;
coinex

از چاپ سه بعدی خسته شده اید؟ برای چاپ چهار بعدی آماده باشید

محققان استرالیایی بر روی پرینت ساختار های شکل های تغییر کننده در حال کار می باشند. جهان همیشه در حال گسترش چاپ اشیاء به تازگی بعد دیگری را اضافه کرده است. محققان دانشگاه ولونگاگ (Wollongong) در حال ساخت چاپگر های 3D یا سه بعدی ای هستند که می توان اشیائی را خلق کرد که در طول زمان تغییر می کند، تکنیکی که آنرا چاپ چهار بعدی یا4D  می نامند.

محققان استرالیایی بر روی پرینت ساختار های شکل های تغییر کننده در حال کار می باشند.

جهان همیشه در حال گسترش چاپ اشیاء به تازگی بعد دیگری را اضافه کرده است. محققان دانشگاه ولونگاگ (Wollongong) در حال ساخت چاپگر های 3D یا سه بعدی ای هستند که می توان اشیائی را خلق کرد که در طول زمان تغییر می کند، تکنیکی که آنرا چاپ چهار بعدی یا 4D می نامند.

در یک چاپگر سه بعدی نرمال، ساختارها لایه به لایه در یک شکل از پیش برنامه ریزی شده ساخته می شوند. معمولا برای این کار از پلاستیک استفاده می شود، اما مواد دیگر هم می توانند چاپ شوند، مانند شکر، یا مواد سلولی.

این گروه استرالیایی هیدروژل (hydrogels) سخت را انتخاب کردند که خواصش هنگامی که در معرض حرارت و رطوبت قرار می گیرد، تغییر می کند و آنها را برای چاپ سه بعدی یک دریچه ی هوشمند استفاده کردند، که این دریچه می تواند جریان آب را کنترل کند. آب سرد بطور معمول از طریق آن جریان می یابد، اما هنگامی که آب داغ تشخیص داده می شود ، این دریچه بسته می شود.

کاربرد بدیهی و فوری برای این کار، در زمینه رباتیک نرم خواهد بود، اما تصور می شود که تکنیک های مشابه برای کار در زمینه ی پزشکی، ساخت و ساز و اتوماسیون می تواند استفاده شود.

یکی از محققان، مارک در het Panhuis می گوید: “نکته ی جالب در باره ی این برنامه این است که این یک وسیله ی قابل استفاده و عملی است که شما فقط آن را از چاپگر برمی دارید. مونتاژهای دیگری مورد نیاز نیست. این یک دریچه ی خودکار و مستقل بوده و ورودی دیگری به جز آب  مورد نیاز نیست.”

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر