راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

از ماه آینده، داده‌های کاربران ایکس برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد

ایلان ماسک مالک اخیرا طی اعلامیه‌ای بیان کرده که بزودی داده‌های کاربران ایکس برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی در اختیار شرکت‌های همکار قرار خواهد گرفت.

به‌گزارش engadget، طبق این اعلامیه این تغییرات از 25 نوامبر 2024 برابر با 25 آبان 1403 اعمال خواهند شد. طبق این اطلاعات کاربران به طور خودکار داده‌های شخصی شان را در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهند مگر آنکه در قسمت تنظیمات پروفایلشان غیر فعالش کنند.

راهنمای خرید تکراتو

داده‌های کاربران ایکس برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی ، فروخته می‌شود

به نظر می‌رسد ایکس نیز قصد دارد برای کسب درآمد به مانند برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی مانند ردیت (Reddit) عمل کند. در ردیت در واقع اطلاعات کاربران با رضایت خودشان، مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ازای گرفتن اطلاعات به کاربران پول پرداخت می‌شود. ایکس نیز قصد دارد با به اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران به همکاران شخص ثالث راهی برای کسب درآمد باز کند.

جزئیات مربوط به اشتراک‌گذاری اطلاعات

در توضیحات ایکس که اخیرا بروزشده پارگرافی به نام «اشتراک‌گذاری اطلاعات» اضافه شده است. در این بخش توضیح می‌دهد که داده‌های کاربران ممکن است با اشخاص شخص ثالث به اشتراک گذاشته شود؛ البته منوط به آنکه کاربر اجازه این استفاده را از طریق تنظیمات داده باشد. در واقع اگر کاربری این قابلیت را در بخش تنظیمات پروفایل خود غیرفعال نکند، داده‌ها او ممکن است برای اهداف مستقلی همچون آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

ایکس توضیح واضحی درباره‌ی چگونگی عدم غیرفعال‌سازی داده‌های کاربران ارائه نکرده است. اما از آنجایی که این قابلیت از 25 آبان فعال خواهد شد، احتمالا تا آن زمان فکری برای آن نیز خواهند کرد.

در حال حاضر کاربران می‌توانند از طریق تنظیمان پروفایلشان در شبکه اجتماعی ایکس، اشتراک‌گذاری اطلاعاتشان را با هوش مصنوعی گروک یا دیگر شرکت‌ها را غیر فعال کنند.

گزینه‌ی دیگری که در سیاست‌های ایکس بیان شده، مربوط به پارگرافی می‌شود که می‌گفت اطلاعات پروفایل کاربران همیشه نگهداری می‌شود. این بخش از پارگراف حذف شده و به آن توضیح جدیدی اضافه شده که می‌گوید داده‌های کاربران برای دوره‌‌های زمانی خاص نگهداری خواهند شد. این موضوع نشان‌دهنده‌ی آن است که ایکس قصد دارد با قوانین و نگرانی‌های امنیتی مربوط به حفظ حریم شخصی کاربران تطبیق پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر