;
coinex

OS X ال کاپیتان 30ام سپتامبر(8 مهر) در دسترس است

OS X ال کاپیتان 30ام سپتامبر(8 مهر) در دسترس است

برای تجربه ال کاپیتان (El Capitan) آماده باشید. با توجه به ایمیلی که روی صحنه در رویداد اپل به نمایش درآمد، آخرین نسخه از سیستم عامل OS X اپل، برای مک بوک ها، از تاریخ ۳۰ سپتامبر( ۸ مهر ) منتشر خواهد شد. این بروزرسانی در نسخه بتای عمومی از جولای در دسترس بوده است، در واقع یک به روز رسانی کوچک برای OS X محسوب می شود و بر دو نکته اصلی تمرکز دارد: “تجربه” و “کارائی”. مفهوم “تجربه” در کل حول ایجاد یکپارچگی تنگاتنگ در میان اپلیکیشن های داخلی اپل بوده (پاداشی برای کسانی که از برنامه های بومی اپل بیشتر از برنامه های شخص ثالث استفاده می کنند)و مفهوم “کارائی” در مورد عملکرد سریع تر می باشد.

در حالیکه ظاهر و تجربه ال کاپیتان به نسخه قبلی _یوسمیتی_ بسیار نزدیک است، با این حال، شامل ترفند های کوچکی مثل سیستم فونت جدیدی که سان فرانسیسکو نامیده می شود، می باشد. برخی تغییرات دیگر، حالت Split View است، که مشاهده دو پنجره در کنار هم (این شبیه برنامه split-screen ویندوز ۸ عمل می کند) را میسر می سازد. از طرفی جستجوی زبان بومی در اسپات لایت نیز معرفی شد، که امکان پیدا کردن آیتم ها با جمله هایی مثل “عکسی که هفته پیش گرفتم” را برای کاربر مهیا می کند.
میل و سافاری نیز به روز رسانی شدند، و Notes هم با گزینه های بهتر، برای قالب بندی و پیوست فایل، ارتقاء قابل توجه بیشتری یافت. و بهتر از همه اینها، اینکه این نسخه رایگان است.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر