;
coinex

فیلیپس از خط تولید تلویزیون های جدید 4K UHD در نمایشگاه IFA 2015 رونمایی کرد

تلویزیون های جدید 4K UHD فیلیپس. در حالی که بعضی ها منتظر اپل تیوی (Apple TV) اپل می باشند، بقیه در حال حاضر برای ارائه ی تلویزیونی به نام اندروید تیوی (Android TV)  گوگل صف آرایی کرده اند.

 همراه با جهشی به رزولوشن 4K UHD، سازندگان تلویزیون هم با انتخاب تلویزیون های هوشمند در “هوشمند” سازی جهش یافتند.

در حالی که بعضی ها منتظر اپل تیوی (Apple TV) اپل می باشند، بقیه سازندگان در حال حاضر برای ارائه ی تلویزیونی به نام اندروید تیوی (Android TV)  گوگل صف آرایی کرده اند. یکی از این سازندگان، فیلیپس می باشد که این هفته در نمایشگاه IFA 2015 از سه خط جدید تلویزیون های هوشمند که همه ی آنها دارای رزولوشن 4K UHD و اندروید تیوی می باشند و هرکدام ویژگی مختص به خود را دارند، رونمایی کرده است.

سری های ۸۶۰۱ فیلیپس نازکترین مدل در بین این ۳ خط تلویزیون می باشند. فیلیپس با وجود این مدل نازک، توانسته یک سیستم ۱۸ اسپیکره ی ساخته شده از ۱۶ میکرو درایور و دو ساب ووفر نئودیمیوم (Neodymium) را که همه ۵۰ وات خروجی تحویل می دهند، درآن تعبیه کند. این میکرو درایورها داخل دو اسپیکر تیره رنگ ۱۷ میلی متری در سمت چپ و راست تلویزیون پنهان می شوند اما می توان آنها را برای راه اندازی صدای بی سیم از سیستم جدا کرد. هم چنین این مدل ۸۶۰۱ به تکنولوژی اختصاصی ۴ جانبه ی Ambilight مجهز می شود. این ویژگی غیر معمول، به وسیله ی ایجاد یک هاله ای از نور که از نزدیک این رنگ هایی که بر روی صفحه نمایش در یک لحظه نشان داده می شوند را هماهنگ می کند، توهم یک صفحه نمایش خیلی بزرگتر را ایجاد می کند. این مدل ۸۶۰۱ فیلیپس، برای اجرای پلت فرم اندروید تیوی (Android TV)، از یک پردازشگر شش هسته ای که نامش هم ذکر نشده بهره می گیرد. این تلویزیون هوشمند با یک کنترل از راه دور ویژه که یک کیبورد QWERTY، یک پد swipe و میکروفن برای ورودی صدا را به نمایش می گذارد، همراه می شود که برای کمک به حرکت و کنترل این رابط کاربری می باشد.

فیلیپس با وجود این مدل نازک، توانسته یک سیستم ۱۸ اسپیکره ی ساخته شده از ۱۶ میکرو درایور و دو ساب ووفر نئودیمیوم (Neodymium) را که همه ۵۰ وات خروجی تحویل می دهند، درآن تعبیه کند.

سری های ۹۶۰۰ فیلیپس ممکن است که به نازکی سری ۸۶۰۱ نباشند اما همین نکته این صفحه نمایش ها را قدرتمند ساخته است. به طور خاص، این تلویزیون هوشمند با پشتیبانی HDR یا High Dynamic Range (طیف پویایی بالا) همراه می شود که طیف روشنایی و درخشندگی بیشتری را به نسبت حالت نرمال آن ارائه می دهد. این مدل ۹۶۰۰، با ترکیب تکنولوژی های  Bright Premium و Dimming Premium به یک کنتراست عالی دست یافته که می تواند مشکی تیره تر، سفید روشن تر و در کل رنگ های شفاف تری را به ارمغان بیاورد. این مدل هم همانند مدل ۸۶۰۱ به یک ویژگی ۴ طرفه  Ambilight و همچنین اندروید تیوی (Android TV) و یک کنترل از راه دور که همراه با آن می آید، مجهز شده است.

این مدل ۹۶۰۰، با ترکیب تکنولوژی های  Bright Premium و Dimming Premium به یک کنتراست عالی دست یافته که می تواند مشکی تیره تر، سفید روشن تر و در کل رنگ های شفاف تری را به ارمغان بیاورد.

در حالی که این دو تلویزیون که در بالا ذکر شد، از تکنولوژی Ambilight نرمال فیلیپس رخ نمایی می کنند، تلویزیون جدید Ambilux UHD به یک سطح جدیدی با این قابلیت Ambilight Projection پیش می رود. این Ambilux به جای یک ردیف از رنگ های شبیه سازی شده ی LED ها، دارای ۹ پیکو پروژکتور می باشد که در پشت این تلویزیون قرار گرفته است. این پروژکتورها، به جای اینکه فقط رنگ را شبیه سازی کنند، در واقع تصاویر و حرکات بر روی صفحه نمایش را روی دیواره ی پشت آن برجسته می کنند به طوری که اینگونه به نظر می ر سد که تلویزیون روی دیوار پشت شما گسترده می شود. این توهم با توجه به باریک بودن تیغه ی این تلویزیون به آن صدمه ای نمی زند. فقط همین ها نیست. این تلویزیون دارای یک پردازشگر ۴ هسته ای که اندروید تیوی را اجرا می کند، می باشد و این صفحه نمایش منحصر به فرد فیلیپس نه تنها ویدیوها بلکه تصاویر، برنامه ها، بازی ها و هر موزیکی را می تواند طرح ریزی کند. این تلویزیون هم با یک کنترل از راه دور QWERTY همراه می شود.

این پروژکتورها، به جای اینکه فقط رنگ را شبیه سازی کنند، در واقع تصاویر و حرکات بر روی صفحه نمایش را روی دیواره ی پشت آن برجسته می کنند به طوری که اینگونه به نظر می ر سد که تلویزیون روی دیوار پشت شما گسترده می شود.

مدل ۸۶۰۱ فیلیپس در دو نوع ۵۵ و ۶۵ اینچی عرضه می شود در حالی که مدل ۹۶۰۰ آن فقط دارای مدل ۶۵ اینچی می باشد و همینطور Ambilux UHD TV هم فقط در مدل ۶۵ اینچی ارائه می شود. هر سه سری درفصل جهارم سال در اروپا و آسیا به فروش خواهد رسید. قیمت آنها هنوز مشخص نشده است.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر