;
coinex

EziSmart: دستیار هوشمند برای کاربران سالمند تلفن های هوشمند

EziSmart.  دستیار هوشمند برای کاربران سالمند تلفن های هوشمند

استفاده از گوشی های هوشمند برای بسیاری از سالمندان دشوار است اما علت آن چیست؟ آیا پیچیدگی و یا صفحه کلید های لمسی و کوچک آنها دلیل این امر می باشد؟ در حالی که هنوز هم گوشی هایی  هستند که دارای دکمه های بزرگ و ساده ای باشند، اما ممکن است خریداران مسن هم دوست داشته باشند که دامنه ی انتخاب بیشتری داشته باشند و بتوانند از میان گوشی های هوشمند امروزی با شکل و شمایلی متفاوت نسبت به مدل های قدیمی تر، گوشی مورد علاقه ی خود را انتخاب کنند. اینجاست که پوشش EziSmart نمود پیدا می کند و می تواند کار این عزیزان سالمند را راه بیاندازد. EziSmart پوششی است که برای گوشی های هوشمند و محبوب اندرویدی موجود استفاده می شود و کار با این گوشی ها را هم از نظر فیزیکی و هم از نظر ذهنی ساده تر می کند.

EziSmart توسط مهندس مخابرات انگلیسی نروژی الاصل به نام Richard Chan ایجاد شد و ایده ی آن زمانی به ذهن این مهندس خطور کرد که پس از کسب تجارب خسته کننده ای در تلاش برای برقراری مکالمه ی تلفنی با مادر خود در انگلستان به فکر یک راه حل افتاد.

این پوشش، یک صفحه کلید فیزیکی به نمایش می گذارد که بیشتر صفحه نمایش گوشی را پوشش می دهد. کلیدهای بزرگ این پوشش به راحتی دیده می شوند و علاوه بر این، هرکدام از این کلیدها تا حدودی دارای برامدگی هستند و به کاربران این امکان را می دهند که با مهارت های حرکتی محدود برای نگه داشتن انگشت خود در جایی که می خواهند آن ر فشار دهند. هنگامی که کاربران می خواهند به برخی از دستورالعمل های دیگر گوشی دسترسی داشته باشند، این صفحه کلید را می توانند به راحتی از روی آن بردارند.

علاوه بر این، این پوشش یک دکمه ی تماس اضطراری هم به نمایش می گذارد که با یک برنامه روی این گوشی کار می کند. در مواقعی که اتفاقی می افتد مثلا سقوط یا .. با فشردن این دکمه به صورت خودکار یک پیام کوتاه با موقعیت جی پی اس کاربر به اعضای خانواده ارسال می شود. اگر آنها به هر دلیلی پاسخ ندهند، این پیام به صورت خودکار به جاهای مربوطه برای کمک اضطراری ارسال می شود. Chan بعد از اینکه مادرش سقوط می کند و به مدت ۵ ساعت بیهوش می شود، این قابلیت هم به ذهنش می رسد و آن را اضافه می کند.

او در حال حاضر با گروه تحقیقاتی SINTEF نروژ به منظور توسعه ی این تکنولوژی همکاری به عمل آورده و برای تست آن با افراد سالمند این کشور برنامه ریزی می کند. یک کمپین کیک استارتر به منظور جذب سرمایه برای این محصول در اواخر این ماه راه اندازی می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر