;
coinex

سه تراشه ی جدید اکزینیوس سامسونگ در راه هستند

سه تراشه ی جدید اکزینیوس سامسونگ در راه هستند

گزارش جدید که روز شنبه منتشر شد حاکی از این است که سامسونگ برنامه ی عرضه ی 3 چیپ ست جدید را در دستور کار دارد.

چیپ ست  اکزینیوس 8890 در راس دستور کار عرضه  آنها، قرار دارد. این چیپ ست که قبلاً با اسم پروژه ی Mongoose M1 شناخته می شد، بنا به گزارشات قرار است تا در برخی از مدل های گلکسی اس 7 که برای بازار های خاص عرضه خواهد شد، به کار گرفته شود. لازم به یاد آوری است گوشی های گلکسی اس 7 که در چین و آمریکا عرضه خواهند شد به چیپ ست اسنپدراگون 820 مجهز خواهند بود و در مدل های گلکسی اس 7 در بازار های اروپا و ژاپن از اکزینیوس 8890 (که به تازگی نتایج بنچمارک آن نیز منتشر شده) استفاده خواهد شد.

 گفته می شود اکزینیوس 8890 ماکزیمم قدرت پردازش 2.3 گیگا هرتز خواهد داشت. همچنین از فرآیند 14nm در ساخت آن استفاده شده است. این تراشه احتمالاً در 3 ماهه ی دوم 2016 و حوالی همان تاریخی که قرار است گلکسی اس 7 عرضه شود، خواهد آمد.

تراشه ی اکزینیوس 7422 که در گوشی گلکسی نوت 5 به کار رفته است یکی از این 3 تراشه ی جدید می باشد. سومین تراشه هم اکزینیوس 7880 خواد بود. در دو تراشه ی آخر به نظر می رسد که از Cortex-A72 و Cortex-A53 با استفاده از معماری big.LITTLE به کار گرفته شده باشد. این بدان معنا است که 4 هسته ی A72 برای انجام وظایف و پردازش های سنگین استفاده می شود و از 4 هسته ی A53 برای انجام پردازش های سبک تر استفاده می شود.

این دو تراشه در نیمه ی دوم 2016 عرضه خواهند شد و احتمال می رود که 7880 در سری گوشی های گلکسی A سامسونگ به کار برود.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر