;
coinex

بخش تجارت تلفن مایکروسافت در حال مرگ است، اما بخش های دیگر در حال پر رونق شدن است

ما همه می دانستیم که مایکروسافت قرار بود یک گزارش مالی جنجالی در سال 2015 بدهد، بعد از اینکه 7500 کارمند را اخیرا اخراج کرده بود و بیش از 7.6 میلیارد دلار کسر بودجه که به دلیل سرمایه گذاری شکست خورده نوکیا، متحمل شده بود. اما این بدان معنا نیست که آن ها در ردموند واشنگتون گریه و زاری می کنند.

ما همه می دانستیم که مایکروسافت قرار بود یک گزارش مالی جنجالی در سال 2015 بدهد، بعد از اینکه 7500 کارمند را اخیرا اخراج کرده بود و بیش از 7.6 میلیارد دلار کسر بودجه که به دلیل سرمایه گذاری شکست خورده نوکیا، متحمل شده بود. اما این بدان معنا نیست که آن ها در ردموند واشنگتون گریه و زاری می کنند.

در واقع مایکروسافت اعلام کرد که تجارت پروژه Surface، فروش 888 میلیون دلاری در طول سال 2015، 117 درصد رشد داشته که بخش بزرگی از آن به لطف لپتاپ های هیبریدی Surface Pro 3 و Surface 3 بوده است. مایکروسافت امسال هم با افزیش 3 درصدی تجارت Office 365 پر رونق بوده است، با توجه به این موضوع که این شرکت 15 میلیون کاربر معرفی کرده که به مجموعه بهره وری آن اضافه شده اند.

حتی با اینکه این شرکت بارها به دلیل تجارت تبلیغات از طریق جستجو search advertising (روشی است برای تبلیغات محصولات یک شرکت با گذاشتن نام خود شرکت یا محصولاتش بر روی صفحاتی که در نتیجه جستجوی کاربران از طریق ماشین های جستجو برای آن ها فهرست می شود) به نام بینگ (Bing) مورد تمسخر قرار گرفته است، با این حال درآمد آن در طول سال مالیاتی 21 درصد افزایش یافته و در حال حاضر 20 درصد سهم بازار آمریکا را در دست دارد، که تمایلات واضح گوگل برای کسب رتبه اول در بازار را پیش می برد.

آماده سازی برای سال 2016

همه این اخبار خوب از رونمایی بزرگ مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز 10 یعنی کمی بیشتر از یک هفته قبل می آید.

ویندوز 10 که تا حد زیادی بازتاب های مثبتی دریافت کرده است، جایگزین ویندوز 8 که با زخم زبان مورد انتقاد قرار گرفته بود، خواهد شد و می بایست فروش سخت افزار و نرم افزار مایکروسافت را با افزایش تعداد مصرف کنندگان و تجارت ها بهبود ببخشد.

به عنوان مثال Hololens و Surface Hub محصولات جدیدی خواهند شد که می بایست به مایکروسافت کمک کنند که به ترتیب حتی جای پای عمیق تری برای سرگرمی و کسب و کار کاربران به دست بیاورند.

با این حال، کسانی که به ویندوز فون ها تعصب خاصی دارند احتمالا وفاداری خود را با تاسف، حتی تا سال مالی 2016 ادامه خواهند داد. مایکروسافت اعلام کرد که درآمد سخت افزار تلفن در سال 2015 تا 748 میلیون دلار ، 38 درصد کاهش یافته است.

اگرچه انتظار می رود مایکروسافت از ویندوز موبایل 10 در ماه سپتامبر رونمایی کند، ولی با توجه به انظار عمومی و پذیرش از جانب مصرف کنندگان بعید است که این سیستم عامل به خروج این شرکت از این چاه عمیق کمک کند.

تجارت ابری (cloud)

درآمد تجارت ابری مایکروسافت با بیش از 8 میلیارد دلار در طول سال مالی، 88 درصد افزایش یافته است و این تجارت شامل Office، Dynamics CRM و Azure است.

از زمانی که ساتیا نادلا مدیرعامل فعلی، این شرکت را از فوریه سال گذشته به دست گرفته است، این یک موفقیت چشمگیر بزرگ برای اوست که روی سه نقطه اصلی اینترنت اشیاء، قابلیت حمل و ابر متمرکز شده است.

تصویر بزرگ

به طور کلی، درآمد مایکروسافت امسال به 22.8 میلیارد دلار رسیده و در مقایسه با سال مالی 2014 با 23.382 میلیارد دلار، 5 درصد کاهش یافته است.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر