می‌کنند. همچنین با توجه به داده‌های جمع‌آوری شده، این احتمال رد شده که این جرم فضایی یک قطعه از زباله‌های فضایی باشد، چرا که مسیر و رفتار آن به اجرام طبیعی شباهت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر