;
coinex

توسعه ارتباطات بین المللی فضایی

توسعه ارتباطات بین المللی فضایی. رئیس پژوهشگاه هوافضا با بیان اینکه در دوره های پیشین آسیب‌های فراوانی در زمینه ارتباطات بین المللی فضایی به کشور تحمیل شد از برنامه های مدنظر برای حل بحران نقاط مداری خبر داد.

توسعه ارتباطات بین المللی فضایی / حل بحران نقاط مداری ایران

رئیس پژوهشگاه هوافضا با بیان اینکه در دوره های پیشین آسیب‌های فراوانی در زمینه ارتباطات بین المللی فضایی به کشور تحمیل شد از برنامه های مدنظر برای حل بحران نقاط مداری خبر داد.

فتح الله امی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد برنامه ها و پروژه­ های فضایی ایران در جهت همکاری­های بین المللی اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به فعالیت‌های مثبت دولت در زمینه ارتباطات بین‌المللی، اکنون ظرفیت مناسبی برای تعریف همکاری‌های بین‌المللی علمی و فناورانه به خصوص در بخش فضایی به وجود آمده است.

وی گفت: ما می‌خواهیم از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن بهره ببریم و برنامه‌های متعددی نیز در این زمینه داریم.

رئیس پژوهشگاه هوافضا افزود: بحث ارتباطات بین‌المللی فضایی یکی از مواردی است که متأسفانه در گذشته مورد توجه قرار نگرفته بود و اکنون زمان آن رسیده است تمامی نهادهای فضایی با همکاری و مدیریت مرکز ملی فضایی به این ارتباطات و همکاری‌ها سر و سامان دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه آسیب‌های فراوانی در دوره‌های پیشین از این ناحیه به کشور تحمیل شده است که از جمله می‌توان به بحران نقاط مداری اشاره کرد و افزود: همچنین از ظرفیت‌های همکاری موجود، بهره‌برداری مناسب صورت نگرفته است از همین رو برای حل این مشکل تلاش می کنیم.

امی با تاکید براینکه اکنون هیچ کشوری در جهان بدون همکاری‌های بین‌المللی فضایی موفق نیست و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم در مورد برنامه های پژوهشگاه هوافضا در زمینه های هوایی و فضایی نیز به مهر گفت: پژوهشگاه هوافضا پیش از این که در دولت قبل به آن شکل غیرکارشناسی به یک پژوهشکده نزول جایگاه و رتبه داشته باشد، فعالیت‌های متنوع و کاربردی در زمینه‌های مختلف هوایی و فضایی داشته است.

وی افزود: ما بخش هوایی پژوهشگاه را مجددا احیاء خواهیم کرد و هم‌اکنون برنامه‌های بسیار خوبی در هر دوبخش داریم که در صورت تعریف هر پروژه از نیروهای توانمند هر دو حوزه هوایی و فضایی بهره خواهیم گرفت و این ظرفیت وجود دارد که با برنامه‌ریزی کارشناسی و همکاری‌های بین سازمانی پروژه‌های متعدد را انجام دهیم.

.

منبع: mehrnews


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر