;
coinex

در طول شش سال، لنوو برای اولین بار ضرر کرد

در طول شش سال، لنوو برای اولین بار  ضرر کرد

امسال بازار گوشی های هوشمند به محیطی دشوار برای انجام کسب و کار تبدیل شده است، طوری که هم تولید کنندگان دستگاه های قیمت بالا و هم تولید کنندگان دستگاه های قیمت پایین، احساس تنگنا می کنند. لنوو نتایج مالی فصل دوم خود را منتشر کرده است، که با توجه به آن، بخت و اقبال درهمی برای شرکت مشاهده می شود.

لنوو از به طور خالص 714 میلیون دلار از درآمد 12.2 میلیارد پوندی فصل دوم میلادی را از دست داده، که در طی این شش سال این اولین بار است که چنین اتفاقی می افتد. دلیل اصلی آن هم تغییر بزرگ ساختاری این شرکت در سال گذشته است که با صرف هزینه های هنگفت در هر دو بخش سرور و بازار گوشی های هوشمند همراه بود. قابل توجه ترین آن خرید موتورولا با هزینه 2.91 میلیارد دلاری بوده است. سود در حال سقوط لنوو متحمل هزینه های بازسازی، اخراج کارکنان و پاکسازی موجودی برای تمرکز با نام تجاری موتو، شده که برای این شرکت به میزان 923 میلیون دلار هزینه داشته است.
لنوو اعلام کرد کهتوانسته 166 میلیون دلار برای فصل دوم میلادی، بدست آورد که با این حال، این هنوز هم 50 درصد کمتر از یک سال گذشته می باشد. این شرکت انتظار دارد بازسازی خود را تا پایان سال مالی تکمیل کند و تخمین می زند که این تغییرات حدود 650 میلیون دلار در طول نیمه دوم سال 2015 ذخیره کند و همینطور عقیده دارد سالانه حدود 1.3 میلیارد دلار صرفه جویی خواهد شد.
در حرکت صعودی، کل درآمد شرکت 16 درصد سالیانه و تا 15 درصد در سه ماهه قبلی بوده است، که این نشان می دهد که فروش در مسیر درست پیش می رود. به طور خاص در بخش گوشی های هوشمند، رشد فروش 11 درصد نسبت به سال گذشته و 16 درصد نسبت به فصل گذشته افزایش داشته است.
مدیر عامل لنوو می کوید که :” ما کسب و کار گوشی های هوشمند خود را نسبت به بقیه بازارهای در حال ظهور به طور قابل توجهی رشد داده ایم، این استراتژی ماست … ما می دانیم که رقابت ما در چین بسیار شدید است، بنابراین فقط تمرکز خود را تغییر داده ایم.”
این شرکت به دنبال افزایش سهم بازار خود را در ایالات متحده و اروپا در سال آینده می باشد.

.

منبع: androidauthority


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر