coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

دیدن جهان از طریق یک چشم مصنوعی

bioniceye-970-80

فهم اینکه شخص دیگری جهان را چگونه مشاهده می کند، کار آسانی نیست، بخصوص زمانیکه از طریق چشم باشد. اما محققان بینایی در حال شبیه سازی هستند تا به ما یک دیدگاه اجمالی بدهند که چگونه ممکن است یک فرد با کاشتن چشم مصنوعی، زمانیکه که پلکهایش را باز میکند، ببیند.
یک تیم از دانشگاه واشنگتن یک شبیه سازی از بینایی ترمیم شده بعد از دو نوع بازیابی بینایی درمانی، ساخته است.
Lona Fine رهبر تیم گفته است:”این اولین شبیه سازی بصری از بینایی ترمیمی در شکل واقع گرایانه است.” “اکنون ما می توانیم بگوییم “این چیزی است که جهان شبیه آن به نظر می رسد، اگر شما یک شبکیه کاشته داشته باشید.”

عمل جراحی ترمیم بینایی ارزان و یا راحت نیست. این عمل شامل کاشتن یک پروتز الکترونیکی است که سلولهای باقی مانده کره چشم را از طریق آرایه ای از الکترودهای قرار داده شده روی شبکیه، تحریک می کند و یا با قرار دادن پروتئین روی سلولهای باقی مانده شبکیه، آنها را به نور حساس می کنند.

یک هدف دست نیافتنی

Geoffrey Boynton که او هم به این تحقیقات کمک کرده است، گفت:” شبکیه شامل تنوع گسترده ای از سلول هایی است که اطلاعات مربوط به بینایی را انتقال می دهند و پاسخ های گوناگونی به ورودی های بصری می دهند. شبیه سازی الکتریکی شبکیه، همه این سلولها را در یک زمان برانگیخته می کند که بسیار متفاوت از حالت واقعی پاسخ این سلولها به ورودیهای بصری است.”

به این ترتیب، افراد با چشم مصنوعی (BionicEye) اشکال را بیشتر به صورت تیره و یا خطوط تار می بینند و اگر بسیار سریع حرکت کنند کلا این اشکال را نمی بینند. در اینجا یک نمونه کوچک از خروجی این مدل وجود دارد.

Fine می گوید:” از زمانی که این دستگاه ها برای افراد کاشته شود، ما می توانیم تفاوت انواع مختلف این دستگاه ها و تفاوت خروجی هر کدام را مقایسه کنیم.”

“روش ترمیم کامل بینایی هنوز یک هدف دست نیافتنی است. ما نیاز داریم که مدل های پیچیده از اینکه افراد واقعا چگونه می بینند را گسترش دهیم. تا زمانیکه ما اینکار را انجام می دهیم ، فقط گویی در زمینه پیشرفت این کاشتنی ها، در حال رها کردن تیری در تاریکی هستیم.”

.

منبع: techradar


عصرتکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر