;
coinex

سلول های شبیه سازی شده مغز، به ربات ها، مهارت های غریزی طبیعی می بخشند

سلول های شبیه سازی شده مغز، به ربات ها، مهارت های غریزی طبیعی می بخشند

گروهی از محققان در آژانس علوم سنگاپور ، تحقیقات و فناوری (A * STAR) در روز چهارشنبه اعلام کرد که آنها به یک ربات، به همان طریقی که انسان و سایر حیوانات حرکت می کنند، حرکت خودکار، آموخته اند.

بنا بر گزارشات، این شاهکار توسط تکرار دیجیتالی دو نوع سلول عصبی انجام می شود که طبیعتا باعث حرکت حیوانات می شود. این سلول ها به عنوان سلول های “شبکه” و سلول های “مکان” شناخته شده اند. سلول های مکان، اولین بار در سال 1970 توسط عصب شناس برنده جایزه نوبل، جان اوکیف (John O’Keefe)، کشف شد. آنها در واقع نقاطی آشنا و شناخته شده از سلول های عصبی هستند که زمانی که یک حیوان در محیط خود حرکت می کند، واکنش نشان می دهند. از طرفی سلول های شبکه، که در سال 2005 کشف شد، یک حس دقیق از موقعیت، در فضای سه بعدی ارائه می دهد و به ساخت نقشه های ذهنی کمک می کند. از این رو سلول های شبکه مصنوعی می توانند تطبیق و نقشه برداری قوی و همچنین سیستم طبیعی، ارائه دهند. برای آزمایش این نظریه، تیم A * STAR نرم افزارهای شبیه سازی از این سلول ها ایجاد، سپس آنها را با سیم، به شبکه عصبی ربات چرخ دار خود، وصل کردند و ربات را در یک فضای دفتر 35 متر مربعی تنظیم و سپس رها کردند. بر اساس گزارش این تیم، زمانی که ربات در فضا نقل مکان کرد، سلول های عصبی مصنوعی همانطور که انتظار می رفت واکنش نشان می دادند.
شاید تصور شود که این سیستم هنوز هم برای روش نقشه برداری ماشین معمولی نامناسب باشد، با این حال تیم A * STAR معتقد است که هم می تواند برای ربات های آینده توانایی های طبیعی تطبیقی ارائه دهد و هم به دانشمندان علوم اعصاب برای درک بهتر مکانیسم های طبیعی که این پژوهش بر آن استوار است، کمک کند.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر