;
coinex

نوکیا برای بازگشت به بازار گوشی های هوشمند به دنبال یک شریک مناسب است

بازگشت نوکیا به بازار گوشی های هوشمند اکنون دیگر موضوع مخفیانه ای نیست. پس از افشای این طرح توسط مدیر عامل نوکیا، اکنون این شرکت علنا تایید کرده است که برای تولید دستگاه های جدید به دنبال یک شریک مناسب می گردد.

بازگشت نوکیا به بازار گوشی های هوشمند اکنون دیگر موضوع مخفیانه ای نیست. پس از افشای این طرح توسط مدیر عامل نوکیا، اکنون این شرکت علنا تایید کرده است که برای تولید دستگاه های جدید به دنبال یک شریک مناسب می گردد.

در مورد گزارش بازگشت نوکیا به بازار گوشی های هوشمند در این اواخر ضد و نقیض های زیادی بیان شده است: اولین شایعاتی که در ماه آوریل منتشر شده بودند، فورا از جانب نوکیا تکذیب شدند تا در ماه ژوئن مجددا توسط مدیر عامل نوکیا راجیو سوری Rajeev Suri مطرح شوند. او در یک مصاحبه نقشه های شرکتش در این خصوص را تایید کرده است، البته تا امروز برای عنوان این موضوع به صورت علنی، هیچ جلسه مطبوعاتی برگزار نشده است. البته به نظر می رسد که اکنون نوکیا خود را موظف دانسته که از طریق سایت شرکت در خصوص این موضوع و برخی از شایعات که در هفته های اخیر منتشر شده بودند، شفاف سازی کند.

پس از در دست گرفتن بخش تجارت گوشی ها توسط مایکروسافت، نوکیا تمرکز خود را بر روی توسعه فناوری شبکه ای گذاشته است. البته نوکیا تمایل دارد که در آینده به طراحی نمادین خود را در قالب گوشی های هوشمند جدید تحقق ببخشد. همانطور که از پیش هم معلوم بود، نوکیا به عنوان تولید کننده این گوشی ها وارد عمل نخواهد شد، بلکه از برند خود برای اخذ مجوز استفاده می کند. و به این ترتیب جستجو به دنبال شریکی که خود را برای بخش های تولید، فروش، بازاریابی و پشتیبانی موظف کند، آغاز شده است. هنوز چنین شریک قابلی که دارای کلاس جهانی باشد، یافت نشده است. البته چنانچه نوکیا تولید کننده مورد نظر خود را پیدا کند، با او تنگاتنگ برای طراحی و ادغام فناوری گوشی های هوشمند همکاری خواهد کرد. این تنها راهی است که نوکیا بتواند نام خود را با افتخار به دست دیگری بسپارد.

نوکیا پیش از این برای تولید تبلت N1 با شرکت Foxconn چینی همکاری کرده بود، اینکه آیا این دو شرکت برای تولید گوشی های هوشمند نیز با یکدیگر به توافق برسند، در حد یک شایعه است و هنوز مشخص نیست. طبق گفته نوکیا، پیش از سه ماهه آخر سال 2016 نباید در انتظار گوشی هوشمند جدیدی از نوکیا باشیم، زیرا این یکی از بند های توافق با مایکروسافت بوده است.

.

منبع: areamobile


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر