;
coinex

اپل لپتاپی را معرفی می کند که بسیار شبیه به سرفیس بوک مایکروسافت است

اپل لپتاپی را معرفی می کند که بسیار شبیه به سرفیس بوک مایکروساف است
روز سه شنبه سازمان حق اختراع آمریکا، حق امتیاز دستگاه جدیدی را به اپل واگذار کرد که بسیار شبیه به سرفیس بوک شرکت مایکروسافت است. سرفیس بوک اولین لپتاپ تولید مایکروسافت است که صفحه نمایشگر جدا شونده دارد. طبق گفته ی اداره ی حق اختراعات اپل ، این پتنت از سال 2011 بایگانی شده اما امتیاز آن سه شنبه ی گذشته واگذار شده است. در این پتنت جدید، صفحه نمایشگر لمسی آن جدا شونده است که یعنی می تواند کاربری تبلت را داشته باشد، که این دقیقا مشابه لپتاپهای سرفیس بوک است .
لیست روشهای مختف جدا شدن نمایشگر از پایه ی کیبورد آن توسط اپل منتشر شده است، که شامل ضامن های مکانیکی دستی، یا سوییچ های الکترونیکی اتوماتیک می شود. این روشها مشابه دکمه ی سرفیس بوک است که به صورت الکترونیکی نمایشگر را جدا می کند.

پایه ی کیبورد آن قابلیت نصب انواع سخت افزارها مانند پردازنده ها، باتری، پورت های مختلف برق و USB را دارد.
این سازمان همچنین اضافه کرد پایه ی کیبورد آن قابلیت نصب انواع سخت افزارها مانند پردازنده ها، باتری، پورت های مختلف برق و USB را دارد. اما اگر اپل تمام این اجزا را برای دستگاه دوگانه ی لپتاپ/تبلت خود قرار دهد، ممکن است بیشتر از کیبورد سرفیس بوک، که کیبورد آن محدود می شود به یک باتری اضافه و یک پردازنده ی گرافیگی امکانات داشته باشد. بیشتر اجزای سرفیس بوک این مراحل نمایشی را پشت سر گذاشته اند.
این سازمان عنوان کرد که در دستگاه دوگانه ی اپل، پایه ی کیبورد و تمام اجزای آن بعد از جدا شدن از نمایشگر می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، مانند نیروی برق وایرلس . که البته مایکروسافت در مورد این ویژگی نمی تواند به خود ببالد.
ثبت حق اختراع این محصول به این معنی نخواهد بود که ما دستگاه دوگانه ی لپتاپ/تبلت اپل را در آینده ی نزدیک خواهیم دید. بسیاری از اختراعات (مخصوصا در اپل) به مرحله ی تولید نهایی نمی رسند. در بهترین حالت این محصولات نگرش های جدیدی را پیش روی شرکت های تکنولوژی برای تولیدات آینده قرار می دهد.
گفته می شود لپتاپ و تبلت به مرور زمان بیشتر در هم ادغام می شوند، و شاید برای اپل عاقلانه نباشد که خود را سازگار نکند.
مایکروسافت با تبلتهای سرفیس پرو و محصول اخیر خود یعنی سرفیس بوک سطح انتظارات از تبلت را بالا برده است. سیستم عامل این کامپیوترها ویندوز 10 است و تمام نرم افزارهای مهم مانند مایکروسافت آفیس در آن اجرا می شود. نمایشگرهای آن جدا می شوند که بتوانید به عنوان تبلت از آن استفاده کنید و پایه ی کیبورد آن در مقایسه با تاچ پد ها و بیشتر تبلت ها (مانند iPad) ، راحت تر و کارامد تر ساخته شده اند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر