coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

هلی کوپتر الکتریکی E-Volo؛ یک تاکسی هوایی بدون راننده دونفره

هلی کوپتر الکتریکی E-Volo؛ یک تاکسی هوایی بدون راننده دونفره

سال پیش بود که ما خبرهایی را در ارتباط با یک هلی کوپتر الکتریکی شنیدیم. امسال نیز خبرهایی مربوط به یک نمایشگاه تجاری در آلمان به گوش می‌رسد که در آن شرکت E-Volo از آخرین دستاورد خود که همان هلی کوپتر Volocopter 2X است، پرده برداری کرده است. شرکت سازنده‌ی آن اذعان کرد که این هلی کوپتر الکتریکی با نسخه‌های قبلی آن دارای تفاوت‌های بسیاری است. به نقل از سازندگان، این هلی کوپتر الکتریکی خودران تکامل یافته، به منظور استفاده‌ی مردم در زندگی روزمره‌‌شان طراحی شده است تا از آن برای جابجایی در سطح شهر، بهره ببرند. به عبارت دیگر، این یک هلی کوپتر دو نفره‎ی بدون خلبان است.

وقتی ما این خبر را از سازندگان هلی کوپتر می‌شنویم، ناخودآگاه به یاد اتومبیل‌های خودران می‌افتیم. گویا این روزها بازار ماشین‌های خود ران و بدون نیاز به راننده بسیار داغ است که موجب شده برخی از شرکت‌ها مثل E-Volo به جابجایی و نقل و انتقال افراد بر روی زمین بسنده نکنند و برنامه‌های خود را برای سفرهای هوایی تنظیم کنند. تنها چیزی که در دورنما و هدف این شرکت‌ها مشترک است، بحث مربوط به خودران یا بدون اپراتور بودن است.

هلی کوپتر الکتریکی E-Volo؛ یک تاکسی هوایی بدون راننده دونفره

در یک گزارش مطبوعاتی، E-Volo اعلام کرد:

برنامه‌ی ما در سال 2018 جامه‌ی عمل به خود خواهد پوشاند. در این سال، هلی کوپتر الکتریکی Volocopter 2X اجازه خواهد داشت که به عنوان یک تاکسی هوایی در آزمایشات و پروژه‌های خلبانی به پرواز درآید.

E-Volo گفت که این هلی کوپتر می‌تواند توسط هر شخصی که دارنده‌ی گواهی نامه‌ خلبانی از نوع هلی کوپترهای ورزشی است، به پرواز درآید. این وسیله نقلیه هوایی، باید به قدری ساده باشد که هر کسی بتواند آن را به پرواز درآورد.

از جمله ویژگی‌های این هلی کوپتر الکتریکی که می‌توان به آن اشاره کرد، بحث مربوط به پرواز و فرود عمودی آن است. از آنجایی که انرژی این هلی کوپتر از برق تامین می‌شود، کاملا بی سر و صدا است؛ پس ما با یک هلی کوپتر الکتریکیِ بدون خلبان و کاملا بی سر و صدا روبرو هستیم.

گویا مجوز پرواز این هلی کوپتر در کشور آلمان گرفته شده است، و E-Volo در حال ساخت یک مدل 4 نفره از این هلی کوپتر است و سازندگان آن، تمام مجوزهای بین‌المللی لازم را نیز گرفته اند و ما باید منتظر اخباری جالب‌تری در مورد این “هلی کوپترهای خانواده” باشیم.

.

منبع: engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر