;
coinex

روش جدید چاپ سه بعدی با شیشه

چاپ سه بعدی با شیشه. در حالی که تاکنون از پلاستیک برای چاپ سه بعدی استفاده می کردند، هم اکنون محققان در MIT یک روش برای چاپ سه بعدی با استفاده از شیشه یافته اند.

در حالی که تاکنون از پلاستیک برای چاپ سه بعدی استفاده می کردند، هم اکنون محققان در MIT یک روش برای چاپ سه بعدی با استفاده از شیشه یافته اند.

این روش جدید که 3DGP نامیده شده است، خیلی شبیه به همان چاپ پلاستیک سه بعدی سنتی کار می کند، اما به جای پلاستیک از شیشه ی شفاف بهره می گیرد.

برای ایجاد این فناوری جدید، آزمایشگاه رسانه ای MIT Media Lab) MIT) با قسمت مهندسی مکانیک این مدرسه (Mechanical Engineering Department) و MIT Glass Lab و همچنین موسسه ی Wyss با هم همکاری کردند.

این تکنولوژی اساسا از یک حالت مذاب از مواد شیشه ای و لایه ها به منظور تعدیل و تغییر ضخامت چاپ استفاده می کند.

با توجه به گفته ی MIT، این چاپگر از دو اتاق گرم انباشته در بالای یکدیگر ساخته می شود که اتاق فوقانی تا ۱۹۰۰ درجه ی فارنهایت برای کار کردن به عنوان یک “کوره  کارتریج” گرم می شود در حالی که اتاق پایین تربه منظور نرم کردن مواد شیشه ای، ابتدا گرم و سپس سرد می شود .

تیم MIT می گوید، اینها همه با هم برای ایجاد “اولین نوع چاپ شیشه ای شفاف نوری” کار می کنند که می تواند در “کاربردهای متعدد بالقوه” استفاده شود. این تیم معتقد است که این روش می تواند در نهایت به کیفیت بهتر و قیمت کمتر فیبر نوری منجر شود.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر