;
coinex

گوگل امیدوار است اندونزی را با بالن اینترنت به وب متصل کند

گوگل امیدوار اندونزی را با بالن اینترنت به وب متصل کند

شاید با پروژه لون گوگل آشنا باشید، این در واقع یک سیستم ارتباطات بی سیم از گوگل با هدف ارائه دسترسی به اینترنت مقرون به صرفه برای هر فردی در جهان، به ویژه کسانی که در حال حاضر دسترسی بسیار کم سرعتی دارند و یا اصلا دسترسی به اینترنت ندارند، می باشد. تست آن سال 2013در نیوزیلند آغاز شد. با استفاده از رها کردن بالن هلیوم در جریان باد چند کیلومتر بالاتر از ارتفاع هواپیماها، رادیو خورشیدی،سیگنال LTE را از ایستگاه های زمین به کاربران نقطه ای دیگر از زمین حدودا با سرعت 10 مگابیت در ثانیه، می رساند. برای گسترش فاصله، این بالن ها می توانند با دیگر انتقال داده داشته باشند. هر یک شش ماه طول عمر دارند.

اندونزی از بیش از 17،000 جزیره تشکیل شده است، که اکثر آنها شامل کوه ها و یا جنگل های بزرگ می باشند. این جغرافیا به گونه ای است که نصب کابل های فیبر نوری و یا برج های سیگنال تلفن همراه تقریبا در آن غیر ممکن است. به این ترتیب، نزدیک به سه چهارم از پرجمعیت ترین کشور جهان دسترسی به اینترنت ندارند. با این حال، گوگل با پروژه لون به نجات آنها شتافته است. همراه با سه ارائه دهنده سرویس اینترنتی در اندونزی – اپراتورهای Telkomsel، Axiata و Inmost، این غول فن آوری امیدوار است که تست “اینترنت بالون شده” را، سال آینده شروع کند.

گوگل سال آینده آزمایش بالن اینترنت پرتودار را در اندونزی شروع خواهد کرد، به این امید که برای بیش از 100 میلیون نفر دیگر، ارتباط به اینترنت فراهم کند.

این طرح یک بالن هلیوم با 12 متر ارتفاع (39 فوت قد) است که حدود 20 کیلومتر(12.4 مایل) تا استراتوسفر، جایی که می تواند “پرتو” اینترنت را با سرعت 10 مگابیت در ثانیه منتقل کند، بالا می رود. هر بادکنک با یک پنل خورشیدی، یک کامپیوتر پروازی با GPS و سیستم های کنترل ارتفاع، لود می شود.
در گوگل وبلاگ، این شرکت بیان کرد که: “اینترنت هنوز برای بسیاری از مردم، دور از دسترس است، اما ما در حال پیشرفت هستیم. اگر همه چیز خوب پیش رود، به زودی بسیاری از میلیون ها نفر جمعیت اندونزی قادر به آوردن ایده، فرهنگ و کسب و کار خود به صورت آنلاین خواهند بود. ”
پروژه لون بخشی از یک ابتکار گسترده تر برای اتصال اندونزی به بقیه جهان است. فقط 23 درصد از افراد اندونزی صاحب گوشی های هوشمند هستند، از این رو گوگل-اندروید در حال انتشار گوشی های هوشمند مقرون به صرفه ای به نام اندروید وان، برای آنان است. آنها همچنین زبان های اندونزیایی، مانند باهاسا و ساندانس، را به گوگل ترنسلیت، اضافه کرده اند.
مایک کسیدی، نائب رئیس پروژه لون، به بی بی سی گفت “ما نیازمند حدود 300 بالن یا بیشتر از این، برای ایجاد یک رشته پیوسته در سراسر جهان، می باشیم” او افزود “ما امیدواریم که سال آینده اولین حلقه پیوسته خود را در سراسر جهان، و به نوعی پوششی مستمر برای مناطق خاص، ایجاد کنیم. “

.

منبع: iflscience


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر