;
coinex

پروژه گوگل گلس متوقف نشده است

Re/code دریافت که نسخه ای از نسل دوم محصول پوشیدنی گوگل، که اوایل امسال گوگل در مورد آینده آن ابهام داشت، به غلط تصور می شد از بین رفته است، در حالیکه ساخت آن به عنوان Glass at Work در دست شرکای سرمایه گذار این شرکت توزیع شده است.

Re/code دریافت که نسخه ای از نسل دوم محصول پوشیدنی گوگل، که اوایل امسال گوگل در مورد آینده آن ابهام داشت، به غلط تصور می شد که از بین رفته است و ساخت آن به عنوان Glass at Work در دست شرکای سرمایه گذار این شرکت توزیع شده است و قرار است که این نسخه به عنوان نسخه ای برای سازمان ها عرضه شود.

مدل جدید، که توسط 9to5Google گزارش شده است، مانند عینک های سنتی و معمولی تا می شود و اکنون بیشتر برای استفاده در فضای باز و خارج از منزل مناسب است. با این حال، بر خلاف بسیاری از دیگر عینک های هوشمند، مانند ODG R7 و هولولنز مایکروسافت که در مرکز آنها تصویر نمایش داده می شود، این عینک صفحه‌ی نمایش کوچک‌تری در بالای سمت راست دارد.

شرکای Glass at Work ، با تیمی تحت رهبری تونی فدل بنیان‌گذار آزمایشگاه نست (Nest) – کسی که پروژه گوگل را اوایل امسال به عهده گرفت – بصورت منظم در حال مذاکره در حیطه بهبود سخت‌افزاری و نرم‌افزاری احتمالی هستند. این تیم هنوز در مورد جزئیات قیمت و زمانبندی نسل بعدی این سخت افزار اظهار نظر نکرده است، تعدادی از منابع چیز هایی گفته اند اما یک منبع – که معتبرتر به نظر می رسد – قیمت ۱٫۵۰۰ دلار را اعلان کرده است تا بتواند با سایر عینک‌های هوشمند در رقابت باشد.

منبع دیگری اظهار داشت که گوگل مجبور شد تیم توسعه عینک را در این بخش نگه دارد، چرا که برخی از افراد گوگل پس از توقف پروژه برنامه اکسپلورر تصمیم به استعفا گرفتند. گوگل از اظهار نظر درباره‌ی این موضوع خودداری کرده است.

شرکای سرمایه گذار گوگل در انحصار گوگل نیستند، به عبارت دیگر می‌توانند با سایر کمپانی‌ها نظیر ODG، Epson و Vuzix نیز همکاری کنند.

منبعی گزارش داده است که : پروژه Glass at Work قبل از تونی فدل در همین حواشی بود اما اکنون بسیار بهبود یافته است.

در حال حاضر همه تمرکز گوگل بر سرمایه گذاری خاص برنامه های کاربردی واقعیت افزوده است، به این دلیل که این بازار ها نسبت به کاربرانی که مایل به استفاده از نسل اول گوگل گلس بودند، تمایل و آمادگی بیشتری برای امتحان کردنِ این عینک های هوشمند دارند.

گوگل هنوز هم با تولید کننده بزرگ عینک، لوکساتیکا همکاری می کند. طبق گزارشی از منابع نزدیک به گوگل، این شرکت در حال ساخت نسخه‌‌ ای برای کاربران معمولی است که ممکن است با گلس 1.0 تفاوت زیادی داشته باشد. فدل قبلا به بی بی سی گفته بود که از دید او این محصول پوشیدنی به عنوان موقعیتی برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت برای گوگل محسوب می شود و برای رسیدن به این مهم نیز، زمان زیادی لازم خواهد بود.

.

منبع: recode


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر