;
coinex

حشره رباتیک کوچک که می تواند مانند یک استرایدر از روی آب بپرد

حشره رباتیک کوچک. ساخته ی اخیر گروه Wyss می تواند مانند یک استرایدر (گونه ای از آب پیمایان و نام علمی آن هم  Gerridae می باشد) روی آب بایستد و یا بپرد.

موسسه ی Wyss هاروارد که در زمینه مهندسی الهام گرفته از بیولوژی (Biologically Inspired Engineering) فعالیت می کند، در خلق ربات های کوچک و الهام گرفته از حشرات، سابقه دارد و این ساخته ی اخیر آن می تواند مانند یک استرایدر (گونه ای از آب پیمایان بوده و نام علمی آن نیز  Gerridae می باشد) روی آب بایستد و یا بپرد.

گروه Wyss با دانشمندانی از دانشگاه کره ای Seoul National و John A. Paulson از دانشکده علوم مهندسی و کاربردی دانشگاه هاروارد، برای طراحی یک ماشین که بتواند پیچیده ترین مانور استرایدر آبی را تقلید کند، تشکیل یک تیم داده اند. به منظور انجام این کار، آنها با استفاده از دوربین عکاسی از پریدن و جهش حشرات واقعی عکس گرفته و حرکات آنها را برای پی بردن به راز آنها به دقت مورد مطالعه قرار داده اند.

یکی از نویسندگان ارشد در این زمینه به نام Kyu Jin Cho می گوید:

“به منظور موفقیت در پرش، می بایستی سطح آب در یک سرعت خاص و در مدت زمان کافی و تا یک عمق خاص فشرده شود. استرایدر بی وقفه قادر به انجام همه ی این کارها می باشد.”

بر اساس مشاهدات تیم، استرایدرها می توانند همه ی این کارها را به لطف انحنایی که در نوک پاهایشان وجود دارد، به طور کامل انجام دهند. این گروه، بعد از پی بردن به مورفولوژی (ریخت شناسی) و حرکات آنها برای کپی کردن،  موفق به ساخت یک حشره ی رباتیک شدند که از یک مکانیزم سبک وزنی استفاده می کند. این ربات می تواند نیرویی معادل ۱۶ برابر وزن بدن خود را بدون شکستن سطح آب به کار گیرد و درست مانند یک استرایدر واقعی بپرد. نکته ای که لازم است اینجا ذکر کنیم این است که سال گذشته یک تیم که کاملا از این تیم مجزا می باشند، یک ربات شبیه به همین حشره را توسعه دادند، اما اندازه ی آنها خیلی بزرگتر از اندازه ی واقعی این حشرات بود. اما این رباتی که جدیدا ساخته اند از نظر اندازه هم کاملا قابل مقایسه با استرایدر های واقعی می باشد و شما هم می توانید با مراجعه به لینک منبع این ویدیو را مشاهده نمایید.

ربات های کوچک مانند این ربات ها می توانند در میان دیگر اهداف، برای عملیات جستجو نیز استفاده شوند و از آنجایی که این ربات خاص توسط تولید ساختار های کامپوزیت چند لایه ایجاد شده است، می تواند ساخت دسته های بزرگتر از این ربات ها را نیز آسان تر نماید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر