;
coinex

مرورگر جدید ویوالدی در کنار مرورگرهایی همچون گوگل کروم و فایرفاکس

امروزه مروگر های بسیار زیادی وجود دارند که کاربران وب می توانند آنها را از میان مرور گر قدیمی آماده به کار اینترنت اکسپلورر یا مرور گر های جدید کروم و فایر فاکس انتخاب کنند. اما به تازگی گروهی از افراد برجسته و همچنین CEO شرکت اپرا، مرورگری جدید را خلق کرده اند که ویوالدی (Vivaldi ) نام دارد.

امروزه مروگر های بسیار زیادی وجود دارند که کاربران وب می توانند آنها را از میان مرور گر قدیمی آماده به کار اینترنت اکسپلورر یا مرور گر های جدید کروم و فایر فاکس انتخاب کنند. اما به تازگی گروهی از افراد برجسته و همچنین CEO شرکت اپرا، مرورگری جدید را خلق کرده اند که ویوالدی (Vivaldi) نام دارد .

اگر در گذشته از کاربران اپرا بوده اید، بدون شک محیط مرورگر ویوالدی برای شما کاملا آشنا خواهد بود. طبق گفته ی سازندگان، Speed Dial  و بخش Favorites که از قسمت هایی بود که سبب محبوب شدن مرورگر اپرا شده است نیز در این مرورگر گنجانده شده است.  برخی از قابلیت های کروم در این مرورگر قرار داده شده اند. این مرورگر همچنین از قابلیت mouse gestures بهره می برد.

مروگر ویوالدی برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینکوس عرضه می شود. ویوالدی قابلیت هایی را در خود دارد که شاید در هیچ یک از مرورگر های فعلی وجود نداشته باشد، مثل ترکیب کردن چندین تب در یک تب که این موضوع می تواند وبگردی را آسان تر کند. یکی دیگر از موضوعاتی که جالب است، وجود بخشی جهت گرفتن اسکرین شات از مرورگر و نُت برداری می باشد.

این ویژگی ها می تواند مناسب برای بسیاری از افراد همچون دانش آموزان و محققان باشد که در هر لحظه مشغول کار بر روی یک موضوع خاص هستند. مدیر ارشد سابق اپرا،Jon von Tetzchner ، اعلام کرده است که دلیل شروع ساخت مرورگر جدید این است که بسیاری از محصولات و مرورگر هایی که در بازار هستند،همچون کروم، فایرفاکس و حتی خود اپرا، محصولاتی ساده هستند. وی اذعان داشت که می داند هنوز تعداد بسیار زیادی از افراد هستند که از نسخه های قدیمی تر اپرا به جهت ویژگی های فوق العاده اش استفاده می کنند.

مرورگر ویوالدی کاربرانی که می خواهند روی مرورگر خود کنترل بیشتری داشته باشند را هدف قرار داده است. نسخه ی پیش نمایش فنی ویوالدی را می توان به طور مستقیم از طریق وب سایت Vivaldi.com دانلود کرد.

اگر شما هم از این مرورگر استفاده کرده اید و یا اطلاعاتی راجع به آن دارید، تجربه تان را برای ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    این مرور گر ویوالدی چه فرقی با مرور گر های دیگر میکند

    پاسخ

    در متن هم اشاره شده بود که از جمله ویژگی هاش می شه به mouse gesture، ترکیب کردن چند تب در یک تب، speed dial و … نام برد

    پاسخ