;
coinex

موسس گوگل، سرگئی برین می گوید این دو کتاب زندگی او را تغییر داده است

sergeybrin-3

در 1996، سرگئی برین (Sergey Brin) و همکلاسی دوران دکتری او لری پیج (Larry Page)، گسترش و توسعه چیزی که می خواستند موتور جستجوی گوگل باشد را شروع کردند.

امروزه گوگل یکی از بزرگترین شرکتها با ارزشی معادل 450 میلیارد دلار است. برین بر GoogleX و پروژه های خاص نظارت می کند، و مسئول توسعۀ تکنولوژی های تغییر  دهنده جهان مانند ماشین های بدون سرنشین می باشد.

در مصاحبه سال 2000 با Academy of Achievment ، زمانی که 4 سال از عرضه اولیه عمومی گوگل گذشته بود، برین برخی از کتاب هایی که به او الهام بخشیده بود تا کار خودش را ترکیبی از تکنولوژی و خلاقیت کند، آشکار کرد.

“قطعا شما شوخی می کنید آقای Feynman !” نوشته شده توسط Richard P.Feynman

feynman
Feynman در سال 1965 جایزه نوبل فیزیک را برای کار خود در الکترودینامیک کوانتومی بدست آورد وبه عنوان یک غول در زمینه کاری خود باقی ماند. او شاید بهترین فرد در زمینه فرهنگ پاپ برای کارهای شرح حال نویسی خود باشد. ” قطعا شما شوخی میکنید آقای Feynman !” ابتدا در سال 1985 چاپ شد..

برین به Academy of Achievment گفت که :” گذشته ار کمک های بزرگ او در زمینه خودش، او بسیار روشن فکر بود. من به یاد دارم که او یک گزیده ای دارد که در آن توضیح داده که او چقدر دوست داشته مانند لئوناردو داوینچی یک هنرمند و یک دانشمند باشد. من این را بسیار الهام بخش دیدم.”

Feynman که یک مجموعه ای از طراحی ها و نقاشی ها با نام مستعار “Ofey” ایجاد کرده است، در 1981 در مصاحبه با BBC توضیح داد که چگونه هنر و علم یکدیگر را کامل می کنند: “من یک دوست هنرمند دارم که می گوید: “من به عنوان یک هنرمند می توانم زیبایی این گل را ببینم اما تو به عنوان یک دانشمند همه اجزا آن را جدا می بینی و آن برای تو یک چیز کسل کننده می شود” و من فکر می کنم او به نوعی دیوانه است. من می توانم سلول های وجودی آن و اقدامات پیچیده درون آن را که زیبایی هم دارد، تصور کنم. منظور من این است که زیبایی فقط در این بعد نیست، در یک سانتی متر نیست، بلکه زیبایی در ابعاد کوچکتر، ساختار داخلی و در فرایندها نیز وجود دارد. واقعیت این است که رنگ در گل به منظور جذب حشرات گرده افشان بوده و این بسیار جالب می باشد زیرا بدین معنی است که حشرات می توانند رنگ را ببینند. همۀ این سوالات جالب که دانش را به هیجان بدل می کند، راز و هیبت یک گل است.”

“سقوط برف” نوشته شده توسط Neal Stephenson

snow crash
برین گفت از طرفدارن پر و پا قرص داستان های علمی-تخیلی است و رمان “سقوط برف” در 1992 یکی از کتاب های مورد علاقه او بوده است. در 2010، Time آن را یکی از 100 رمان برترِ چاپ شده به زبان انگلیسی – از سال 1923 که این مجله شروع به کار کرده تا به آن روز – نامید.

این کتاب آینده ای نزدیک را که آمریکا جای خود را به شرکت های بزرگ و ایالت های کوچک یکی شده، می دهد و ویروسهای کامپیوتری برنامه نویسان را می کشند، نشان می دهد.

در این مجموعه، داستانهای سرگرم کننده Stephenson، ظهور شبکه های آنلاین اجتماعی و آنچه Google Earth در سال 2004 به آن تبدیل می شود را پیش بینی کرده است.

برین می گوید:” این کتاب واقعا 10 سال از زمان جلوتر بود. این نوعی از پیش بینی بود که نشان می داد چه اتفاقی خواهد افتاد و برای من بسیار جالب بود.”

.

منبع: businessinsider


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر