;
coinex

ولوو برای رانندگان استرالیایی تکنولوژی “کناره گیری کانگورو” را آزمایش می کند

ولوو برای رانندگان استرالیایی تکنولوژی "کناره گیری کانگورو" را آزمایش می کند

آهوهایی کوهی یکی از پستانداران بومی آمریکا هستند، که احتمالا تنها تهدید بزرگ مسافران بزرگراه ها محسوب می شوند. و حالا یک موجود کوچکتر و بسیار غیر قابل پیشبینی را تصور کنید که روی دو پا می جهد. بدترین موقعیت رانندگی در استرالیا همین است که سالانه 20000 حادثه ی برخورد با کانگورو به رخ می دهد.

ولوو تلاش می کند با استفاده از رادار و دوربین حضور آنها را، کنار جاده، احساس کند، و با ترمز اتوماتیک در صورت نیاز این مشکل را حل کند. تکنولوژی مشابه آن برای موجودات دیگر _ مانند عابرین پیاده _ وجود دارد ، اما این موجودات غیر قابل پیش بینی اند. یکی از مهندسان ولوو به نقل از شرکت ، در بیانیه ی خود به دو گونه ی گوزن شمالی اشاره کرد و گفت : ” ما در سوئد تحقیقاتی را روی حیوانات بزرگتر و کندتر مانند دو گونه ی گوزن شمالی و گاو انجام دادیم ، که اینها تهدیدهای جدی جاده های ما محسوب می شوند. کانگوروها کوچکتر هستند و رفتار آنها غیر قابل پیش بینی ست. برای همین سنجش و آزمایش تکنولوژی مان در محیط طبیعی کانگورو ها بسیار با اهمیت است. ”
هنوز زمان استاندارد شدن تکنولوژی ” کناره گیری از کانگورو ” مشخص نیست، اما احتمال دارد زیاد طول نکشد. تمام تکنولوژی و سنسورهای مورد نیاز آن در حال حاضر موجود است ، مساله ی مهم تر سنجش بهره وری موثر آن خواهد بود. ولوو هفته ی گذشته تحقیقات خود را در دنیای واقعی نزدیک کانبرا ی استرالیا پیگیری کرد. ( امیدواریم موجود زنده ای در طول این آزمایش آسیب نبیند)

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر