;
coinex

فوربس: بیل گیتس ثروتمندترین فرد در تکنولوژی

دیگر از دیدن نام بیل گیتس در صدر لیست ثروتمندترین افراد دنیا شگفت زده نخواهیم شد و این بار نیز نوبت این شده است که به عنوان ثروتمندترین فرد در دنیای تکنولوژی شناخته شود.

دیگر از دیدن نام بیل گیتس در صدر لیست ثروتمندترین افراد دنیا شگفت زده نخواهیم شد و این بار نیز نوبت این شده است که به عنوان ثروتمندترین فرد در دنیای تکنولوژی شناخته شود.

نتایج بررسی مجله فوربس (Forbes) روز چهارشنبه منتشر شد و یکی از نکات جالبی که در این لیست به چشم می خورد این است که از بین 100 فرد ثروتمند در دنیای تکنولوژی، 51 نفر از آن ها، امپراتوریشان را در آمریکا بنا نهاده اند. از بین باقی موارد، 33 نفر از آسیا و 8 نفر نیز از اروپا می باشند.

بر اساس بررسی ها انجام شده توسط این مجله اگر بخواهیم که دارایی های خالص این 100 نفر را حساب کنیم به رقم شگفت انگیز 842.9 میلیارد دلار خواهیم رسید. کمترین دارایی مشخص شده در این لیست نیز 2 میلیارد دلار می باشد.

بیل گیتس که مدت های مدیدی است در بالاترین – و یا نزدیک به بالاترین – لیست ثروتمندترین افراد جهان نامش به چشم می خورد، در این لیست نیز با ارزش نسبی 79.6 میلیارد دلار پیشتاز بوده و به دنبال آن لری الیسون (Larry Ellison)، بنیانگذار اراکل (Oracle) – با دارایی 50 میلیارد دلاری – قرار دارد.

یکی دیگر از شگفتی های این لیست شماره 3 آن، جف بزوس (Jeff Bezos) است. او که امسال با افزایش سهم خود از آمازون، نسبت به سال گذشته رشدی 13 میلیارد دلاری در درآمد خود را شاهد بوده، با 47.8 میلیارد دلار، جایگاه سوم را از آنِ خود کرده است.

فیس بوک و گوگل، آری، جایگاه های چهارم تا ششم نیز متعلق به بنیان گذاران این دو غولِ دنیای تکنولوژی است. موسس فیس بوک، مارک زوکربرگ، با دارایی خالص 41.2 میلیارد دلار در جایگاه چهارم قرار گرفته و بنیانگذاران گوگل، لری پیج با 33.4 میلیارد دلار و سرگئی برین با 32.8 میلیارد دلار نیز در تعقیب او می باشند.

بنیانگذار علی بابا (Alibaba)، جک ما، با دارایی 23.2 میلیارد دلار در جایگاه هفتم این لیست قرار گرفته است و از بین 10 چینی ای که نامشان در این لیست به چشم می خورد، لقب ثروتمندترین آن ها را به دوش می کشد.

بعد از این ها، استیو بالمر، مدیر اجرایی اسبق مایکروسافت با 22.7 میلیارد دلار در جایگاه هشتم قرار گرفته و لارن پاول جابز – همسر بنیانگذار فقید اپل، استیو جابز – نیز با 21.4 میلیارد دلار به دنبال او می باشد. جایگاه دهم نیز متعلق به مایکل دل (Michael Dell) موسس شرکت کامپیوتری دل، بوده و دارایی او نیز 19.4 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

در این لیست 7 زن قرار دارد و همسر استیو جابز، لارن، ثروتمندترینشان می باشد. بر طبق گفته فوربس، میانگین سنی افراد نام برده در این 53 سال می باشد که نسبت به لیست ثروتمندترین افراد جهان، یک دهه کمتر است.

جوان ترین عضو این لیست Evan Spiegel با 25 سال سن و دارایی 2.1 میلیارد دلار بوده و مسن ترین نیز، گوردون مور، یکی از موسسان اینتل با 86 سال سن می باشد که دارایی های او نیز 6 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

در انتها فوربس بیان می کند که 94 نفر از حاضرانِ در این لیست خودشان شرکتشان را بنا کرده اند، این در حالی است که 3 نفرشان این ثروت را به ارث برده و 3 نفر باقی مانده نیز ثروتشان را به ارث برده اما آن را گسترش داده اند.

.

منبع: firstpost


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من عاشق بیل گیتس هستم، مطلعه مختصری در موردش داشتم به خصوص اینکه روحیه و اخلاق پسندیده ای داره و بشدت دست به خیر و به خیریه ها کمک میکنه حتی گفته بعد مرگش بیشتر هشتاددرصد ثروتشو خرج کمک به نیارمندان میکنه. خیلی دوستش دارم، لطفا در مورد این افراد و زندگیشون هم بگید تا استفاده کنیم، در ضمن من نتونستم جایی که نظرهای کاربران ثبت میشه رو پیدا کنم،لطفا راهنمایی کنید 

    پاسخ