coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سامسونگ احتمالا از سنسور قدیمی برای گلکسی S25 و S26 استفاده می‌کند

به نظر می‌رسد که سامسونگ برای گلکسی S25 و S26 از همان دوربین اصلی استفاده می‌کند که در سال 2022 برای گوشی گلکسی S22 استفاده کرده بود.

این کمپانی در گوشی‌های گلکسی S23 و S24 نیز از همان لنز اصلی S22 استفاده کرده است و حالا با توجه به اطلاعات جدیدی که آیس یونیورس منتشر کرده، از همان سنسور در گوشی‌های S25 و S26 نیز استفاده خواهد کرد.

راهنمای خرید تکراتو

به گزارش gizmochina، آیس‌یونیورس در واکنش به پست کاربری به نام Techwiser در توییتر، اعلام کرد که سامسونگ چنین تصمیمی گرفته است. Techwiser در پست خود، نمونه عکس‌هایی که با دوربین گلکسی S24 و آیفون 16 ثبت شده را در کنار هم قرار داد و نوشت: کدام بهتر است؟

استفاده از سنسور قدیمی برای گلکسی S25 و S26

در عکسی که منتشر شده، دوربین آیفون 16 توانسته رنگ پوست سوژه را با دقت بالاتری ثبت کند و همچنین، روشنایی بهتری دارد.

سامسونگ احتمالا از سنسور قدیمی برای گلکسی S25 و S26 استفاده می‌کند

عکاسی با موبایل این‌روزها فقط به سخت‌افزارهای پیشرفته مربوط نیست و ترفندها و قابلیت‌های نرم‌افزاری هم نقش موثری در کیفیت عکس‌ها دارند. با این حال، آپگرید سخت‌افزاری و ارتقاء دوربین‌ها هم قطعا تاثیر زیادی بر الگوریتم‌های پردازش تصویر دارد و داده‌های دقیق‌تری را برای پردازش ارائه می‌کند. بنابراین، اصلا به نفع سامسونگ و کاربران نیست که از یک سنسور به مدت 4 الی 5 سال استفاده شود؛ مخصوصا با توجه به اینکه سامسونگ خودش یکی از تولیکننده‌های سنسورهای دوربین برای گوشی‌های هوشمند است.

در گوشی گلکسی S24 از دوربین اصلی Samsung ISOCELL (S5K)GN3 استفاده شده که به‌گفته‌ی سامسونگ، از فرمت اپتیکال 1/1.57 اینچ برخوردار است. این سنسور 50 مگاپیکسلی به الگوی Dual Tetrapixel RGB bayer مجهز شده و از ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه، 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه و FHD با سرعت 240 فریم‌ در ثانیه پشتیبانی می‌کند. سامسونگ در گوشی گلکسی اس 24، قابلیت‌های ضبط ویدیوی 8K@24/30fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps را پیاده‌سازی کرده است.

سامسونگ در گوشی‌های گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس از سنسورهای قدیمی استفاده کرده است؛ این در حالی است که گوگل، وان پلاس و شیائومی از سنسورهای بزگتری برای گوشی‌های‌شان استفاده می‌کنند. برای مثال، گوشی‌های پیکسل 9 و شیائومی 14 به سنسور اصلی 1/1.31 اینچ مجهز هستند که قطعا نقش زیادی در کیفیت عکس‌های این گوشی‌‌ها دارد.

هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ واقعا در گوشی‌های گلکسی اس 25 و اس 26 هم از همان سنسورهای قدیمی استفاده می‌کند یا خیر و برای پاسخ این پرسش باید تا روز معرفی رسمی گوشی‌ها منتظر بمانیم. اما امیدواریم سامسونگ از سخت‌افزارهای پیشرفته‌تری استفاده کند و خروجی تنظیمات دوربین گوشی‌های گران‌قیمتش را بهبود ببخشد. نظر شما درباره عملکرد سامسونگ در بخش تنظیمات دوربین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر