;
coinex

آیا همه چیز با نانو پاکیزه و تازه می ماند؟

لوازم مصرفی در آشپزخانه مانند محفظه ها جهت تازه نگهداشتن مواد غذایی، تخته هایی که برای خرد کردن سبزیجات یا گوشت استفاده می شود، دستگاه هایی مانند یخچال و ماشین لباس شویی و مواد شوینده در حال حاظر همراه با مواد نانو در دسترس مصرف کنندگان  قرار می گیرند.

لوازم مصرفی در آشپزخانه مانند محفظه ها جهت تازه نگهداشتن مواد غذایی، تخته هایی که برای خرد کردن سبزیجات یا گوشت استفاده می شود، دستگاه هایی مانند یخچال و ماشین لباس شویی و مواد شوینده در حال حاظر همراه با مواد نانو در دسترس مصرف کنندگان  قرار می گیرند.

در وسائل مخصوص آشپزخانه از نانو نقره به علت خاصیت ضد باکتری آن استفاده می شود. در باکس های نگهداری، تخته های برش مواد غذایی حتی در شیشه شیر نوزادان و به ویژه در بدنه داخلی یخچال ها، از نانو نقره جهت ماندگاری بیشتر مواد غذایی و از بین بردن باکتری ها استفاده می شود. تولید کنندگان بزرگ یخچال مانند شرکت زیمنس، بوش، سامسونگ، ال جی و دِوو از این نانو ماده استفاده می کنند.

همچنین در ماشین های لباس شویی از نانو نقره استفاده می شود. شرک سامسونگ چندین سال پیش دستگاهی را به بازار عرضه کرده بود که شستشوی عاری از میکروب را در دمای پایین امکان پذیر می کند و همچنین از تولید بوی نا مطلوب جلوگیری می کند.

نانو مواد در کنار خاصیت ضد باکتری خود، تولید سطوح نچسب را بهبود بخشیده اند. این سطوح در ظروف آشپزی به خصوص برای سرخ کردن کاربرد دارند.

مواد شوینده هم می توانند حاوی نانو مواد باشند. اکثر آنها با این موضوع تبلیغ می کنند که سطوح را مهر و موم یا سخت تر می کنند تا هیچ نوع آلودگی در آنها نفوذ نکند. به این ترتیب سطوح هم راحت تر تمیز می شوند و هم در برابر خط و خش مقاوم می شوند. شرکت هنکل Henkel محصولی به نام Sidolin تولید می کند که باعث می شود سطوحی که با آن تمیز می شوند، دیرتر آلوده شوند.

.

منبع: bund


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر