;
coinex

احساس امنیت بیشتر مردم با ماشین های بدون سرنشین گوگل

در طراحی های ماشین بدون سرنشین گوگل، همیشه ظرافت خاصی به خرج داده شده است، اما شاید یه نمونه از آن ها پا را فراتر از این ظرافت گذاشته است. یک دوچرخه سوار در یک فاروم مخصوص به دوچرخه سواری گفته است که احتمال برخورد با یک ماشین بدون سرنشین گوگل به صفر میل می کند، زیرا حتی با یک حرکت چند سانتی متری، آن ها حتی تا دو دقیقه هم برایتان صبر می کنند.

در طراحی ماشین های بدون سرنشین گوگل ، همیشه ظرافت خاصی به خرج داده شده است، اما شاید یه نمونه از آن ها پا را فراتر از این ظرافت گذاشته است. یک دوچرخه سوار در یک فاروم مخصوص به دوچرخه سواری گفته است که احتمال برخورد با یک ماشین بدون سرنشین گوگل به صفر میل می کند، زیرا حتی با یک حرکت چند سانتی متری، آن ها حتی تا دو دقیقه هم برایتان صبر می کنند.

به نظر می رسد که داستان از این قرار بوده که این دوچرخه سوار به چهارراهی می رسد که در سمت دیگر آن یک ماشین بدون سرنشین گوگل قرار داشت و تصمیم می گیرد بایستد تا آن ماشین به مسیر خودش ادامه دهد. اما گویا ماشین هم که به وجود این دوچرخه سوار پی برده بود، توقف می کند تا او مسیرش را از سر گیرد.

دوچرخه سوار می گوید که “هنگامی که ماشین شروع به حرکت کرد، من چند سانتی متر جلو رفتم در حالی که هنوز هم حرکت نمی کردم و ثابت مانده بودم اما ماشین فورا متوقف شد.” ماشین همچنان بی حرکت باقی مانده بود و دوچرخه سوار نیز همینطور. ماشین بدون سرنشین گوگل، دوباره و پس از سپری شدن لحظه تصمیم به حرکت گرفت و این بار هم دوچرخه سوار که تعادل خودش را حفظ کرده بود به صورت ناخواسته کمی جلو رفت و دوباره شاهد توقف ماشین بود. در این باره دوچرخه سوار می گوید: “ما این عمل حرکت و توقف را حدوداً دو دقیقه تکرار کردیم و در این مدت ماشین حتی از میانه های چهارراه هم رد نشد.” او در ادامه اضافه می کند که “دو نفری که درون ماشین نشسته بودند، به این قضیه خندیدند و شروع به کار با لپ تاپ هایشان کردند و من فکر می کنم که در حال اصلاح مواردی برای مواقعِ مشابه اینچنینی بودند”.

اگرچه این، رفتاری مناسب برای یک ماشین بدون سرنشین نیست اما برای جلوگیری از تصادف نیز بسیار مفید می باشد. رانندگان وسایل نقلیه عموماً با دوچرخه سواران برخورد محترمانه ای ندارند، اما یک وسیله نقلیه خود مختار، هیچ انتخابی به جز احترام و رعایت حقوق دوچرخه سواران نخواهد داشت. این دوچرخه سوار در ادامه می گوید، “عجیب تر اینجاست که من در هنگام مواجهه با ماشین های بدون سرنشین، احساس امنیت بیشتری می کنم تا هنگام مواجهه با مردمی که پشت فرمان اتومبیل می نشینند!”. بی شک گوگل هنوز راه بسیاری در زمینه توسعه ماشین های بدون سرنشین خود دارد، اما دستاوردِ این بازخوردها، کاملا مثبت بوده و باب میلِ گوگل می باشد.

گفته می شود که این واقعه در آستین (Austin) صورت گرفته است، جایی که گوگل به تازگی چندین ماشین بدون سرنشین خود را برای آزمایش در جاده های عمومی، روانه آنجا کرده است. گوگل زمانی گفته بود، “از سه چرخه گرفته تا وانت و …، خیابان های آستین تجربه های آموزشی جدیدی را برای ماشین های بدون سرنشین گوگل به ارمغان آورده اند”. این موضوع تعجب آور نخواهد بود که ماشین های گوگل در هنگام مواجهه با “هر چیزی” در خیابان ها، جانب احتیاط را رعایت کنند. گوگل به تازگی گزارشی مبنی بر تصادفات ماشین هایش منتشر ساخته و تا بدین جا گوگل گفته است که عامل تمامیِ این تصادفات، رانندگان وسیله های نقلیه دیگر بوده اند.

.

منبع: theverge ، roadbikereview


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر