;
coinex

گوشی سونی Ultra Xperia C5 به طور رسمی اعلان شد: فبلت 6 اینچی با 13MP دوربین سلفی

Sony-side

همانطور که شایعه شده بود و انتظار می رفت، امروز سونی یک جفت گوشی هوشمند با نام تجاری جدید اعلام کرد، که یکی از آنها Ultra Xperia C5 بود. این دستگاه فبلت، مجهز به اندروید بوده و برای گرفتن عکس سلفی زیبا، ساخته شده است. از منظر دیگر این گوشی رده میانی محسوب شده و دارای طراحی تقریبا بدون حاشیه و باریک با عرض 8.2 میلی متر و همچنین 178 گرم وزن، می باشد. اما چیز های بیشتری در مورد گوشی سونی Ultra Xperia C5 وجود دارد که آنها را دوست داریم.

فبلت اعلان شده دارای صفحه نمایش مالتی تاچ با قابلیت IPS 6 اینچی با رزولوشن 1080*1920 پیکسل و تراکم ppi367 می باشد. توسط پیرایش حلقه های جانبی، سونی توانسته به طول 79.6 میلی متر در Ultra Xperia C5 برسد، که ما امیدواریم دست گرفتن آن چندان دشوار نباشد. متاسفانه، ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آب و بلندگوهای استریو در لیست مشخصات دستگاه ذکر نشده است. این گوشی در سه رنگ، سیاه، سفید و سبز نعناعی عرضه می شود.

اندروید 5.0 لالی پاپ روی آن نصب است و در صدر نرم افزار گوگل (اندروید) پوسته اندرویدی سفارشی شناخته شده سونی را می بینیم. یکی از چیز هایی که این پوسته به نرم افزار اضافه می کند ویژگی به اصط‌لاح‌ مینی مُد (mini mode) است، که رابط کاربری را به اندازه 4 اینچ کوچک می کند تا استفاده از یک دست برای لمس فبلت را بهبود بخشد. این حالت با کشیدن مورب انگشت فعال می شود.

از نقطه نظر سخت افزار، پردازنده 64 بیتی 8 هسته ای سیستم-بر-چیپ مدیا تک و تراشه MTK6752 با حداکثر سرعت 1.7GHz در آن تعبیه شده است. این گوشی 2 گیگا بایت رم و 16 گیگا بایت حافظه دخیره سازی داخلی، و قابلیت نصب حافظه میکرو SD تا 200 گیکا بایت دارد.

اما یکی از هیجان انگیز ترین ویژگی های Ultra Xperia C5 دوربین های آن می باشد. این که گفته می شود “دوربین ها” به این دلیل است که به نظر می رسد هر دو دوربین جلو و عقب دارای پک کاملی از پتانسیل های فوق العاده باشند. در جلوی این گوشی یک دوربین فوکوس خودکار 13 مگاپیکسلی Exmor RS با فاصله کانونی عظیم 22 میلی متری و یک میدان دید 88 درجه قرار گرفته است. به عبارت ساده، شما قادر خواهید بود یک گروه از افراد را بدون زحمت در یک قاب جمع کرده و در وضوح عالی از آنها عکس بگرید. در بالا ی این دوربین، یک فلش LED ، برای روشن کردن سلفی های تیره تر تعبیه شده است.

به همین ترتیب، دوربین اصلی نیز، همان 13MP، سنسور Exmor RS و فلش LED را دارد، با این حال طول و زاویه دید کانونی آن کمی متفاوت بوده و به ترتیب 25 میلی متر و 80 درجه می باشد. این دوربین همچنین دارای قابلیت تشخیص چهره با حالت های عکاسی پانورما، ماکرو، عکس برداری در شب و افکت های مختلف همراه است.
هیچ یک از این دو دوربین از ویژگی های تثبیت کننده تصویر نوری برخوردار نیستند. بلکه هر دو برای نگه داشتن قاب ثابت وابسته به نرم افزار هستند.

حتما انتظار دارید یک گوشی با این اندازه، یک باتری عظیم در داخل داشته باشد، اما این طور نیست. سلول باتری آن غیر قابل جابجایی و دارای ظرفیت 2930mAh می باشد که دقیقا همان چیزی است که گوشی کوچکتر + Xperia Z3 در اختیار دارد. با این وجود، سونی قول داده است مدت زمان کار باتری تا دو روز برای استفاده ترکیبی و تا ۷ ساعت و ۴۷ دقیقه بازپخش ویدیو، باشد. علاوه بر این، حالت Stamina سونی در دسترس بوده و مصرف باتری را بهینه می‌نماید.

این فبلت در کشورهای منتخب در سراسر بازارهای در حال ظهور از اواسط ماه آگوست عرضه خواهد شد. هر دو مدل تک و دو سیم کارته این گوشی منتشر خواهد شد.

.

منبع: phonearena


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر