;
coinex

در برابر تجسس دیگران در واتساپ از خودتان حفاظت کنید

واتساپ محبوب ترین ارائه دهنده خدمات پیامکی است، اما مطمئن ترین نیست. مجرمان سایبری هر روزه با قوای بیشتر سعی می کنند اطلاعات حساس کاربران را به دست بیاورند. با چند عمل ساده می توان از این امر جلوگیری کنید.

واتساپ محبوب ترین ارائه دهنده خدمات پیامکی است، اما مطمئن ترین نیست. مجرمان سایبری هر روزه با قوای بیشتر سعی می کنند اطلاعات حساس کاربران را به دست بیاورند. با چند عمل ساده می توان از این امر جلوگیری کنید.

اگر در گوگل در مورد اصطلاحاتی مانند خواندن پیامک های دیگران “read someones whatsapp messages” یا جاسوس واتساپ “whatsapp sniffer” بگردید، فورا به سایت های متعددی برخورد می کنید که با ارائه سرویس های مختلفی دام افکنی می کنند،که ظاهرا به شما کمک می کند تا دیگر کاربران واتساپ را مورد تجسس قرار دهید. مسلما با اجازه کاربری که می خواهید در فعالیت هایش سرک بکشید!.

از این گذشته تعداد زیادی از اپلیکیشن های تجسسی از جانب تولیدکنندگان مشکوک در گوگل پلی استور از سر و کول هم بالا می روند. البته این ابزارهای تجسسی یا همان اسنیفرها مدت زمان زیادی آنجا نمی مانند و معمولا پس از چند هفته توسط گوگل از روی سایت برداشته می شوند.

هیات تحریریه برای شما این موضوع را بررسی می کند و فاش می کند که آیا اصلا با این نوع ابزار می توان پیام های دیگران را خواند و اینکه شما در معرض چه خطرهایی قرار می گیرد.

آیا می توان پیام های واتساپ دیگران را خواند؟

در پایان سال 2014 واتساپ رمزگذاری پایان به پایان (End-to-end encryption) را معرفی کرد تا تبادل اطلاعات کاملا امنی را در اختیار کاربران بگذارد. این نوع رمزگذاری به خصوص برای ارسال و دریافت پیام ها از طریق اینترنت در نظر گرفته شده است و در بین متخصصین IT از ارزش بالائی برخوردار است.

به این ترتیب امکان خواندن پیام های شما برای تعداد زیادی از جاسوسان غیر ممکن می شود. البته ایجاد امنیت کامل امکان پذیر نیست. مجرمان اینترنتی برای دسترسی به اطلاعات حساس کاربران همیشه راه های جدیدتری پیدا می کنند.

برای جلوگیری از این حملات چه کارهایی می شود انجام داد؟

نیازی به وحشت نیست: روش های امنیتی متعددی وجود دارند تا خطر تجسس را به حداقل برسانید.

– اطلاعات حساس خود را از طریق واتساپ ارسال نکنید (اطلاعات بانکی، اطلاعاتی که مربوط به کارت های اعتباری شما می شوند و رمزهای عبور).

– اعلام وضعیت آنلاین بودنتان را غیر فعال کنید تا دیگر کاربران از حضور شما مطلع نشوند.

– از اعلام مکان خود، خودداری نمائید.

– قابلیت پیام رسانی در مورد اپلیکیشن ها توسط اندروید را غیرفعال کنید.

– همیشه از آخرین نسخه واتساپ استفاده کنید.

.

منبع: welt


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر