;
coinex

گوگل قصد طراحی چیپ ست گوشی های اندروید را دارد

گوگل قصد طراحی چیپ ست گوشی های اندروید را دارد

گوگل به آرامی در حال وارد شدن به عرضه ی تولید سخت افزار می باشد. از نمونه تلاش هایی که گوگل در این راستا انجام داده است می توان به کروم بوک پیکسل، کروم کست و پیکسل های آینده ی C اشاره کرد. اما در حال حاضر گزارشی ادعا می کند که گوگل سر انجام تصمیم گرفته است تا وارد عرصه ی ساخت چیپ ست ها برای دستگاه های اندروید شود. کاری بسیار شبیه به اپل که چیپ ست ها را برای دستگاه های iOS طراحی می کند.

طبق اطلاعات جدید، گوگل تصمیماتی را راجع به طراحی تراشه را در پاییز داشته و به نوعی این پروژه را آغاز کرده است. در واقع شرکت قصد ساخت “دستگاه ارتباطی برای سرمایه گذاری “را دارد.

گوگل در مورد امکان ساخت و طراحی چیپ ست گوشی ها هوشمند خود در حال تصمیم گیری است. یکی از مزایای ساخت این تراشه ها توسط خود گوگل، توانایی آوردن تکنولوژی روز دنیا به نسخه های آینده ی اندروید است. برای مثال پشتیبانی از واقعیت مجازی و افزوده نیاز به یکپارچگی بیشتر سخت افزار و نرام افزار دارد.

اما نکته ی قابل توجه این است که گوگل برای اجرایی کردن این طرح نیاز به شرکایی دارد. شاید بهترین گزینه ها سامسونگ و کوالکام باشند چرا که این دو شرکت در ساخت چیپ ست ها سابقه ی زیادی دارند. اگر گوگل بخواهد از شرکت های سطح پایین تر تولید کننده ی اندروید در ساخت این تراشه کمک بگید ممکن است که نتواند چیپ ست سطح بالایی تولید کند و در پیدا کردن بازار هدف تولیداتش با مشکل روبرو شود و مجبور شود که از این تراشه ها فقط در گوشی های نکسوس خود استفاده کند. اما بر هیچ کس پوشیده نیست که گوگل شرکت بسیار بزرگ و متمولی است امکان انجام هر طرحی از این شرکت بعید نیست.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر