;
coinex

مایکروسافت در حال آماده سازی چند ویژگی بازی برای هولولنز می باشد

capture2_story

در جلسه اخیر کنفرانس توسعه دهندگان بازی در اروپا، جیمز رودریگز از مایکروسافت در مورد هولولنز و اینکه چگونه پلت فرم ویندوز جهانی مایکروسافت (UWP) محصول پوشیدنی آینده را تکمیل خواهد کرد، صحبت کرد. او تایید کرد که چند ویژگی بازی برای هولولنز جهت انتشار در آینده تعیین شده اند.

اول از همه، API لایو ایکس باکس، که در حال حاضر برای ویندوز 10 و ویندوز 10 موبایل در دسترس است- و البته ایکس باکس وان- در آینده به هولولنز خواهد آمد. این بازی چند نفره خواهد بود. البته، هیچ بازه زمانی ارائه نشده، اما در واقع کار در جریان است.

دومین توسعه هیجان انگیز، که ما در حال حاضر به آن اشاره خواهیم کرد، این است که توسعه دهندگان می توانند این امکان را ایجاد کنند که همان بازی در تمام سیستم عامل هایی که از پلت فرم ویندوز جهانی پشتیلانی می کنند، اجرا شود. در حال حاضر این پلت فرم ها شامل رایانه های شخصی، تلفن، ایکس باکس و بالاخص، هولولنز می شوند. توانایی بارگذاری همان بازی در تمام این دستگاه ها یک پیروزی هم برای توسعه دهندگان و  هم علاقه مندان به بازی است.

نه تنها این، بلکه به نظر می رسد که مایکروسافت فروشگاه جدید خود را به طور کامل در دسترس کاربران هدست خود قرار خواهد داد. با توجه به گزارش رودریگز، مایکروسافت در حالی به این قابلیت اشاره کرده که از اولین پرده برداری UWP، تا کنون تنها کامپیوتر و تلفن همراه شروع به اشتراک گذاری فروشگاه مشابه می کنند. ایکس باکس و هولولنز نیز به زودی در این دسته قرار خواهند گرفت. سیستم فروش مبتنی بر سابقه خریدار (Cross Purchasing) نیز ممکن است گزینه ای برای برنامه های کاربردی خاص و بازی باشد. انتظار می رفت کاربران ایکس باکس تا پایان سال، دستگاه جدید دریافت کنند، در حالی که سازگاری هولولنز،در راه اندازی این دستگاه تغییر مسیر ایجاد می کند.

معرفی سوم، که مرتبط به مدل قبلی می باشد، این است که این شرکت به دنبال ایجاد برنامه Id@Xbox خود برای در دسترس بودن در تمام سیستم عامل های پشتیبان UWP نیز هست. از آنجاییکه این برنامه شامل هولولنز هم می شود، مایکروسافت متعهد شده است تا دسترسی مستقلی برای توسعه دهندگان ارائه دهد. بعضی از بازی ها حتی وقتی از پلت فرم دیگری به هولولنز منتقل شوند، ممکن است نیازمند هیچ تغییری نباشند، با دستورالعمل های مربوط به ویژگی های غیر موجود مانند کنترل کننده ها که به سادگی نادیده گرفته شده است. این موضوع در واقع برای توسعه دهندگان مستقل خبری خوشایند است، که هم اکنون می توانند دستگاه های متعددی را با استفاده از دستورالعمل ها بدون هیچ تغییراتی به مراحل بعدی انتقال دهند.

در حالی که ساتیا نادلا اشاره کرده است که مدل V1 این محصول پوشیدنی که در آینده خواهد آمد بر هدف جذب توسعه دهندگان و سرمایه گزاران متمرکز شده است، مایکروسافت قطعا در حال ایجاد گام های بلندی به سوی باز کردن پتانسیل بازی این پلت فرم است- این شرکت دارای یک پیش نمایش از Minecraft که در حال اجرا بر روی ویندوز های هولوگرافی کنونی است، می باشد.

با هدایت سابق Mass Effect و اکنون نظارت بر روند پیشرفت بازی در هولولنز، و این پیشرفت های اخیر، مایکروسافت قطعا مطمئن می شود، زمانی که V2 با هدف مصرف کنندگان تغییر مسیر دهد، یک اکوسیستم بازی بسیار دقیق برای ارائه به مشتریان بالقوه خود دارد.

.

منبع: neowin


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر