coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

زمان معرفی اسنپدراگون 8s نسل 4 کوالکام اعلام شد؛ یک تراشه قوی و مقرون‌به‌صرفه

زمان معرفی اسنپدراگون 8s نسل 4 کوالکام اعلام شد. این تراشه یک نسخه ضعیف شده از اسنپدارگون 8 نسل 4 بوده و یک گزینه ایده‌آل برای گوشی‌های میان‌رده خواهد بود.

اگرچه کوالکام هنوز چیپست پرچمدار سال 2024 خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 را معرفی نکرده، پخش شایعات درباره نسخه ضعیف شده آن یعنی اسنپدراگون 8s نسل 4 آغاز شده است. به گزارش وب‌سایت خبری Gizmochina، این چیپست چند روز پیش در کدهای نرم افزار HyperOS شیائومی با شماره مدل SM8735 مشاهده شده و اکنون افشاگری به نام Yogesh Brar در شبکه اجتماعی ایکس از تاریخ احتمالی عرضه این تراشه خبر داده است.

راهنمای خرید تکراتو

زمان معرفی اسنپدراگون 8s نسل 4 کوالکام

پیش از این، شایعات حاکی از آن بود که کوالکام الگوی نام‌گذاری چیپست پرچمدار خود را تغییر داده و از نام اسنپدارگون 8 الیت به جای اسنپدارگون 8 نسل 4 استفاده خواهد کرد. با این حال، Yogesh Brar معتقد است که شیوه نام‌گذاری تغییر نکرده و از همان الگوی آشنا استفاده خواهد شد. او همچنین در توییت خود به شماره مدل SM8775 اشاره داشته که انتظار می‌رود به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 4 تعلق داشته باشد. علاوه بر این، این افشاگر ادعا کرده که تراشه اسنپدراگون 8s نسل 4 کوالکام در سه ماهه اول سال 2025 میلادی عرضه خواهد شد.

زمان معرفی اسنپدراگون 8s نسل 4

اگر به یاد داشته باشید، کوالکام از تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 در ماه مارس سال جاری به عنوان یک نسخه ضعیف شده از اسنپدراگون 8 نسل 3 رونمایی کرد. متاسفانه درباره نسل جدید این تراشه اطلاعات چندانی در دست نیست اما احتمالا کوالکام استراتژی مشابه سال گذشته را دنبال خواهد کرد؛ یعنی حرف s در نام تراشه به منزله عملکرد ضعیف‌تر و کاهش حافظه کش خواهد بود. با این حال، هسته‌های CPU و GPU همانند نسخه قدرتمند و پرچمدار خواهد بود.

از آنجایی که گفته می‌شود تراشه پرچمدار جدید کوالکام (Snapdragon 8 Gen 4) گران‌تر از نسل پیشین خواهد بود، وجود یک نسخه ضعیف شده با نام Snapdragon 8s Gen 4 می‌تواند یک خبر خوب باشد.

به احتمال زیاد در آینده نزیک شاهد رونمایی از دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر با چیپست اسنپدارگون 8s نسل 4 خواهیم بود که در عین ارائه عملکرد نسبتا خوب در شرایط سنگین، قیمت مناسبی هم خواهد داشت. به عنوان مثال، ردمی توربو 3 به تراشه اسنپدارگون 8s نسل 3 مجهز شد و عملکرد خوبی را از خود نشان داد.

این در حالی است که Snapdragon 8 Gen 4 در سه ماهه چهارم سال جاری عرضه شده و منبع قدرت بسیاری از پرچمداران مانند ویوو ایکس 200 اولترا، اوپو فایند ایکس 8 اولترا و گلکسی اس 25 اولترا در سال آینده خواهد بود. بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه داده و بنچمارک GeekBench، سرعت هسته اصلی اسنپدراگون 8 نسل 4 به 4.47 گیگاهرتز می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره زمان معرفی اسنپدراگون 8s نسل 4 کوالکام و ویژگی‌های آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر