coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

راهنمای خرید بهترین مادربرد برای برنامه نویسی

مادربرد (Motherboard) بزرگترین قطعه داخل کیس است و برد اصلی یا برد مادر کامپیوتر در نظر گرفته می‌شود. این قطعه سایر قطعات مهم از جمله CPU، رم، کارت گرافیک و هارد دیسک را روی خود جای داده است. وظیفه اصلی آن نیز فراهم کردن مسیری است که اجزای کامپیوتر یا لپ‌تاپ بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

از آنجایی که در برنامه‌نویسی هم باید برنامه‌های سنگین و پیشرفته‌ای را اجرا کنید، به مادربردی نیاز دارند که سریع و بدون مشکل ارتباط بین قطعات مختلف را ممکن کند تا سیستم دچار هنگ یا کندی نشود. پس برای آشنایی با ویژگی‌های یک مادربرد برنامه‌نویسی قوی و نکات مهم هنگام خرید مادربرد، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

راهنمای خرید تکراتو

ویژگی‌های کلیدی مادربرد برای برنامه‌نویسی

برخی از ویژگی‌های مهمی که هنگام انتخاب مادربرد برنامه‌نویسی باید در نظر بگیرید شامل این مواردند:

پردازنده (CPU) و سوکت

سوکت CPU و چیپست مادربرد باید با هم سازگار باشند تا داده‌ها با سرعت بالایی انتقال پیدا کنند. سه نوع سوکت LGA، PGA و BGA رایج‌ترین انواع سوکت در پردازنده‌ها هستند. شرکت اینتل از LGA استفاده می‌کند، این در حالیست که AMD از PGA استفاده می‌کند. سوکت‌های BGA به اندازه دو مورد دیگر محبوب نیستند زیرا به طور دائمی به مادربرد متصل شده‌اند بنابراین نمی‌توان آن‌ها را ارتقا داد.

از آنجایی که نوع سوکت روی مادربرد، تعیین می‌کند که چه پردازنده‌ای را می‌توانید خریداری کنید توصیه می‌کنیم ابتدا CPU مورد نظرتان را انتخاب کنید، سپس یک مادربرد هماهنگ با آن را خریداری کنید.

حافظه رم (RAM)

رم نوعی حافظه ذخیره‌سازی موقت است که به کامپیوتر این امکان را می‌دهد تا با سرعت بالا به داده‌ها دسترسی پیدا کند. برنامه‌نویسان به یک رم مناسب با ظرفیت بالا نیاز دارند تا کارهای خود را با سرعت مناسبی پیش ببرند.

مادربردی که خریداری می‌کنید میزان و نوع رمی که می‌توانید استفاده کنید را تعیین می‌کند. بنابراین بهتر است قبل از تصمیم گیری برای خرید مادربرد به این موضوع توجه داشته باشید. توصیه ما خرید می‌کنیم مادربردی است که حداقل 16 گیگابایت را در خود جای دهد زیرا امکان ارتقاء حافظه در آینده را فراهم می‌کند. علاوه بر این، به دنبال مادربردی باشید که دارای 4 اسلات حافظه یا بیشتر باشد. داشتن ۴ اسلات بدان معناست که می‌توانید برای شروع، 2 ماژول رم را روی آن نصب کنید و در آینده فضای خالی برای ارتقاء حافظه داشته باشید.

پورت‌ها و اتصالات

قبل از خرید مادربرد برنامه‌نویسی باید به پورت‌های داخلی تعبیه شده در آن هم توجه کنید. این پورت‌ها، مادربرد را به دستگاه‌های ورودی و خروجی وصل می‌کنند و از اهمیت زیادی برخوردارند. مادربردها اغلب شامل ترکیبی از USB-A، USB-C، پورت‌های صوتی، HDMI، Thunderbolt، DisplayPort و حتی پورت‌های قدیمی مانند VGA، PS/2 و درگاه موازی و سریال هستند. برخی از مادربردها همچنین می‌توانند از پورت‌های اترنت و سایر اتصالات مانند Wi-Fi داخلی و بلوتوث هم پشتیبانی کنند.

هر برنامه‌نویس بسته به دستگاه‌هایی که قصد اتصال آن‌ها به سیستم را دارد، به مادربردی با پورت‌های متفاوت نیاز دارد. بنابراین بهتر است از قبل نوع پورت‌های ضروری را مشخص کنید و مادربردی را خریداری کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. این گونه مجبور نیستید بلافاصله کارت توسعه یا هاب USB را اضافه کنید.

گرافیک و پشتیبانی از کارت گرافیک

ممکن است این باور غلط در ذهن شما هم شکل گرفته باشد که کارت گرافیک برای برنامه‌نویسی ضروری نیست. اما در حقیقت کارت گرافیک یکی از مهم‌ترین قطعات هر سیستمی است و می‌تواند قدرت پردازش گرافیکی و سرعت کامپیوترتان را خیلی بالا ببرد.

اگر برنامه‌نویسی هستید که کار گرافیکی انجام می‌دهید، کارت گرافیک‌های nvidia بهترین انتخاب برای شما هستند و به خوبی با اکثر مادربردها و سیستم‌ها هماهنگ می‌شوند. انویدیا دو نوع کارت گرافیک GT و GTX را به بازار عرضه کرده که سری GTX برای برنامه نویسی انتخاب مناسب‌تری است. پس قبل از خرید مادربرد مطمئن شوید که از این سری کارت گرافیک پشتیبانی می‌کند.

اسلات‌های ماژول رم

اسلات DIMM قسمتی روی مادربرد است که حافظه رم یا ماژول رم روی آن قرار می‌گیرد. این که مادربرد چه تعداد اسلات DIMM دارد به مدل و اندازه آن بستگی دارد. از آنجایی که سرعت و ظرفیت رم دو عامل مهم برای برنامه‌نویسی حرفه‌ای هستند باید مادربردی را خریداری کنید که از چندین اسلات DIMM پشتیبانی می‌کند.

اسلات‌های توسعه

اسلات PCI، یک نوع اسلات توسعه رایج است که به شکل یک پورت یا اتصال روی مادربرد قرار دارد. سال‌هاست که PCI نوع استاندارد اسلات توسعه بوده و امکان اتصال کارت‌های توسعه را فراهم می‌کند. بسته به هدف‌تان از استفاده از کامپیوتر، باید ببینید که آیا مادربرد دارای اسلات‌های متناسب با نیازتان هست یا خیر. برای مثال اگر یک برنامه‌نویس هستید، باید حداقل یک اسلات PCI express x16 با سرعت بالا داشته باشید و اگر می‌خواهید چند کارت توسعه را به سیستم وصل کنید، به چندین اسلات PCI express x16 نیاز دارید. علاوه بر این، بهتر است مادربردی را انتخاب کنید که اسلات‌های PCI استاندارد و اسلات‌های PCI express کوچک‌تر را برای کارت‌های دیگر (مانند کارت‌های صدا، آداپتورهای Wi-Fi و سایر موارد) ارائه می‌دهد.

اسلات M.2

SSD M.2 نوعی حافظه ذخیره‌سازی دائمی است که می‌تواند سرعت سیستم شما را چند برابر افزایش دهد، به همین خاطر خیلی زود توانست جایگزین درایوهای HDD سنتی و SSDهایی با اندازه ۲.۵ اینچ شود.

اس اس دی های M.2 به خاطر اندازه کوچک، سرعت بالا و عملکرد عالی خود مورد توجه قرار گرفته‌اند. اگر می‌خواهید از این نوع SSD برای سیستم‌تان استفاده کنید، به اسلات مخصوصی به نام اسلات M.2 نیاز دارید.

این نوع اسلات یک روش محبوب برای افزایش فضای ذخیره‌سازی سیستم است. اما برخی از سیستم‌های قدیمی از این نوع اسلات پشتیبانی نمی‌کنند و نمی‌توانید SSD M.2 را به آن‌ها متصل کنید. به همین خاطر بهتر است قبل از خرید مادربرد از وجود این اسلات مطمئن شوید. ساده‌ترین راه برای این کار، چک کردن اطلاعات مدل مادربرد مورد نظرتان در وبسایت سازنده است.

راهنمای خرید بهترین مادربرد برای برنامه نویسی

انواع مادربردها برای برنامه‌نویسان

تولیدکنندگان مادربرد، بر اساس نیازها، خواسته‌ها و بودجه افراد اقدام به تولید انواع گوناگونی از مادربردها کرده‌اند. به همین خاطر هنگام خرید مادربرد ممکن است با گزینه‌های زیر روبرو شوید:

مادربردهای اقتصادی

برای افرادی که در زمینه برنامه‌نویسی مبتدی هستند یا این که بودجه محدودی دارند، مادربردهای اقتصادی گزینه خوبی در نظر گرفته می‌شوند. این مادربردها چندان پیشرفته نیستند با این حال نیازهای اولیه برنامه‌نویسان را فراهم می‌کنند و با قیمتی مناسب می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

مادربردهای حرفه‌ای

اگر یک برنامه‌نویس یا توسعه دهنده حرفه‌ای هستید و قصد دارید روی پروژه‌های سنگین کار کنید، قطعا به یک مادربرد حرفه‌ای نیاز دارید. این مادربردها بر اساس جدیدترین نیازهای کاربران طراحی و ساخته می‌شوند و از سرعت، عملکرد و دوام بالایی برخوردارند. با این حال برای خرید آن‌ها باید هزینه بیشتری بپردازید.

مادربردهای ورک‌استیشن

اخیرا سیستم‌های کامپیوتری جدیدی با نام ورک‌استیشن عرضه شده‌اند که ظرفیت ذخیره‌سازی بالا، CPU قوی و قابلیت گرافیکی پیشرفته‌ای دارند. به همین خاطر است که از لپ‌تاپ و کامپیوترهای معمولی توانمندتر هستند.

مادربردهای ورک‌استیشن نیز از مهمترین قطعات سخت‌افزاری در کامپیوترهای ورک‌استیشن هستند که برای استفاده حرفه‌ای همچون طراحی، رندرینگ و برنامه‌نویسی طراحی شده‌اند. اگر شما هم برنامه‌نویس هستید و به قدرت پردازش بالا و قابلیت چندوظیفگی نیاز دارید، مادربردهای ورک‌استیشن بدون شک بهترین انتخاب برای شما هستند.

مقایسه برندهای معروف مادربرد برنامه نویسی

برندهای معتبر زیادی در زمینه ساخت مادربرد فعالیت می‌کنند که برخی از معروف‌ترین آن‌ها شامل این مواردند:

برند ASUS

برند ایسوس با تکیه بر کیفیت و خلاقیت موفق شده که بهترین مادربردها را روانه بازار کند. این برند خوشنام سری‌های مختلفی از مادربردها را عرضه کرده که شامل این مواردند: ROG، TUF، Prime و ProArt.

هر کدام از این مادربردها برای هدف خاصی طراحی شده‌اند. برای مثال مادربردهای ROG و TUF برای برنامه‌نویسی حرفه‌ای و گیمینگ مناسبند. سری Prime نیز تقریبا همه کاره است و می‌توان از آن برای کارهای مختلفی از جمله کاربری روزانه، ادیت و برنامه‌نویسی در سطح مبتدی و متوسط استفاده کرد.

برند Gigabyte

گیگابایت نیز یک برند سرشناس در زمینه تولید مادربرد است که به خاطر تنوع، دوام و کیفیت استثنایی مادربردهای خود شهرت دارد. مادربردهای گیگابایت در این ۴ سری اصلی تولید می‌شوند: AORUS، Gigabyte Gaming، AERO و Ultra Durable.

مادربردهای Ultra Durable در دسته مادربردهای همه کاره قرار دارند و برای گیمینگ، کارهای اداری و برنامه‌نویسی مناسبند. از طرف دیگر مادربردهای AERO به طور اختصاصی برای اهدافی همچون تولید محتوا، ادیت و برنامه‌نویسی استفاده می‌شوند.

برند MSI

اگر کیفیت برای شما در اولویت است و می‌توانید برای آن هزینه کنید، قطعا پیشنهاد ما خرید مادربردهای MSI است. این برند مادربردهای خود را در چهار سری مختلف تولید می‌کند که شامل این مواردند: MEG، MPG، PRO و MAG.

مادربردهای سری MEG اغلب قیمت بسیار بالایی دارند اما به خاطر وجود قابلیت‌های رده بالا و پیشرفته سخت‌افزاری، ارزش هزینه کردن را دارند. خرید این مادربردها را فقط به برنامه‌نویسان حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم. اگر دنبال یک مادربرد اقتصادی‌تر برای برنامه‌نویسی هستید که همچنان کیفیت خوبی داشته باشد و بتواند اکثر نیازهای شما را برآورده کند، سری MAG و MPG برای شما مناسب‌تر هستند. در آخر مادربردهای سری Pro همه‌کاره هستند و می‌توان از آن‌ها علاوه بر برنامه‌نویسی برای اهداف دیگر هم استفاده کرد.

برند ASRock

برند ازراک زیر مجموعه ایسوس است و مادربردهایی با کیفیت بالا را عرضه می‌کند. از مزایای مادربردهای ازراک در حوزه برنامه‌نویسی می‌توان به قیمت مقرون‌به‌صرفه، عملکرد خوب، ،تعداد زیادی از پورت‌ها و گزینه‌های توسعه، تنوع بالا و کیفیت ساخت قوی اشاره کرد. البته این مادربردهای معایبی نیز دارند و برخی از مدل‌های آن‌ها با مشکلات بایوس روبرو می‌شوند. علاوه بر این، طراحی آن‌ها ممکن است برای همه جذاب نباشد.

انتخاب بهترین مادربرد برای زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف

برنامه نویس‌ها بسته به نوعی برنامه نویسی‌‌ای که انجام می‌دهند به مادربردی با ویژگی‌های متفاوت نیاز دارند. در اینجا به چند نوع برنامه‌نویسی و نکاتی که این برنامه‌نویسان باید هنگام انتخاب مادربرد در نظر بگیرند اشاره کرده‌ایم:

برنامه‌نویسی وب

به زبان ساده، برنامه‌نویسی وب شامل نوشتن کد و استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی خاص برای ایجاد وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشن‌ها است. در برنامه نویسی وب، برنامه‌نویس روی ساخت، طراحی و نگهداری از وب سایت‌ها تمرکز دارد. به‌علاوه، در این نوع برنامه‌نویسی، عملکردها و قابلیت‌های مختلفی به وبسایت‌ها اضافه می‌شوند. از آنجایی که این برنامه نویس‌ها گاهی به اجرای چندین مرورگر و باز کردن همزمان چندین صفحه نیاز دارند، باید مادربردی را خریداری کنند که سرعت مناسب و ظرفیت رم بالایی داشته باشد. مسلما تاخیر در بارگذاری صفحات وب، تاثیرات مخربی روی کار این برنامه نویس‌ها می‌گذارد.

برنامه‌نویسی بازی و اپلیکیشن موبایل

نوع دیگری از برنامه‌نویسی به طراحی بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل اختصاص دارد. برای این برنامه‌نویسی به مادربردهایی نیاز است که قدرت بالایی برای اجرای موتورهای بازی‌سازی و ابزار توسعه اپلیکیشن موبایل دارند. این مادربردها باید ضمن داشتن اسلات‌های رم کافی، از فضای SSD مناسب و کارت گرافیک باکیفیت نیز پشتیبانی کنند.

برنامه‌نویسی داده و هوش مصنوعی

در برنامه‌نویسی هوش مصنوعی، الگوهای خاصی به صورت کد به هوش مصنوعی داده می‌شوند تا بر اساس آن‌ها عمل کند. از آنجایی که در هوش مصنوعی، پاسخ و عملکرد سریع یکی از مهم‌ترین معیارها است، مادربردهایی مورد نیاز هستند که از پردازنده‌های قوی و حافظه بالا پشتیبانی می‌کنند.

تاثیر نسل‌های مختلف رم و پردازنده‌ها بر مادربرد

نسل‌های مختلف رم و پردازنده، تاثیر زیادی روی عملکرد مادربرد دارند. در اینجا به نحوه این اثرگذاری اشاره کرده‌ایم:

رم DDR4 و DDR5

رم‌ها نیز در طول سال‌ها دستخوش تغییرات زیادی شدند و در هر نسل جدید، ویژگی‌هایی همچون سرعت در رم‌ها به شکل قابل توجهی پیشرفت داشته است. هنگامی که رم را ارتقاء می‌دهید، برای این که از حداکثر پتانسیل آن استفاده کنید باید سایر قطعات مانند مادربرد را نیز ارتقاء دهید.

هر زمانی که قطعه جدید و پیشرفته‌ای (همچون نسل جدیدی از یک رم) معرفی می‌شود، سایر شرکت‌ها نیز باید قطعات مرتبط با آن را تولید کنند تا از دور رقابت‌ها حذف نشوند. به همین خاطر بهتر است جدیدترین مادربرد را خریداری کنید که از استانداردهای جدید رم پشتیبانی کند.

در سال ۲۰۰۰ استاندارد جدیدی به نام DDR برای رم‌ها معرفی شد که سرعت و ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به نسل‌های قبلی خود داشت. امروزه جدیدترین انواع DDR شامل DDR4 و DDR5 هستند که استفاده از آن‌ها می‌تواند برنامه‌نویسی را به تجربه‌ای راحت، سریع و لذت‌بخش تبدیل کند. DDR4 در سال ۲۰۱۴ با ویژگی‌هایی همچون مصرف انرژی پایین و نرخ انتقال اطلاعات 2133 تا 3200 مگا ترانسفر بر ثانیه عرضه شد. DDR5 نیز در سال ۲۰۱۵ با قابلیت‌های جدیدتر و نرخ انتقال اطلاعات بین 3200 تا 6400 مگا ترانسفر بر ثانیه وارد بازار شد. هر دوی این حافظه‌ها، تاخیر در بارگذاری داده را به حداقل رساندند و کار برنامه‌نویسان را راحت‌تر کردند. با این حال با مادربردها و سیستم‌های قدیمی سازگار نیستند و اگر قصد استفاده از آن‌ها را دارید باید مادربرد را ارتقاء دهید.

نسل‌های مختلف پردازنده‌های اینتل و AMD

پردازنده‌های اینتل و AMD نیز نسل به نسل دستخوش تغییر و بهبود در عملکرد شده‌اند. در حال حاضر پردازنده‌های اینتل تا نسل ۱۴ به بازار عرضه شده‌اند. پردازنده‌های جدید شرکت اینتل، قدرت پردازش استثنایی‌ای را ارائه می‌دهند و برای گیمینگ، ادیت و برنامه‌نویسی حرفه‌ای مناسب هستند. البته باید در نظر داشته باشید که این پردازنده‌ها با مادربردهای قدیمی سازگار نیستند و روی آن‌ها نصب نمی‌شوند. بنابراین برای بهره‌مندی از مزایای آن‌ها باید دنبال مادربردی بگردید که با این پردازنده‌ها هماهنگ باشد.

شرکت AMD نیز پردازنده‌های خود را در سری‌های مختلفی عرضه می‌کند که Ryzen و Threadripper محبوب‌ترین آن‌ها هستند و سرعت بالایی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کنند. اگر قصد خرید مادربرد برای برنامه‌نویسی را دارید ابتدا باید ببینید که پردازنده‌تان از چه نوعی است سپس بر اساس آن اقدام به خرید مادربرد کنید.

راهنمای خرید بهترین مادربرد برای برنامه نویسی

بررسی قیمت‌ها و بودجه

خبر خوب برای برنامه‌نویسان این است که با هر بودجه‌ای که داشته باشند می‌توانند یک مادربرد مناسب را تهیه کنند. مادربردها از نظر قیمت در دسته بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:

مادربردهای مقرون‌به‌صرفه

اگر مبتدی یا دانشجو هستید، مسلما نباید سراغ گران‌ترین یا پیشرفته‌ترین مادربرد موجود در بازار بروید. بلکه بهتر است تا زمانی که تبدیل به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای شوید، از مدل‌های اقتصادی استفاده کنید. شرکت‌های تولیدکننده مادربرد به خوبی به نیازهای کاربران مبتدی توجه کرده‌اند و مدل‌های متعددی را با قیمت مناسب به بازار عرضه کرده‌اند.

مادربردهای میان‌رده

مادربردهای میان‌رده برای افرادی با بودجه متوسط مناسب هستند. این مادربردها اکثر ویژگی‌های ضروری را دارند و به همین خاطر قدرت کافی را برای رفع نیازهای اکثر برنامه‌نویسان فراهم می‌کنند.

مادربردهای گران‌قیمت

برنامه‌نویسان حرفه‌ای به بهترین مادربردها نیاز دارند زیرا باید روی پروژه‌های سنگین و پیشرفته کار کنند. به همین خاطر، خرید مادربردهای گران قیمت که از قطعات باکیفیت‌تر و امکانات جدیدتر در ساخت آن‌ها استفاده شده را به این افراد پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی ۴ مادربرد برای برنامه نویسی

برخی از مادربردهای باکیفیت و کاربردی برای برنامه‌نویسی شامل این مواردند:

مادربرد ایسوس مدل PRIME Z270-A

این مادربرد با نسل 6 و 7 پردازنده‌های شرکت اینتل هماهنگ است. همچنین دارای ۴ اسلات حافظه از نوع DDR4 است. در قسمت عقبی این مادربرد هم پورت‌های USB متعدد و پورت‌های ،DVI، HDMI و DisplayPort را می‌بینیم. در مجموع از نظر قدرت، سازگاری و دوام، PRIME Z270-A مادربرد خوبی برای برنامه‌نویسان است.

مادربرد ام اس آی مدل MEG Z790 ACE MAX WIFI DDR5

این مادربرد یک انتخاب رده بالا برای برنامه‌نویسان حرفه‌ای است. از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مادربرد می‌توان به سیستم خنک‌کننده قدرتمند، شبکه بی‌سیم Wi-Fi 7، پخش صدا با کیفیت عالی و پشتیبانی از پردازنده‌های نسل جدید اینتل (نسل دوازدهم و سیزدهم) اشاره کرد. این مادربرد دارای ۴ اسلات حافظه با پیکربندی دو کاناله نیز هست و با اسلات M.2، Mini Display Port، پورت Thunderbolt و انواع پورت‌های USB عرضه می‌شود.

مادربرد ایسوس مدل ASUS TUF GAMING Z790-PLUS WIFI DDR5 LGA1700 ATX

این مادربرد یک انتخاب رده بالا با امکانات پیشرفته است و می‌تواند نیازهای پردازشی و گرافیکی برنامه‌نویسان را به خوبی فراهم کند. TUF GAMING Z790 دارای سوکت پردازنده LGA 1700 است و می‌تواند از پردازنده‌های نسل 13 و 14 پشتیبانی کند.

این مادربرد همچنین با اسلات PCIe نسل 5.0 عرضه می‌شود و امکان اتصال کارت گرافیک‌های مدرن به آن وجود دارد. از جمله پورت‌های این مادربرد می‌توان به ۳ عدد اسلات M.2، چهار پورت SATA، هشت عدد USB و پورت‌های خروجی تصویر DisplayPort و HDMI اشاره کرد.

مادربرد گیگابایت مدل Z790 EAGLE AX (rev. 1.0)

این مادربرد ساخت شرکت گیگابایت است و از سوکت LGA1700 استفاده می‌کند. Z790 EAGLE AX به خاطر داشتن ویژگی‌هایی همچون سرعت بالا، پایداری، دوام و کیفیت عالی، بهترین انتخاب برای برنامه‌نویسی است. یکی دیگر از ویژگی‌های این مادربرد پشتیبانی از پردازنده‌های نسل جدید اینتل (نسل ۱۲، ۱۳ و ۱۴) است. علاوه بر این، روی این مادربرد 4 اسلات حافظه رم قرار گرفته که از رم DDR5 تا ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کنند. همچنین شرکت گیگابایت از یک هیت سینک قوی برای خنک سازی موثرتر این محصول استفاده کرده و پورت‌های USB متعدد و پورت‌های HDMI، DisplayPort و LAN را در آن گنجانده است.

سوالات متداول

چرا مادربرد مهم‌ترین بخش یک سیستم برنامه‌نویسی است؟

در حقیقت رم و CPU مهم‌ترین نقش را در اجرای سریع و بی‌نقص دستورالعمل‌ها در برنامه‌نویسی ایفا می‌کنند و مادربرد این دو قطعه را با هم ارتباط می‌دهد. به همین خاطر است که آن را مهم‌ترین بخش سیستم‌های برنامه‌نویسی می‌دانند.

کدام برندها بهترین مادربردها را برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهند؟

برندهای ASUS، Gigabyte، MSI و ASRock بهترین مادربردها را برای توسعه‌دهندگان تولید می‌کنند.

آیا برای برنامه‌نویسی نیاز به مادربردهای گران‌قیمت داریم؟

خرید مادربرد گران قیمت برای برنامه‌نویسی ضروری نیست و می‌توانید با مادربردهای میان رده و حتی اقتصادی هم پیشرفت زیادی در برنامه‌نویسی داشته باشید.

آیا مادربرد گیمینگ برای برنامه‌نویسی خوب است؟

مادربردهای گیمینگ بسیار پیشرفته هستند و قابلیت‌های زیادی دارند. با این حال اکثر این قابلیت‌ها برای برنامه‌نویسی مورد نیاز نیستند و با یک مادربرد معمولی‌تر هم می‌توان برنامه‌نویسی را انجام داد.

نتیجه‌گیری

مادربرد را یکی از مهم‌ترین قطعات برای حرفه برنامه‌نویسی می‌دانند زیرا قطعات اصلی سیستم روی آن قرار گرفته‌اند. اگر شما هم تصمیم دارید حرفه برنامه‌نویسی را به طور جدی آغاز کنید ولی نمی‌دانید هنگام خرید چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیرید، ما در این راهنما به شما کمک کردیم تا بهترین مادربرد برنامه‌نویسی را بر اساس نیازتان خریداری کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر