;
coinex

استیون هاوکینگ فردا اولین مراسم “هر چه می خواهی از من بپرس” خود را در ردیت برگزار می کند

آیا تاکنون قصد داشته اید که از یک نابغه سوالی بپرسید، ولی خجالت می کشیدید ( یا اینکه اصلا فردی به این با هوشی را نمی شناسید)؟ شما به زودی این امکان را از پشت پرده اینترنت خواهید یافت، زیرا فیزیک دان معروف استیون هاوکینگ فردا 27 جولای اولین مراسم "هر چه می خواهی از من بپرس" (Ask Me Anything, AMA) خود را در سایت ردیت (Reddit) برگزار خواهد کرد.

آیا تاکنون قصد داشته اید که از یک نابغه سوالی بپرسید، ولی خجالت می کشیدید ( یا اینکه اصلا فردی به این با هوشی را نمی شناسید)؟ شما به زودی این امکان را از پشت پرده اینترنت خواهید یافت، زیرا فیزیک دان معروف استیون هاوکینگ فردا 27 جولای اولین مراسم “هر چه می خواهی از من بپرس” (Ask Me Anything, AMA) خود را در سایت ردیت (Reddit) برگزار خواهد کرد.

معمولا چنین مراسمی به طور زنده برگزار می شود، به این شکل که میزبان برای چند ساعت  تا جایی که بتواند به سوالاتی که از او پرسیده می شود، پاسخ می دهد. مراسم AMA هاوکینگ به دلیل ناتوانایی های جسمی او کمی متفاوت برگزار خواهد شد.

این مراسم ساعت 8 صبح روز 27 جولای شروع می شود و تا 4 اوت به همین ترتیب ادامه خواهد داشت. سپس هاوکینگ در طی هفته های آینده به این پرسش ها پاسخ خواهد داد. با توجه به ابتکار عمل جدید او در خصوص شکار گروهی حیات فرازمینی، مراسم پرسش و پاسخ یک موقعیت عالی برای به خدمت گرفتن مغز او در مورد این موضوع و همچنین موضوعات دیگری است که در این رابطه مطرح می شود.

همانگونه که احتمالا می دانید، هاوکینگ دچار بیماری اسکلروزیس آمیوتروفیک جانبی (ALS) است که در پزشکی به بیماری لو گریگ (Lou Gehrig) معروف است. ALS به عنوان فرم خاص و شدیدی از دیستروفی عضلانی دسته بندی می شود که آغازش در سنین بالاتر می باشد و در عرض 3 تا 4 سال منجر به فوت بیمار می شود.

با این وجود، هاوکینگ مبتلا به شکل خاصی از این بیماری است که در سن پایین آغاز می شود و آهسته پیشرفت می کند. در سن 21 سالگی، پزشکان در هاوکینگ بیماری نورون های حرکتی را تشخیص داده و تنها دو سال به او برای زنده ماندن فرصت داده بودند- این موضوع در سال 1963 اتفاق افتاده بود. با در نظر گرفتن حکم مرگ زودرس و با توجه به اینکه توانایی گفتاری اش را مدت ها پیش از دست داده بود (او اکنون برای صحبت کردن از یک کامپیوتر استفاده می کند) او استقامت به خرج داد و اکنون یکی از محترم ترین چهره های جامعه علمی است.

.

منبع: techspot


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    حرف نمی‌زنه استیون؟

    پاسخ