;
coinex

مطالعات کهکشانی نشان می دهد که جهان به آرامی در حال نابودی است

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که در نهایت جهان نابود خواهد شد - ستاره ها و حتی سیاه چاله ها انرژی آزاد خواهند کرد تا اینکه تقریبا هیچ چیز باقی نخواهد ماند و متاسفانه، در حال حاضر شواهد قوی تری وجود دارد که نشان می دهد این انهدام واقعی است.

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که در نهایت جهان نابود خواهد شد – ستاره ها و حتی سیاه چاله ها انرژی آزاد خواهند کرد تا اینکه تقریبا هیچ چیز باقی نخواهد ماند و متاسفانه، در حال حاضر شواهد قوی تری وجود دارد که نشان می دهد این انهدام واقعی است.

دانشمندان با استفاده از تلسکوپ های رادیویی خروجی انرژی 200 هزار کهکشان را با دقتی بیشتر از همیشه اندازه گیری کرده اند و متوجه شده اند که این جایگاه های ستاره به تنهایی نیمی از انرژی 2 میلیارد سال پیش را تولید کرده اند. در کوتاه مدت، جهان محو می شود. این تعجب آور نیست (آنتروپی در درک ما از فیزیک غیر قابل اجتناب است) اما این نظریه که جهان حفظ می شود و یا حتی انرژی دوباره به دست می آورد، رد شده است .

این گزارش نمی گوید که شما باید در مورد تباهی جهان نگران باشید. مدل های فعلی شکل گیری جدیدی از ستاره ها تا بیش از 1 تریلیون سال بعد از انفجار بزرگ است، و بیش از یک عدد یک با 18 صفر سال طول می کشد تا کهکشان ها نابود شوند. به احتمال زیاد بشریت نمی خواهد زمانی که این نابودی واقعا آشکار و جهان دچار نابودی می شود در اطراف این نابودی باشد- این فقط یک اشاره است که پس از رفتن همه ما چه اتفاقی خواهد افتاد.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر