coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اسنپدراگون 8 الیت نام اصلی تراشه جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد بود

نسل جدید تراشه‌های پرچمدار کوالکام از الگوی متفاوتی در نامگذاری پیروی خواهد کرد. این تراشه با نام اسنپدراگون 8 الیت یا اولترا معرفی خواهد شد.

پس از گزارش یکی از افشاگران مشهور دنیای تکنولوژی یعنی Digital Chat Station، مشخص شد که تراشه پرچمدار بعدی کوالکام که در حال حاضر با کد SM8750 شناخته می‌شود، با نام اسنپدراگون 8 الیت یا اسنپدراگون 8 اولترا به بازار عرضه خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که نام رسمی این تراشه در بازارهای جهانی به چه شکل خواهد بود، چرا که این نام در واقع ترجمه‌ای از زبان چینی است.

راهنمای خرید تکراتو

تراشه اسنپدراگون 8 الیت کوالکام

به گزارش وب‌سایت خبری xiaomitime، شرکت کوالکام در بیانیه‌ای اعلام کرده است که با تراشه جدید موبایل خود و هسته‌های قدرتمند Oryon یک جهش بزرگ را در بخش پردازشی موبایل ایجاد خواهد کرد. گفته می‌شود که این چیپست پرچمدار در نشست Snapdragon Summit که قرار است از 22 تا 24 اکتبر (به وقت پکن) برگزار شود، معرفی خواهد شد. سری 15 شیائومی نیز به تراشه اسنپدراگون 8 الیت مجهز خواهد شد.

اسنپدراگون 8 الیت

نام چیپست هنوز رسما اعلام نشده و ترجمه‌های مختلفی از آن به اشتراک گذاشته شده است. با این حال، تمام کارشناسان بر روی دو نام اسنپدراگون 8 الیت یا اسنپدراگون 8 اولترا توافق نظر دارند. در هر صورت، زمان زیادی تا تاریخ معرفی باقی نمانده و به زودی به هنگام برگزاری اجلاس اسنپدراگون از نام اصلی این تراشه آگاه خواهیم شد.

کوالکام تایید کرده است که در این تراشه از CPU Oryon استفاده کرده که نه تنها در عملکرد، بلکه در کارایی نیز جهشی بزرگ را رقم خواهد زد. انتظار می‌رود که این CPU معیار و مرز قدرت محاسباتی گوشی‌های هوشمند سال 2024 را تغییر دهد.

از سوی دیگر، DCS مدعی شده که نمونه اولیه به نمایش گذاشته شده در ویدیوی تبلیغاتی اسنپدراگون شبیه به گوشی OnePlus 13 است. بنابراین، ممکن است که وان پلاس جزو اولین تولیدکنندگانی باشد که این پلتفرم را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، امتیازهای بنچمارک این گوشی در تست‌های Geekbench 6 با تراشه Snapdragon 8 Elite یا Snapdragon 8 Ultra در ماه سپتامبر منتشر شده و خبر از عملکرد فوق‌العاده بالای آن می‌دهد. این گوشی موفق شده که در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب به امتیازهای 3236 و 10049 دست یابد.

با نزدیک شدن به نشست اسنپدراگون، علاقه‌مندان به فناوری و ناظران صنعت، فرصت بیشتری برای آشنایی با اسنپدراگون 8 Elite/Ultra و قابلیت‌های آن‌ برای قدرت بخشیدن به موج بعدی گوشی‌های هوشمند پرچمدار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه اسنپدراگون 8 الیت کوالکام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر