;
coinex

رباتی با قابلیت گوشی هوشمند

رباتی با قابلیت گوشی هوشمند

ابتدا بهتر است تیزر ویدیویی  را در لینک منبع ببینید و سپس دوباره با ما همراه شوید. Sharp’s RoboHon یک ربات ستودنی است، که آدم از دیدن آن سیر نمی شود.

این ربات، قابلیت های گوشی های هوشمند را با مهارت ها و ویژگی های بسیاری آمیخته است. یک پروژکتور، بازو و پای متحرک دارد و همچنین سخنگو ست، همه اینها را در نوع یک ربات ژاپنی با نمک، به همراه دارد.
وقتی که ویژگی های یک گوشی را به آن نسبت می دهیم، دیگر قابلیت های ربات گونه آن به نظر ناچیز و معمولی می آید ولی نکته همینجاست که این ربات هر دو طیف ویژگی را توامان دارد، در واقع یک گوشی هوشمند است که کاملا تعاملی و باور پذیر با کاربر در ارتباط است. از مشخصات آن باید بگوییم که خیلی سبک یا کوچک نیست، وزن آن 390 گرم و قدش 19.5 سانتی متر، تقریبا هشت اینچ ، واین خصوصیات آن را از سایر گوشی های در حال تکامل متمایز می کند. قابلیت اتصال به وای فای و LTE و یک صفحه نمایش کوچک دو اینچی در پشت آن، باعث شده که به مانند یک گوشی کار کند. در داخلش دوربینی برای تشخیص چهره تعبیه شده، از طرفی سنسور تشخیص صدا نیز در ساختار آن بکار رفته است، خب یقینا، هر دوی این ویژگی ها در گوشی های هوشمند موجود هستند، اما به هر حال آنها روبات نیستند و جذابیت تعاملی ربات را ندارند.
RoboHon می تواند راه برود، بشیند، بلند شود، برقصد، و هنگامی که می خواهد چیزی به شما بگوید، دست خود را بالا ببرد. مثل یک آلارم سخنگو، یادداشت بردار و متن خوان پیام خواهد بود، در واقع قادر به انجام بیشتر کارهایی است که سیری انجام می دهد.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر