;
coinex

هکرها می توانند داده های شخصی را از ساعت هوشمندتان بربایند

یک گروه از هکرهای "کلاه سفید" (استفاده از واژه کلاه سفید به این معنی است که آنها افراد خوبی هستند) میزان امنیت ساعتهای هوشمند را مورد آزمایش قرار دادند و حقیقت این است که هکرها قادر بودند که اطلاعات شخصی را از LG G Watch ،  Samsung Gear 2 Neo و 8 مدل دیگر، بربایند.

یک گروه از هکرهای “کلاه سفید” (استفاده از واژه کلاه سفید به این معنی است که آنها افراد خوبی هستند) میزان امنیت ساعتهای هوشمند را مورد آزمایش قرار دادند و حقیقت این است که هکرها قادر بودند که اطلاعات شخصی را از LG G Watch ،Samsung Gear 2 Neo و 8 مدل دیگر، بربایند. دکتر Frank Breitinger، استادیار و معاون مدیر گروه آموزشی و پژوهشی دانشگاه New Haven Cyber Forensics  قصد داشت متوجه شود که آیا هر اطلاعاتی که در داخل ساعت قرار دارد، رمزگذاری شده است یا خیر، و پاسخِ آن چیزی جز “خیر” نبود.

بدون رمزگذاری، داده ها مانند مخاطبین، ایمیل، پیامها و حتی داده های مربوط به سلامت و تناسب اندام می تواند توسط افراد سودجو ربوده شود. در اواخر این ماه، این گروه در نظر دارد یک ارائه با عنوان “ساعتی که شما استفاده می کنید: تجزیه و تحلیل قانونی اولیه از ساعتهای هوشمند” در تولوز فرانسه داشته باشد. این ارائه نشان می دهد که چگونه داده ها داخل ساعتهای هوشمند شما می تواند کششی برای مجرمین باشد تا داده های شخصی شما را سرقت کنند.

در یک مطالعه ای که اخیراً صورت گرفته، 10 ساعت هوشمند مورد آزمایش قرار گرفته و به این موضوع پی برده شده است که همۀ آنها به دلیل عدم رمز گذاری، برای حمله باز هستند و تصدیق شد که آنها امن نیستند. سوالی که پیش می آید این است که آیا کاربران مایل هستند که همه ی این اطلاعات را به راحتی بر روی مچ دست خود قرار دهند و یا به معنی دیگر، با تهدید ثابتی از سارقانِ آن اطلاعات زندگی کنند.

شورای صنعت فناوری اطلاعات و انجمن صنعت اطلاعات و نرم افزار، در نامه ای به رئیس جمهور آمریکا، اوباما، توضیح داد که با وجود اینکه در بعضی شرایط، سازمانهای اجرای قانون نیاز به دسترسی به اطلاعات رمزگذاری نشده از گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند و تبلت ها دارند اما این نباید مانع آن شود که آمریکایی ها داده ها را برای محافظت از دست مجرمان، رمز گذاری نکنند. در این نامه، هر دو گروه گفتند: “ما قدر دان این هستیم که در صورت لزوم، اجرای قانون نیازمند دسترسی مشروع به اطلاعات به منظور مقابله با جرایم و تهدیدات می باشد. با این حال حکم تضعیف رمزگذاری راهی برای رفع این نیاز نیست.”

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که صاحبانِ ساعت های هوشمند باید بدانند که این گجتی که در حال استفاده از آن می باشند، داده هایشان از قبیل شماره کارت اعتباری، شماره حساب ها و … را در خود ذخیره کرده و این داده ها – درست همان طور که از گوشی تان قابل ربوده شدن می باشند – می توانند به راحتی دزدیده شده و مورد سو استفاده قرار گیرند.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر