;
coinex

اولین دستگاه کاملا ماژولار اندرویدی جهان دو ماه دیگر وارد بازار می شود

اولین دستگاه کاملا ماژولار اندرویدی جهان دو ماه دیگر وارد بازار می شود

شاید شما گوشی Fairphone 1، را به خاطر آورید، یک دستگاه رده میانی که تاکید بر دستیابی به تمام قطعات و سازو کار خود از یک راه اخلاقی داشته است. که این بدان معنی است که هر کسی که در ساخت آن نقش داشته دستمزد عادلانه ای گرفته و مواد آن از طبیعت و منابع طبیعی گرفته شده و بر مبنای طرح های بازیافت زباله های الکترونیکی اولید شده است.

پس از تولید این گوشی شرکت هلندی Fairphone به درجه ای از موفقیت رسیده، که در حال حاضر این شرکت در حال گسترش فرضیه اصلی خود و راه اندازی Fairphone 2، می باشد که به نظر می رسد با ساختار کاملا ماژولار به کاربران درجه بالایی از آزادی سفارشی سازی ارائه می دهد.
این مدل نیز شبیه مدل قبلی دارای تمام زمینه های بالای اخلاقی می باشد، علاوه بر این، شرکت Fairphone پیاده سازی و جایگزینی همه قطعات آن را آسان و این گوشی را بسیار شبیه به یک کامپیوتر رومیزی نموده است. این مفهوم، که در برابر نظریه های اقتصادی معاصر از جمله، منسوخ شدن قطعات برنامه ریزی شده، ارائه می شود، به نظر می رسد که طول عمر این گوشی را طولانی مدت تر از دستگاه های دیگر کند. در واقع هنگامی که قطعه ای غیر مرسوم و از رده خارج می شود، بدون نیاز به ارتقاء به یک گوشی کاملا جدید، فقط کافی است آن فطعه را مبادله کرد.
این یک ایده تازه سازی است، اما این نوع نوآوری، در قیمت آن تاثیر داشته، در واقع Fairphone 2 با دارا بودن سخت افزار سطح متوسط، معادل 583 دلار، قیمت گذاری شده است. از نظر حافظه دارای 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی می باشد. از طرفی یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، و یک نمایشگر 5 “فول اچ دی ال سی دی دارد. هیچ کدام از این قابلییت ها هیجان آور نیستند، اما فروش آن از این لحاظ جالب است که سازنده ادعا می کند که این دستگاه شاید شما را پنج سال کامل از خرید گوشی دیگر بی نیاز کند.
این گوشی در ابندای کار تنها در تعداد انگشت شماری از کشورهای اروپایی منتخب عرضه می شود. البته این شرکت به دنبال گسترش آن در آینده، است و همچنین در تلاش برای پیشبرد بیشتر مفهوم آزادی مالکیت با ارائه مدل های بعدی بدون داشتند بستر نرم افزاری از قبل لود شده گوگل (اندروید) می باشد.
تولید انبوه Fairphone 2 ماه آینده آغاز خواهد شد، و در حال حاضر انتظار می رود که در ماه دسامبر، وارد بازار شود. اکنون می توان در وب سایت این شرکت آن را پیش خرید کرد، و تا کنون بیش از 20،000 دستگاه توسط کسانی که مشتاق یک دستگاه کاملا ماژولار می باشند خریداری شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidauthority


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر