;
coinex

آیا سامسونگ می تواند چیزی شبیه به ویژگی تاچ سه بعدی اپل را برای گوشی های هوشمند خود، به ارمغان بیاورد؟

آیا سامسونگ می تواند چیزی شبیه به ویژگی تاچ سه بعدی اپل برای گوشی های هوشمند خود را به ارمغان بیاورد؟

فورس تاچ، یک ویژگی توسعه یافته توسط اپل است، این قابلیت، در ازای میزان نیروی اعمال شده بر یک پد لمسی یا سطح صفحه نمایش، پاسخ و واکنشی متفاوت نشان می دهد. در واقع فورس تاچ با استفاده از الکترودهای بسیار کوچک در اطراف صفحه نمایش بین تپ و فشار قوی تر به صفحه نمایش، تمایز قائل شده و پس از آن یک عمل خاص و یا کنترل محتوا خاص بر اساس نیروی ورودی فراهم می کند. به طور مثال این امکان را به شما می‌دهد که به گزینه‌ها و میان‌برهای مختلفی دست یابید. “البته فورس تاچ” نام اولیه این تکنولوژی بود، بعد ها اپل آن را تاچ سه بعدی ( 3D Touch) نامید.

آخرین آیفون ها از زمان اعلامشان در ماه گذشته، سرفصل خبرها بوده اند و ویژگی تاچ سه بعدی جدید اپل، به عنوان یکی از بهترین قابلیت ها در این دستگاه های جدید، شناخته شد. اوایل هفته گذشته، Synaptics اعلام کرد که بر روی یک تکنولوژی مشابه با این، به نام ClearForce در حال کار می باشد، که گوشی های هوشمند را قادر به ارائه قابلیت های مختلف بر اساس نیروی اعمال شده بر روی صفحه نمایش می کند. Synaptics بیان کرد که برای نمونه برداری ClearForce، با پیشروی OEM در حال کار است. و این امکان وجود دارد که ما چیزی شبیه تاچ سه بعدی در گوشی های هوشمند آینده سامسونگ ببینیم.
Synaptics و سامسونگ دارای سابقه همکاری نزدیک در فن آوری های جدید، مانند سنسور اثر انگشت مبتنی بر لمس که در گلکسی S6 و S6 اج، بکار رفته، می باشند. از آنجا که تاچ سه بعدی و یا فورس تاچ، یک روش بصری تعاملی در گوشی های هوشمند است، همه ما می دانیم که سامسونگ هرگز از بکار بستن عناصر محبوب بزرگترین رقیب خود، برای گوشی های هوشمندش خجالتی ندارد.
البته شاید بتوان گقت که اپل دقیقا اولین کسی نبوده که به این تکنولوژی فکر کرده است. OEM ها نیز که روی سنسور اثر انگشت در حال کار بودند، قبل از اینکه اپل تاچ یه بعدی را بر روی آیفون های جدید خود معرفی کند، روی این تکنولوژی کار می کردند.

در گذشته سامسونگ مجبور بود بیش از یک سال تا قبل از آن که قادر به آوردن اسکنر اثر انگشت مبتنی بر لمس به گوشی های گلکسی خود شود، صبر کند ولی احتمالا این غول کره ای نمی خواهد چنین مدت زمانی را در انتظار ClearForce بماند.
شما چه فکر می کنید؟ آیا این قابلیت در صفحه نمایش گلکسی S7 و یا دیگر گوشی های آینده سامسونگ پشتیبانی می شود؟

.

منبع: sammobile


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر