;
coinex

محققان با دستیابی به موفقیتی جدید، قیمت باتری را به شدت ارزان می کنند

محققان با دستیابی به موفقیتی جدید، قیمت باتری را به شدت ارزان می کنند

بیش از هشتاد سال است که حول یک فرض در جوامع علمی بحث است، محققان در دانشگاه ایالتی اورگان بر این باورند که پتاسیم را می توان برای ایجاد یک جایگزین برای باتری های لیتیوم یون مورد استفاده قرار داد.

شیمیدان Xiulei Ji ، می گوید که امکان جایگزینی پتاسیم به جاب لیتیوم از زمانی که اصل ایده ی آن در سال 1932 کشف شد، بازبینی نشده است. او اضافه می کند:”چند دهه است که، افراد فکر می کنند که پتاسیم نمی تواند با گرافیت یا با آند کربن دیگر در یک باتری قرار گیرد” او متعجب است که این مفهوم برای مدت طولانی بدون بررسی باقی مانده است. طی مقاله ای که در مجله انجمن شیمی آمریکا منتشر شد، این شیمی دان، روند تیم خود را که در حال توسعه یک سلول پتاسیم گرافیت هستند، توضیح داده است.
این ماده که می توانند درهای زیادی به سوی تکنولوژی باز کند، به وفور یافت می شود، پتاسیم 880 برابر، فراوان تر از لیتیوم است، که با این وجود می تواند، جایگزین بسیار ارزان تری برای آن باشد. اگر این ماده با موفقیت به عنوان یک جایگزین برای لیتیوم بکار بسته شود، ممکن است یه صورت قابل توجهی قیمت دستگاه هایی که از باتری های لیتیومی استفاده می کنند، مانند گوشی های هوشمن، کاهش باید.
با این حال، اگر این انقلاب رخ دهد، راه پیش روی آن خیلی پر فراز نشیب خواهد بود. اتم پتاسیم به مراتب بزرگتر از اتم لیتیوم است، که ادغام آن با گرافیت بسیار دشوار است. به منظور دستیابی به نتایج بهتر، این تیم باید برای سنتز، از کربن نرمتر به جای گرافیت استفاده نماید. حتی با این پیش رفت، باتری پتاسیم کربنی این تیم، هنوز به اندازه باتری های لیتیوم کربنی، قوی نیست.
جی افزود: “می توان با اطمینان بیان کرد که چگالی انرژی که از یک باتری یون پتاسیم بر می آید، ممکن است هرگز از باتری های لیتیوم یونی بیشتر نشود”. “اما آنها ممکن است طول عمر بیشتر، چگالی توان بالا، کاهش قیمت زیاد، و آمادگی برای استفاده از فرآیندهای تولید مواد موجود آند کربن به همراه داشته باشند.”
ممکن است در کوتاه مدت، باتری یون پتاسیم هرگز در مقابل باتری یون لیتیوم به چشم نیاید، اما فاکتور کاهش هزینه، ارزش استفاده از این عنصر را پیش می راند. در حال حاضر پتاسیم تنها ماده ای نیست که محققان در تلاشند تا برای جایگزینی با لیتیوم از آن استفاده کنند،ئآنها در فعالیت های تحقیقی خود، به دنبال سدیم و منیزیم نیز برای ایفای این نقش می باشند.

.

منبع: androidauthority


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر