coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تراشه اسنپدارگون 8 نسل 4 کوالکام در مقایسه با نسل پیشین چقدر سریع‌تر و بهتر است؟

به نظر شما تراشه اسنپدارگون 8 نسل 4 کوالکام نسبت به نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 تا چه حد بهبود یافته است؟ برای پاسخ به این سوال همراه ما باشید.

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، با عرضه قریب‌الوقوع اسنپدراگون 8 نسل 4 در تاریخ 21 اکتبر در جریان اجلاس اسنپدراگون کوالکام، علاقه‌مندان و مخاطبان مشتاقانه در انتظار آشنایی با قابلیت‌های عملکردی آن هستند. اسنپدراگون 8 نسل 3 با امتیازهای چشمگیری که در بنچمارک‌های آنتوتو و گیک‌بنچ (امتیاز 2140000 در آنتوتو و 2320 و 7530 در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ) از خود نشان داده، سطح انتظارات را بالا برده است. اما نسل جدید این تراشه چقدر سریع‌تر و بهتر خواهد بود؟ برای آشنایی با مشخصات و عملکرد این تراشه در این مطلب همراه ما باشید.

راهنمای خرید تکراتو

عملکرد تراشه اسنپدارگون 8 نسل 4 کوالکام

برای درک پیشرفت‌های اعمال شده روی اسنپدراگون 8 نسل 4، ابتدا لازم است که با پیکربندی اسنپدراگون 8 نسل 3 آشنا شویم. این چیپست دارای معماری هشت هسته‌ای با موارد زیر است:

  • یک هسته Cortex-X4 با سرعت 3.3 گیگاهرتز
  • سه هسته Cortex-A720 با سرعت 3.2 گیگاهرتز
  • دو هسته Cortex-A720 با سرعت 3.0 گیگاهرتز
  • دو هسته Cortex-A520 با سرعت 2.3 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی Adreno 750

تراشه اسنپدارگون 8 نسل 4 کوالکام

انتظار می‌رود که Snapdragon 8 Gen 4 با نام اسنپدارگون 8 الیت به بازار عرضه شده و پیشرفت عملکردی قابل توجهی نسبت به اسنپدارگون 8 نسل 3 داشته باشد. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهند که این چیپست نتایج چشمگیری را در Geekbench از خود نشان داده و منبع قدرت پرچمدار بعدی وان پلاس یعنی وان پلاس 13 خواهد بود. لیست Geekbench پیکربندی زیر را برای این تراشه در نظر گرفته است:

  • شش هسته کارآمد با سرعت 3.53 گیگاهرتز
  • دو هسته قدرتمند با سرعت 4.32 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی Adreno 830

شایان ذکر است که وان پلاس 13 در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به ترتیب به امتیازهای 3250 و 10000 دست یافته که نشان دهنده بهبود قدرت محاسباتی نسبت به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 است. این جهش در عملکرد احتمالا به دلیل بهینه‌سازی‌های معماری در طراحی هسته جدید است. متاسفانه هنوز این تراشه در AnTuTu ظاهر نشده است.

یکی از هیجان‌انگیزترین و بهترین ارتقاهای صورت گرفته در اسنپدراگون 8 نسل 4، عملکرد پردازنده گرافیکی آن است. گزارش شده است که Adreno 830 حدودا 56 درصد سریع‌تر از نسخه قبلی خود یعنی Adreno 750 خواهد بود. این بدان معناست که بازی‌های موبایلی و برنامه‌های گرافیکی فشرده و سنگین با نرخ فریم بالاتری اجرا خواهند شد. در واقع، این پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 را به یک تراشه اختصاصی و مناسب برای گیمرها تبدیل خواهد کرد. علاوه بر این، پردازنده گرافیکی قدرتمند به معنای معماری بهبود یافته و مدیریت حرارتی بهتر است که امکان ارائه عملکرد پایدار در طول استفاده طولانی مدت را فراهم می‌کند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که اسنپدراگون 8 نسل 4 دارای یک نسخه اورکلاک شده باشد که نام آزمایشی آن Snapdragon 8 Gen 4 for Galaxy خواهد بود. امتیازات اخیر Geekbench برای این نسخه از SD8G4 برابر با 3000 و 9100 هستند. این امتیازات اندکی کمتر از حد انتظار هستند اما همچنان قابلیت و عملکرد بالای تراشه را نشان می‌دهند. گفته می‌شود که در این نسخه از همان معماری معمول برای هسته‌ها استفاده شده اما تنظیمات سرعت برای عملکرد بهتر دست‌کاری خواهد شد.

قیمت اسنپدارگون 8 نسل 4 کوالکام

مانند هر فناوری جدیدی این تراشه نیز با افزایش قیمت همراه خواهد بود. شایعات حاکی از آن است که گوشی‌های هوشمند مجهز به این تراشه در مقایسه با مدل‌های قبلی خود حدود 20 درصد افزایش قیمت خواهند داشت. به عنوان مثال، سری شیائومی 14 سال گذشته با قیمت 3999 یوان (معادل 570 دلار) به بازار عرضه شد و سری شیائومی 15 احتمالا با قیمت 4499 یوان (معادل 640 دلار) به فروش خواهد رسید. این افزایش قیمت با وجود عملکرد و قابلیت‌های پیشرفته‌ای که اسنپدراگون 8 نسل 4 ارائه می‌دهد، منطقی است.

اولین گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدارگون 8 نسل 4 کوالکام

اولین دستگاه‌هایی که انتظار می‌رود دارای تراشه جدید کوالکام باشند شامل سری 15 شیائومی، سری آنر مجیک 7، وان پلاس 13 و آیکو 13 می‌شود. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این مدل‌ها در ده روز پایانی ماه اکتبر با عملکرد قابل توجه به بازار عرضه خواهند شد. این گوشی‌ها در اجرای بازی، مالتی تسکینگ و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی بسیار قدرتمند خواهند بود.

به طور خلاصه، اسنپدراگون 8 نسل 4 نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 3 در عملکرد بهبود یافته و قابلیت‌های CPU و GPU آن افزایش یافته است. علاقه‌مندان می‌توانند انتظار پیشرفت‌های چشمگیری را داشته باشند که مرز استانداردهای عملکردی در گوشی‌های هوشمند پرچمدار را جابجا می‌کند. با افزایش قیمت احتمالی، اسنپدراگون 8 نسل 4 نه تنها تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد، بلکه معیارهای جدیدی را برای آینده گوشی‌های هوشمند تعریف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه اسنپدارگون 8 نسل 4 کوالکام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر