;
coinex

توسعه ی برنامه ی گوشی هوشمند برای تشخیص افسردگی در دانشگاه نورث وسترن

برنامه تشخیص افسردگی. یکی از دغدغه های پزشکان تشخیص افسردگی می باشد و حال برنامه ی روبات بنفش را برای تشخیص آن توسعه داده اند

یکی از دغدغه های پزشکان تشخیص شرایط بحرانی از جمله افسردگی می باشد که در بیماران متفاوت است. اغلب اوقات برای تشخیص این شرایط از پرسشنامه ها و دیگر پارامترهای سنجش استفاده می کنند که تا حدودی خسته کننده می باشند.

محققان در دانشگاه نورث وسترن یک برنامه ی موبایل به نام پرپل روبوت یا همان روبات بنفش (Purple Robot) را توسعه دادند. که می توانند بوسیله ی گرفتن داده هایی مانند موقعیت، تحرک و با استفاده از الگوها، از طریق سنسورهای مختلفی که روی گوشی قرار دارد و با مقایسه ی آن ها با مدلی از یک شخص افسرده، این معضل را تشخیص دهند.

به گفته ی سهراب صائب (Sohrob Saeb) محقق برنامه در دانشکده ی پزشکی فینبرگ: “دلیل اصلی توسعه ی این برنامه این است که ببینیم آیا می توانیم به صورت عینی و غیابی افراد افسرده را شناسایی کنیم یا خیر.”

آنها توانستند با استفاده از پرپل روبوت، عوامل افسردگی را در ۸۷% از شرکت کننده های مورد مطالعه تشخیص دهند. علاوه بر این، علائم افسردگی را در کسانی که بیشتر تمایل به برقراری ارتباط از طریق پیام کوتاه دارند و از مکالمه ی صوتی کمتر بهره می گیرند، تشخیص داد.

این اولین دوره ی مطالعاتی در این زمینه بوده است. این دانشکده در نظر دارد از نمونه هایش برای بهبود برنامه یشان استفاده کرده و این امر طول دوره مطالعاتی بعدی را به منظور تشخیص تغییرات رفتاری در بلند مدت، افزایش خواهد داد. اینطور که تخمین زده شده است، بیشتر از ۱۷% از مردم در برهه ای از زندگی خود با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند ولی از آن بی خبر می باشند. همین طور که صاحبان گوشی های هوشمند به صورت نمایی افزایش می یابند، برنامه هایی مانند همین برنامه ارزشی نیز، بیش از برنامه های فعلی در زمینه ی سلامتی ذهنی که هیچ مطالعات کارشناسی شده ای برای اثر بخشی آنها انجام نشده، بیشتر می شوند.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر