;
coinex

نرخ مکالمات تلفن ثابت گران نشد

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در مورد اعلام نرخ های جدید تلفن ثابت تاکید کرد: هیچگونه مصوبه جدیدی برای نرخ مکالمات در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب نشده است.

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در مورد اعلام نرخ های جدید تلفن ثابت تاکید کرد: هیچگونه مصوبه جدیدی برای نرخ مکالمات در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب نشده است.

جهانگیر اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد اعلام نرخ های جدید مکالمات تلفنی که از سوی برخی خبرگزاریها منتشر شده است، اظهار داشت: این اخبار به هیچ عنوان درست نبوده و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تاکنون مصوبه ای در مورد نرخ های جدید تلفن نداشته است.

وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کماکان در انتظار دریافت برنامه های توسعه ای مدنظر از سوی شرکت مخابرات ایران براساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است، افزود: آخرین نامه از سوی رگولاتوری به شرکت مخابرات ایران اوایل خردادماه ارسال شده که در آن نامه رگولاتوری، خواستار دریافت برنامه توسعه شرکت مخابرات ایران به همراه پیشنهادات قیمت بوده که تاکنون هیچ پاسخی به این نامه داده نشده و مخابرات برنامه های توسعه خود را ارائه نکرده است.

سخنگوی رگولاتوری با تاکید براینکه طبق دستور وزیر ارتباطات تا زمانی که مخابرات برنامه توسعه خود را ارائه ندهد موضوع تغییر نرخ های مخابراتی بررسی نمی شود، افزود: براساس بررسی هایی که در گذشته در رابطه با نرخ های مکالمات صورت گرفت میانگین ۱۵ درصدی افزایش تعرفه مدنظر بود که این موضوع نیز هنوز نهایی نشده است و به هیچ عنوان افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ مکالمات مطرح نبوده و نیست.

وی در مورد اعلام اخباری مبنی بر تصمیم کمیسیون تخصصی در رگولاتوری برای افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ مکالمات تاکید کرد: مبنای اعلام نرخ های مخابراتی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است و مصوبات کمیسیون از این کانال اعلام خواهد شد و کمیسیون تخصصی به هیچ عنوان مبنای اعلام تعرفه ها نخواهد بود و تنها یک کمیسیون کارشناسی محسوب می شود.

اسدی افزود: موضوع تغییر نرخ های مخابراتی تا زمان ارائه برنامه های توسعه ای مخابرات، در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار نمی گیرد.

به گزارش مهر، اوایل خردادماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از عملکرد شرکت مخابرات ایران، تاکید کرد: تا زمانی که شرکت مخابرات برنامه توسعه خود را ارائه ندهد اجازه افزایش نرخ های مخابراتی را نخواهد داد.

نرخ مکالمات تلفن ثابت سال گذشته و پس از اجرای طرح یکسان سازی کدهای درون استانی تغییر کرد و کاهش یافت که این تغییر نرخ ها، باعث کاهش درآمد شرکت مخابرات ایران شد و به همین دلیل این شرکت، پیشنهاد افزایش نرخ های مخابراتی را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کرده است.

.

منبع: mehrnews


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر