;
coinex

گوگل با تکیه بر هوش مصنوعی به جستجوی کوئری های دشوار می پردازد

 گوگل با تکیه بر هوش مصنوعی به جستجوی کوئری های دشوار می پردازد

احتمالا تا کنون در مورد رتبه دهی گوگل(PageRank) شنیده اید، که به نوعی چاشنی مخفی گوگل برای سازماندهی نتایج جستجو با سرعت و با دقت می باشد. در حال حاضر روش جدیدی برای این سازماندهی استفاده می شود، یک تکنولوژی جستجو با طراحی هوش مصنوعی(AI) که به تازگی به طور فزاینده ای برای گوگل مهم شده است، RankBrain نامیده می شود.

RankBrain یکی از راه حل های این شرکت برای تفسیر برخی از 15 درصد کوئری جستجوی روزانه می باشد که اساسا قبلا هرگز دیده نشده است. RankBrain کلمات را به “بردار” و یا شناسه های ریاضی تبدیل می کند، که موتور جستجوی گوگل می تواند با استفاده از آنها کلمات و یا عبارات مشابه را پیدا کند، و از این طریق امکان تجزیه نوشته های جستجوی غیر معمول، مانند “عنوان مصرف کننده در بالاترین سطح از یک زنجیره غذایی چیست؟” را فراهم کند.

Greg Corrado یکی از دانشمند ارشد محقق گوگل، گفته است که در در طول چند ماه گذشته RankBrain به سومین سیگنال مهم از بین “صدها” سیگنالی که در حال حاضر برای نمایش نتایج جستجوی گوگل در حال اجرا می باشند، تبدیل شده است. می توان گفت، حتی در مرتب سازی نتایج جستجو مرتبط از موتور جستجوی گوگل نیز بهتر است.
Corrado می گوید: “دیگر سیگنال های جستجوی موجود گوگل، همه بر اساس اکتشافات، نوآوری ها و بینش هایی است که مردم در بازیابی اطلاعات داشته اند، و هیچ یادگیری وجود ندارد”. این روزها، تمام درخواست ها از فن آوری های AI محور استفاده می کنند، بنابراین اگر راه حل های مشابهی را از سوی دیگر رقبای گوگل مشاهد کردید، تعجب نکنید. فیس بوک نیز در حال حاضر از AI برای مرتب کردن مقالات در اخبار سایت خود استفاده می کند، و مایکروسافت با استفاده از آن به جستجوی بهتر در بینگ می پردازد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر