;
coinex

سامسونگ در گفتگو با سونی برای دریافت سنسور دوربین اکسپریا Z5 برای گلکسی S7

آخرین شایعات در مورد گوشی گلکسی S7 سامسونگ نشان می داد که، این گوشیشامل یک دوربین 20 مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL جدید با نام تجاری این شرکت، می باشد، که نسبت به مدل 16 مگاپیکسلی موجود در گلکسی S6 کنونی، حداقل از نظر وضوح، ارتقاء یافته، محسوب می شود.

با این حال، سنسور IMX300 جدید سونی، ظاهرا سامسونگ را بسیار تحت تاثیر قرار داده است، تا حدی که تصمیم گرفته است تا آن را در گلکسی S7، که هم اکنون با قطعه ISOCELL همراه می باشد، بکار بندد. البته مشخص نیست که سامسونگ از دو سنسور استفاده می کند یا نه، اما با توجه به سابقه آن در این زمینه، ممکن است، بنابراین امکان دارد گلکسی S7 را بسته به منطقه زندگی و مدل، با یکی از دو سنسور سامسونگ یا سونی، دریافت کنیم.

سنسور IMX300 سونی را می توان در سه دسته گوشی اکسپریا Z5 یافت، که در حال حاضر  در تست DxOMark نتیجه قابل توجهی بر جای گذاشته است، و در این آزمون رتبه بندی دوربین تلفن همراه بالاترین مقام را دارد. مشکل این است که سونی قصد داشت، این سنسور را به صورت منحصر به فرد برای سری اکسپریا خود حفظ کند، و گفته شده سامسونگ، سخت در حال مذاکره برای در اختیار گرفتن آن و بکار بستن روی گلکسی S7 خود می باشد. با توجه به احتمال فروش میلیون ها دستگاه گلکسی S7، ممکن است سونی به خوبی در این عرصه نمایان شود و عرضه کالای خوبی باقی گذارد، از این رو، کسب و کار سنسور دوربین تلفن همراه، در حال حاضر یکی از معدود نقاط روشن در برگه مالی این شرکت است.

حدس و گمان این است که سنسور IMX300 در واقع یک سنسور 25 مگاپیکسلی است، ولی درحالتی که نسبت ابعاد تصویر 16 به 9 است 23 و در حالتی که نسبت ان 3به 4 است 21 مگاپیکسل خواهد بود. گفته شده است که این قضیه در راستای استفاده از این سنسور یک مشکل برای سامسونگ بوجود می آورد، چرا که سنسور خود این شرکت 20 مگاپیکسلی است، او نمی تواند گلکسی S7 را با هر دو سنسور 20 و 23 مگاپیکسل تبلیغ کند، با این وجود، ظاهرا سامسونگ تصمیم به استفاده از برخی از ترفندهای فشرده سازی هوشمندانه برای نشان دادن 20 مگاپیکسل گرفته است.

گفتنی است، سنسور IMX300 سونی، سیستم فوکوس خودکار هیبریدی 192 نقطه ای دارد، که این امکان را فراهم می کند که سه گوشی اکسپریا Z5 به سریع ترین زمان فوکوس، یعنی 0.03 ثانیه دست یابند. و از طرفی، سنسور 20 مگاپیکسلی ISOCELL خود سامسونگ، در یک فرآیند قوی و کارآمد 28 نانومتری ساخته شده است، و مجهز به یک الگوی جدید رنگ RWB برای افزایش حساسیت به نور و بهبود نسبت سیگنال به نویز در شرایط کم نور، می باشد.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر