;
coinex

۵ ویژگی جدید بالقوه از گوشی های هوشمند آینده وان پلاس

کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی این روزها حرف تازه ای نیست و بیشتر پرچمداران، پانل های کوآد اچ دی یا 2K ارائه می دهند و بنابراین وان پلاس هم به همین ترتیب می تواند این کار را انجام دهد.

پس از همه ی تب و تابی که برای دیدن راه اندازی وان پلاس۲ (OnePlus 2) وجود داشت، سیستم دعوت (invitation) این شرکت از ۲ میلیون رزرو هم عبور کرد. این شرکت با وجود این تعداد از طرفداران پرچمدار گوشی هوشمند، به فکر یک دستگاه جدید است که احتمالا تا قبل از کریسمس برای راه اندازی آماده می شود. هرچند ما از OnePlus Reddit AMA شنیدیم که گفت این گوشی با نام وان پلاس ۳ (OnePlus 3) و یا وان پلاس۲ اس (OnePlus 2S) نامگذاری نمی شود و احتمالا با نام نسخه ی “mini” عرضه خواهد شد. اما Carl Pei، بنیانگذار وان پلاس در ایالات متحده گفت که ارائه ی مشخصات بهتر از وان پلاس ۲ “هم ممکن است و هم نیست”، و ما به دنبال ارائه ای مناسب تر از چیزی که تاکنون بوده، هستیم.

این ایده که گوشی جدید جایگزین مستقیم وان پلاس ۲ نمی شود، در واقع هیچ چیزی ازمشخصات گوشی را برای ما مشخص نمی کند. بیان این نکته که وان پلاس ۲ تا به حال مجموعه ای از بهترین ویژگی ها بوده غیر قابل کتمان است. این گوشی با صفحه نمایش تمام اچ دی (HD)، پردازشگر ۸ هسته ای کوالکام اسنپدراگون ۸۱۰ و یک رم ۴ گیگا بایتی رخ نمایی می کند و می تواند در برابر هر یک از معروف ترین گوشی هایی که شناخنه شده اند، قد علم کند. با وجود همه ی این صحبت ها، هنوز هم المان هایی وجود دارد که وان پلاس می تواند آنها را ارتقا دهد و در اینجا ما ۵ تا از کم و کاستی هایی که ممکن است این شرکت مایل به رفع آنها باشد، بیان می کنیم.

۱.یک صفحه نمایش 2K و یا بهتر

کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی این روزها حرف تازه ای نیست و بیشتر پرچمداران، پانل های کوآد اچ دی یا 2K ارائه می دهند و بنابراین وان پلاس هم به همین ترتیب می تواند این کار را انجام دهد. هیچ حرفی از اینکه این گوشی ارزان می شود و یا افزایش قیمت خواهد داشت، نیست ، اما اگر هدف بازار، ارائه ی بودجه ی بیشتری باشد، وان پلاس می تواند به سمت ایجاد این صفحه نمایش ها حرکت کند.

۲.NFC

این استدلال وجود دارد که هیچ کس واقعا از NFC استفاده نمی کند، اما با سرویسی مانند اندروید پی (Android Pay) که در آینده می آید، مصرف کنندگان برای پشتیبانی پرداخت موبایل به دنبال آن خواهند بود. وان پلاس ۲ یک اسکنر اثر انگشت دارد که توانسته احراز هویت همه چیز را پوشش دهد، و برای متنوع ساختن وان پلاس پشتیبانی از NFC گزینه ی خوبی است.

این استدلال وجود دارد که هیچ کس واقعا از NFC استفاده نمی کند، اما با سرویسی مانند اندروید پی (Android Pay)که در آینده می آید، مصرف کنندگان برای پشتیبانی پرداخت موبایل به دنبال آن می باشند.

۳.یک اسلات میکرو اس دی (microSD)

وان پلاس ۲ اسلات میکرو اس دی ندارد، و هنگامی که شما راجع به یک گوشی با قیمت بیش از ۳۰۰ دلار صحبت می کنید، برخورداری از نخفیف های ویژه هم انتظار می رود. با این وجود، روند صرف نظر کردن از حافظه ی قابل ارتقا با مقاومت همراه است و از آنجاییکه گوشی هایی مانند گلکسی نوت ۵ و اپل آیفون بعدی از اسلات میکرو اس دی بهره نمی برند، وان پلاس با ارائه ی آن می تواند با این شرکت ها رقابت کند.

قابلیت دو سیم کارته بودن عالی است، اما اکثر کاربران ترجیح می دهند که یک سیم کارت به همراه یک اسلات میکرو اس دی داشته باشند.

روند صرفنظر کردن از حافظه ی قابل ارتقا با مقاومت همراه است و از آنجاییکه گوشی هایی مانند گلکسی نوت۵ و اپل آیفون بعدی از اسلات میکرو اس دی بهره نمی برند، وان پلاس با ارائه ی آن می تواند با این شرکت ها رقابت کند.

۴.باتری قابل جابه جایی

برای مواقعی که به شدت به گوشی نیاز دارید و یا در جایی گرفتار شده اید و شارژ گوشی رو به اتمام است، یک باتری یدکی و جایگزین می تواند بسیار مفید باشد.

برای مواقعی که به شدت به گوشی نیاز دارید و یا در جایی گرفتار شده اید و شارژ گوشی رو به اتمام است، یک باتری یدکی و جایگزین می تواند بسیار مفید باشد.

۵.یک طراحی متفاوت

طراحی وان پلاس ۲ نسبت به وان پلاس۱ تغییر زیادی نکرده است. این دو گوشی تا حد زیادی شبیه به هم به نظر می رسند، و وان پلاس می تواند برای مدل بعدی خود تغییراتی به وجود بیاورد. با همه ی این اوصاف، طراحی وان پلاس نسبتا امن است اما این شرکت با دستگاه های جدید خود ممکن است احساس کند که از منظر زیبایی شناسی مجبور به تجدید نظر می باشد.

طراحی وان پلاس ۲ نسبت به وان پلاس۱ تغییر زیادی نکرده است.  این دو گوشی تا حد زیادی شبیه به هم به نظر می رسند، و وان پلاس می تواند با مدل بعدی خود تغییراتی در آن به وجود بیاورد. با همه ی این اوصاف، طراحی وان پلاس نسبتا امن است اما شرکت با دستگاه های جدید خود ممکن است احساس کند که از منظر زیبایی شناسی مجبور به تجدید نظر می باشد.

آیا شما هم با این موارد موافقید؟ یا اینکه دوست دارید موارد دیگری را در گوشی های آینده ببینید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با سلام.به نظر خیلی ها کیفیت فول اچ دی برای گوشی های همراه کافیه،و یک مصرف کننده نمیتونه فرق بین فول اچ ای یا 2k متوجه بشه اونم بدلیل کوچک بودن صفحه، و فقط این کار باعث مصرف بیش از اندازه باتری گوشی میشه،بازی های کمی وجود داره که اچ دی هستن چه برسه به فول اچ دی یا بالاتر، پس این فاکتور بنظرم مهم نیست،با میکرو اس دی موفق هستم. NFC هم که دوسال گوشی دارم تاحالا استفاده نکردم البته شاید در آینده به کار بیاد به خصوص که تلویزیون ها هم دارن مجهز به NFC میشن.مشکل همه گوشی های هوشمند باتری پس وجود جابه جایی باتری هم کار هوشمندانه میتونه باشه. 

    پاسخ