coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

رییس مرکز تتا : در منطقه خاورمیانه وضعیت فعلی‌مان خوب است

مراسم روز ملی تجارت الکترونیکی، امروز 18 مهر ماه برگزار شد. رییس مرکز تتا در جریان این مراسم، توضیحاتی در خصوص وضعیت تجارت اکترونیک کشور ارائه داد.

نشست خبری امروز با موضوع معرفی برنامه‌های مراسم روز ملی تجارت الکترونیکی، برگزار شد. به گزارش زومیت، امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در جریان این مراسم آمارهای جدیدی از تجارت الکترونیک کشور ارائه داد. طبق اعلام وی، حجم توسعه تجارت الکترونیکی در سال 1402 به 3200 همت رسیده است.

راهنمای خرید تکراتو

رییس مرکز تتا : وضعیت رشد در حوزه تجارت الکترونیکی خوب است اما مطلوب نیست

او با بیان اینکه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی رسیدن به حجم 9 هزار همتی این حوزه تا 5 سال آینده را هدف‌گذاری کرده، در این باره توضیح داد: «سال گذشته با رشد اسمی 74 درصدی حجم تجارت الکترونیکی کشور به 3200 همت رسید و چشم‌اندازی که برای این حوزه در نظر گرفته‌ایم رسیدن به عدد 9 هزار همتی در افق 5 سال آینده است که هدفی دست‌یافتنی است؛ چراکه روند رشد در سال‌های قبل نشان می‌دهد که امکان و ظرفیت رسیدن به این حجم در سال‌های آینده وجود دارد.»

رییس مرکز تتا : در منطقه خاورمیانه وضعیت فعلی‌مان خوب است

او وضعیت فعلی حوزه تجارت الکترونیکی کشور در خاورمیانه را قابل‌ قبول عنوان کرد و گفت:

در منطقه خاورمیانه وضعیت فعلی‌مان خوب و قابل قبول است هرچند فرصت‌های بسیاری هم پیش روی ماست. ایران در حوزه تجارت الکترونیکی در منطقه دوم رتبه دوم را دارد؛ ترکیه با حجم 78 میلیارد دلاری تجارت الکترونیکی رتبه نخست را دارد و ایران هم با 60 میلیارد دلار در این حوزه دومین رتبه را به دست آورده است.

وی افزود: «وضعیت رشد در حوزه تجارت الکترونیکی خوب است اما این وضعیت مطلوب نیست و نیاز به تقویت دارد و لازم است دولت نقش خود را در این حوزه به‌خوبی ایفا کند تا هدفی که داریم محقق شود.»

رییس مرکز تتا در خصوص برنامه‌های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای سال‌های پیش‌رو، که موضوع اصلی این نشست هم بود توضیح داد:

یکی، تقویت شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی و دوم، حضور اقتصاد دیجیتال در بخش اقتصاد سنتی. برای مثال، تتا تا امروز فرایند ورود حوزه‌های طلا و خودرو به بخش تجارت الکترونیکی را محقق کرده و برای امسال هم قصد دارد قوانین و قواعد حوزه ملک و خرید و فروش آنلاین آن را ارائه و زمینه‌هایش را فراهم کند.

سومین دوره‌ رویداد سالانه روز تجارت الکترونیکی در روز 24 مهر ماه 1403 برگزار می‌شود

طبق اعلام وی، تتا در تلاش است تا در حوزه‌هایی که قوانین مشخصی ندارند، امکان فعالیت کسب‌وکارها در حوزه تجارت الکترونیک را از طریق سندباکس، فراهم کند:

اکنون در حوزه خودرو و طلا این اتفاق رخ داده و بعد از پذیرش اولین شرکت در حوزه طلا 15 شرکت دیگر هم تقاضای حضور در سندباکس داشتند که درخواست 12 شرکت بررسی شده و احتمالا در آبان ماه 5 یا 6 شرکت دیگر را در حوزه طلا در سندباکس پذیرش می‌کنیم. در حوزه مسکن تا پایان امسال بحث فروش مشارکتی و توکنایزشده در دستور کار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است و بخشی از تجارت الکترونیک در حوزه صنایع دریایی هم تا پایان سال در این عرصه فعال خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سومین دوره‌ رویداد سالانه روز تجارت الکترونیکی در روز 24 مهر ماه 1403 برگزار می‌شود. کلاهدوزان در خصوص این رویداد توضیح داد: «در رویداد امسال شرکت‌ها بر مبنای حوزه فعالیت تفکیک می‌شوند و مجموعا در 12 حوزه از جمله حوزه موبایل، رایانه و تجهیزات، وسایل نقلیه، صنایع خلاق، سلامت، گردشگری، بازی و سرگرمی، خدمات طلا و جواهر، آموزش بر خط و… قرار گرفته‌اند و از برگزیدگان‌شان تجلیل خواهد شد.»

وقتی از رییس مرکز تتا در خصوص وضعیت کسب‌وکارهای فعال بر پلتفرم فیلترشده اینستاگرام سوال پرسیدند، او در پاسخ گفت:

پلتفرم‌هایی که از وزارت صمت مجوز نداشته باشند، در این گزارش مورد بررسی قرار نمی‌گیرند. ما در گزارش‌هایی که از وضعیت تجارت الکترونیکی ارائه می‌دهیم صرفا پلتفرم‌هایی را در نظر می‌گیریم که ذیل رگولیشن وزارت صمت کار می‌کنند. البته این که شرکت‌های رسمی تحت نظارت وزارت صمت چقدر از این شبکه‌های اجتماعی، برای تبلیغات، ارتباط با مشتری، نمایش محصول و…، استفاده می‌کنند در این گزارش بررسی می‌شود و در گزارش امسال هم هست. این که به طور کلی چند کسب‌وکار در بستر اینستاگرام فعالند را یا وزارت ارتباطات گزارش می‌دهد یا مرکز ملی فضای مجازی به‌عنوان متولی کل فضای مجازی کشور. ما فقط در فضای تجارت رسمی فعالیت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر