;
coinex

ارتش آمریکا می خواهد ماهواره های کوچک و ارزانی را به فضا بفرستد

ارتش امریکا می خواهد ماهواره های کوچک و ارزانی را به فضا بفرستد. اینبار ارتش امریکا در صدد است که نانوستلایت ها را برای ایجاد پوشش رادیویی برای سربازان آزمایش کند.

ارتش با ارائه ی ایده های مختلف مانند قرار دادن LTE روی یک هواپیما و راه اندازی روتر وای فای به فضا، در تلاش برای بهبود توانایی ارتباط پرسنل خود برامده است. اینبار ارتش امریکا در صدد است که نانوستلایت ها (nanosatellites) را برای فراهم کردن یک پوشش رادیویی برای سربازان در هر کجا که هستند، آزمایش کند.

یکی از مشکلات ارتش، ارائه ی یک وسیله ی ارتباطی بین سربازان در مناطق مختلف می باشد که این ماهواره های کوچک به نام SMDC-ONE می توانند این مشکل را برطرف کنند. دکتر تراویس تیلور، دانشمند ارشد بخش فضایی ارتش گفت: این اساسا یک برج تلفن همراه در فضا می باشد. به جز اینکه، این تکنولوژی برای گوشی تلفن استفاده نشده و برای رادیوی ارتش می باشد. آنها از تحمل SMDC-ONE در شرایط سخت به اندازه ی کافی مطمئن هستند، اما از آنجا که این دستگاه ها کوچک هستند هنوز این احتمال وجود دارد که به دلیل ناسازگاری با شرایط جوی فضا تخریب شوند.

آژانس تقریبا به ۱۲ عدد از این ماهواره های کوچک برای چرخیدن به دور زمین و پوششی که مد نظرشان است نیاز دارند که البته ساخت آنها ساده هم نیست. گذشته از پر هزینه بودن راه اندازی اینها، دانشمندان به دلیل اینکه ممکن است که آن ها منفجر شوند، نمی توانند یک موتور معمولی در SMDC-ONE قرار دهند. موتورهای موشک برای اینکه دستگاه ها بتوانند خودشان را در یک محور چرخشی حرکت بدهند لازم هستند، به همین دلیل تیلور و تیمش با استفاده از چاپگر پلاستیکی یک قطعه ای طراحی کرده اند و داخل آن را از یک جرقه زن و اکسید نیتریک پر کرده اند. هنگامی که جرقه زن روشن می شود، پلاستیک و سوخت با هم می سوزند و این طراحی به نظر برای بارگذاری روی موشک ایمن می باشد.

علاو بر این، ارتش در حال طراحی یک تصویری از نانوستلایت می باشد که نسبت به آن نانوستلایتی که برای ارتباطات استفاده می شود، بزرگ تر می باشد. این نانوستلایت قادر به تولید تصاویر با کیفیت از فاصله ی ۲ تا ۳ متری از زمین می باشد، اما هنوز به طور کامل تست نشده است. با این حال، این طور که برنامه ریزی شده، در فوریه سال بعد و بعد از ISS راه اندازی می شود. همانطور که گفتیم SMDC-ONE مراحل تست و آزمایش را پشت سر گذاشته و در حال حاضر یکی از آنها در حال چرخش به دور سیاره می باشد. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، ارتش چند واحد دیگر را برای رسیدن به تعداد ۱۲ تا و یا بیشتر، امسال و سال دیگر، راه اندازی خواهد کرد.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر