;
coinex

گیرنده ی تراهرتزی فوجیتسو برای قرار گرفتن در گوشی های هوشمند مناسب می باشد

گیرنده ی تراهرتزی فوجیتسو.  شرکت الکترونیکی غول پیکر ژاپنی فوجیتسو (Fujitsu) احتمالا در حال دستیابی به موفقیت هایی در حوزه ی ماژول های گیرنده ی فوق العاده سریع می باشند که به اندازه ی کافی کوچک هم هستند.

صنعت تکنولوژی در تلاش است تا رزولوشن هرچه بیشتری را برای دستگاه ها حتی گوشی های هوشمند کوچک فراهم آورد. ما در حال حاضر صفحه نمایش های 2K را بر روی گوشی های هوشمند داریم و سونی هم به تازگی از اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش 4K خود رونمایی کرد. اما در این میان که صنعت سرگرمی در حال رسیدن به بهترین حد خود می باشد، احتمالا به زودی با مشکل سرعت شبکه مواجه می شویم. برای ماکزیمم کردن سرعتی که گوشی های هوشمند کوچک می توانند ارائه دهند، شرکت الکترونیکی غول پیکر ژاپنی فوجیتسو (Fujitsu) احتمالا در حال دستیابی به موفقیت هایی در حوزه ی ماژول های گیرنده ی فوق العاده سریع می باشند که به اندازه ی کافی کوچک هم هستند.

ماژول فوجیتسو در فرکانس ۳۰۰ گیگا هرتزی عمل می کند و همچنین به عنوان گروه تراهرتزی شناخته شده است. این ماژول برای قرار دادن در گوشی های هوشمندی که در فرکانس های ۰.۸ تا ۲.۵ گیگا هرتزی -که بالاترین سرعت دانلود آنها ۲۳۰ مگابیت (نه مگا بایت) در ثانیه می باشد- کار می کنند در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر وای فای 802.11n به سرعت ۶۰۰ مگابیت در ثانیه دست می یابد. در تست های آزمایشگاهی فوجیتسو توانسته به سرعت های ۲۰ گیگا بیت در ثانیه برسد که این یعنی کاربران می توانند در یک آن یک ویدئوی 4K و یا 8K را دانلود کنند.

که این به خودی خود دقیقا دستیابی به یک موفقیت بزرگ است. جای تعجب است که ماژول به این کوچکی چگونه می تواند این کار را انجام دهد.  از طرفی امواج تراهرتز بزرگ و سریع در عوض سیگنالهایشان را به سرعت از دست می دهند. به این ترتیب راه حل فعلی شامل یک آنتن مجزا به اضافه ی یک المان موجبر که پلی است که آنتن و تراشه ی تقویت کننده ی گیرنده را به هم مربوط می کند، می باشد. این یک راه اندازی کلی خیلی بزرگی ایجاد می کند که برای داخل یک گوشی هوشمند و حتی یک فبلت مناسب می باشد.

نمونه لایه های چاپ شده ی مداری از موادی مانند سرامیک، کوارتز و تفلون استفاده می کند که سیگنال های تراهرتز را تا حد زیادی کاهش می دهند. فوجیتسو به جای اینها از پلیمر مصنوعی و یا مواد مقاوم در برابر درجه خرارت  پلی آمید استفاده می کند. هنوز هم مقداری از تلفات سیگنالی در مقایسه با کوارتز وجود دارد، اما دقت و درستی آن به صورت نمایی بالاتر است. علاوه بر این، این ماژول کامل تنها دارای اندازه ی ۰.۷۵ سانتی متر مکعب می باشد که برای قرار گرفتن در  گوشی هوشمند به اندازه ی کافی مناسب است.

فوجیتسو قصد دارد که تستش را تا ماه مارس سال آینده با برنامه ریزی راه اندازی برای ۲۰۲۰ آغاز کند. تصادفا همان سالی است که بازی های المپیک درتوکیو، ژاپن برگزار می شود که این تکنولوژی می تواند برای دانلود کردن سریع راهنماهای روزنامه ها، مجلات و همچنین ویدئوهای وقایع مورد استفاده قرار بگیرد.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر